/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Mixit
Fra : Lars Raaby


Dato : 09-12-02 20:23

www.mixit.dk
Jeg syntes det se lovende ud. Der skal betales abboment hvis der
ikke tales for min 30 kr. måneden.
Men sådan er det jo også med Telmore.
Jeg tror nok de skal få nogle kunder men jeg tror bare det bliver
de gamle TDC kunder der skifter over.
Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
--
Med venlig hilsen
Lars Raaby



 
 
Fischer (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 09-12-02 20:33

> www.mixit.dk
> Jeg syntes det se lovende ud.

Enig.

> Der skal betales abboment hvis der ikke tales for min 30 kr.
> måneden.Men sådan er det jo også med Telmore.

Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.

Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

*Fischer



Jan Pedersen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Jan Pedersen


Dato : 09-12-02 21:25

Fischer wrote:

:: Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

Og at man ikke selv kan bestemme, hvornår man vil betale.

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636



Bjarke Hansen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-12-02 21:33

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
news:ne6J9.3754$AN5.4561@news.get2net.dk...
> > www.mixit.dk
> > Jeg syntes det se lovende ud.
>
> Enig.

Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig ikke
så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

Fx wap/data er prisen 1,95/0,95 og man bruger ligesom ikke wap om aftenen..
Jeg gør ikke ivertfald

Så er der SMS prisen til udlandet 2,75 kr.. ved dog ikke hvordan det er med
andre selskaber. Men mente da at det var normalpris.

Desuden er det så vidt jeg ved en ulovlig pris:
Viderestilling til nyt nummer i 3 måneder 200,00 kr.

Så vidt jeg husker rigtigt, som der står i loven for mobilydelser.. At
teleselskabet SKAL udbyde en sådan tjeneste.. GRATIS de første 3 månedere,
og kan kræve betaling hvis det ønskes længere.

Ændring af viderstillingsnummer 50 kroner.. Det er da sygt i hovedet, hvis
man kommer til at lege lidt med telefonen.

Og så er der sikkert også mere.... Kan ikke se man skal vælge det, kun hvis
man vil have stjerne og/eller zone.. Men det koster jo også...

Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS


> > Der skal betales abboment hvis der ikke tales for min 30 kr.
> > måneden.Men sådan er det jo også med Telmore.
>
> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.
>
> Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

Tjaa, alle har vel efterhånden et telefonnummer de vil beholde




Bjarke Hansen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-12-02 21:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message
news:3df4fdff$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Desuden er det så vidt jeg ved en ulovlig pris:
> Viderestilling til nyt nummer i 3 måneder 200,00 kr.
>
> Så vidt jeg husker rigtigt, som der står i loven for mobilydelser.. At
> teleselskabet SKAL udbyde en sådan tjeneste.. GRATIS de første 3 månedere,
> og kan kræve betaling hvis det ønskes længere.

ahh okay, jeg misforstod den godtnok alligevel.. Det var viderstilling
direkte til det nye nummer.. En henvisning var det jeg troede der menes,,
men det står jo nedenuder



Fischer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-12-02 08:59

> Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig
ikke
> så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

Enig .... igen.
Ved nærmere eftersyn bliver det mindre attraktivt.

Det med Zone og Stjernenummer kan være en fordel for nogen. Men bemærk, at
det kun gælder til fastnettelefoner.

> Fx wap/data er prisen 1,95/0,95 og man bruger ligesom ikke wap om
> aftenen.. Jeg gør ikke ivertfald

Nej, og i dagtimerne wap'er man altså dyrere end et TDC taletidskort. Hvor
er logikken i det?

Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
...... :-\

> Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS

Jo, det gør de.

Så GPRS, Zone og Stjernenummer er i mine øjne det der kunne få nogen til at
vælge Mixit frem for f.eks. Telmore. Og så måske dem der hellere vil have en
faktura frem for at sætte penge ind via nettet.

Men jeg ser ikke nogen grund til at Frank Rasmussen skal få søvnløse nætter
over den nye konkurrent.

*Fischer




Claus E Beyer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 10-12-02 12:02

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3df59eba$0$252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig
> ikke
>> så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

> Enig .... igen.
> Ved nærmere eftersyn bliver det mindre attraktivt.

> Det med Zone og Stjernenummer kan være en fordel for nogen. Men bemærk, at
> det kun gælder til fastnettelefoner.

>> Fx wap/data er prisen 1,95/0,95 og man bruger ligesom ikke wap om
>> aftenen.. Jeg gør ikke ivertfald

> Nej, og i dagtimerne wap'er man altså dyrere end et TDC taletidskort. Hvor
> er logikken i det?

> Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
> ..... :-\

Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNENUMMER
ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at gå på nettet for 50
øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra abonnementsafgift.

>> Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS

> Jo, det gør de.

Det ser jeg ikke i prislisten. GPRS og HighSpeed-Data kunne måske få én til at skifte
til Mixit. Jeg synes at det trækker ud med disse services fra Telmore.

> Så GPRS, Zone og Stjernenummer er i mine øjne det der kunne få nogen til at
> vælge Mixit frem for f.eks. Telmore. Og så måske dem der hellere vil have en
> faktura frem for at sætte penge ind via nettet.

Kan man mon slippe for at få tilsendt regning, og derved spare 25 kr. om måneden / i
kvartalet?

Claus


Fischer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-12-02 14:54

> Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNE-
> NUMMER ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at
> gå på nettet for 50 øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra
> abonnementsafgift.

Nix:
http://www.mixit.dk/stjernenr.html
Se * nederst.

> > > Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS
>
> > Jo, det gør de.
>
> Det ser jeg ikke i prislisten.

Nej, men her:
http://www.mixit.dk/fakta_svar.html#40
Prisen må være den samme som for andre TDC abonnementer.

> Kan man mon slippe for at få tilsendt regning, og derved spare 25 kr. om
> måneden / i kvartalet?

Hvis du betaler via PBS, så tror jeg du slipper.

*Fischer



Fischer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-12-02 14:54

> Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNE-
> NUMMER ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at
> gå på nettet for 50 øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra
> abonnementsafgift.

Nix:
http://www.mixit.dk/stjernenr.html
Se * nederst.

> > > Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS
>
> > Jo, det gør de.
>
> Det ser jeg ikke i prislisten.

Nej, men her:
http://www.mixit.dk/fakta_svar.html#40
Prisen må være den samme som for andre TDC abonnementer.

> Kan man mon slippe for at få tilsendt regning, og derved spare 25 kr. om
> måneden / i kvartalet?

Hvis du betaler via PBS, så tror jeg du slipper.

*Fischer



lcj@wanadoo.dk (11-12-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 11-12-02 04:10

On Tue, 10 Dec 2002 12:01:47 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:


>> Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
>> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
>> ..... :-\
>
>Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNENUMMER
>ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at gå på nettet for 50
>øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra abonnementsafgift.
>
citat: "Dit Stjernenummer er et dansk fastnetnummer, du selv
vælger.....Ikke service- og særnumre som f.eks. oplysningen på 118 og
træfpunktet på 90 90 11 11 eller datakald."

Dertil kommer en generel oprettelsespris på 99 kroner, som man intet
får for - i modsætning til Telmore, hvor du får taletid for hele
oprettelsesbeløbet.

Lars



lcj@wanadoo.dk (11-12-2002)
Kommentar
Fra : lcj@wanadoo.dk


Dato : 11-12-02 04:10

On Tue, 10 Dec 2002 12:01:47 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:


>> Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
>> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
>> ..... :-\
>
>Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNENUMMER
>ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at gå på nettet for 50
>øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra abonnementsafgift.
>
citat: "Dit Stjernenummer er et dansk fastnetnummer, du selv
vælger.....Ikke service- og særnumre som f.eks. oplysningen på 118 og
træfpunktet på 90 90 11 11 eller datakald."

Dertil kommer en generel oprettelsespris på 99 kroner, som man intet
får for - i modsætning til Telmore, hvor du får taletid for hele
oprettelsesbeløbet.

Lars



Claus E Beyer (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 11-12-02 06:24

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:2sadvug0tuac73e5pki2dkdmdvfvlkn59n@4ax.com
> On Tue, 10 Dec 2002 12:01:47 +0100, "Claus E Beyer"

> citat: "Dit Stjernenummer er et dansk fastnetnummer, du selv
> vælger.....Ikke service- og særnumre som f.eks. oplysningen på 118 og
> træfpunktet på 90 90 11 11 eller datakald."

Undtagelsen for datakald har de bare glemt at skrive på deres prisliste på
http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

> Dertil kommer en generel oprettelsespris på 99 kroner, som man intet
> får for - i modsætning til Telmore, hvor du får taletid for hele
> oprettelsesbeløbet.

Hos Mixit er brug i udlandet inkluderet i abonnementet, mens det koster kr.
99,- hos Telmore. Så hvis man vil bruge sin telefon i udlandet "kommer det
ud på et".

Claus


Claus E Beyer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 10-12-02 12:10

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3df59eba$0$252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
>> Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig
> ikke
>> så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

> Enig .... igen.
> Ved nærmere eftersyn bliver det mindre attraktivt.

Noget der dog ser særdeles attraktivt ud hos Mixit er priserne for viderestilling.
Hos Telmore koster viderestilling alm. samtaletakst på 1,20 kr. minut, mens
viderestilling på Mixit kun koster 35 øre eller 70 øre afhængig af tid på døgnet.

Claus


Bjarke Hansen (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-12-02 16:07

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:at4i4h$10lsds$1@ID-62896.news.dfncis.de...

> Noget der dog ser særdeles attraktivt ud hos Mixit er priserne for
viderestilling.
> Hos Telmore koster viderestilling alm. samtaletakst på 1,20 kr. minut,
mens
> viderestilling på Mixit kun koster 35 øre eller 70 øre afhængig af tid på
døgnet.

MEn hvor fedt at det, når man skal betale 50 kroner for at ændre
viderstillingsnummeret??



Claus E Beyer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 10-12-02 17:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3df602fe$0$47425$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> news:at4i4h$10lsds$1@ID-62896.news.dfncis.de...

>> Noget der dog ser særdeles attraktivt ud hos Mixit er priserne for viderestilling.
>> Hos Telmore koster viderestilling alm. samtaletakst på 1,20 kr. minut, mens
>> viderestilling på Mixit kun koster 35 øre eller 70 øre afhængig af tid på døgnet.

> MEn hvor fedt at det, når man skal betale 50 kroner for at ændre
> viderstillingsnummeret??

Det er der da vist ikke tale om. Man aktiverer viderestillingerne med **21*NUMMER#
og deaktiverer med ##21# og det koster vel ingenting, måske højst en opkaldsafgift.

Den ændring af viderestillingsnummer som koster 50 kr, er hvis man får et nyt nummer og
ønsker viderestilling til det efter at man har nedlagt sit gamle mixit-nummer. Der er
ændringer i en situation der koster 50 kr - sådan forstår jeg det.

--
Claus


Claus E Beyer (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 12-12-02 09:41


"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3df59eba$0$252$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
> ..... :-\

Hvorfor skal »Stjæle Danmark« absolut genere os ved at have specielle priser
og undtagelser for dataopkald? Er der mon en fornuftig grund til det? Skyldes
det tradition, eller er det blot for at genere kunderne og dermed holde os kunder
væk fra deres produkter?

»Stjæle Danmark« laver for mange fjender blandt deres kunder med deres til tider
mærkelige opførsel

Claus


Henrik Stidsen (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 09-12-02 23:48

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in
news:ne6J9.3754$AN5.4561@news.get2net.dk

>> Der skal betales abboment hvis der ikke tales for min 30 kr.
>> måneden.Men sådan er det jo også med Telmore.
>
> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.

Og desuden er grænsen 75kr svjh.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)

Fischer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-12-02 06:10

> > Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.
>
> Og desuden er grænsen 75kr svjh.

Ja, 75 kr. pr. 3 måneder - altså 25 kr. om måneden.
Desuden er det ikke et krav om minimumforbrug / minimums fakturering som ved
Mixit og f.eks. Telekommunikation. Men hvis man er under dette forbrug, KAN
Telmore forlange at man skifter til et andet abonnement med 15,- kr. i
månedsafgift.
Men som tidligere nævnt, tror jeg aldrig at det er sket.
Det er en slags sikring mod, at nogen f.eks. "parkerer" 10 numre hos Telmore
uden at bruge dem.

*Fischer



Claus E Beyer (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 10-12-02 08:33

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ne6J9.3754$AN5.4561@news.get2net.dk
>> www.mixit.dk
>> Jeg syntes det se lovende ud.
>
> Enig.
>
>> Der skal betales abboment hvis der ikke tales for min 30 kr.
>> måneden.Men sådan er det jo også med Telmore.
>
> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.
>
> Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

TELMORE er det bedste - alle efterligningerne er noget skod.

Claus


Lars Raaby (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 10-12-02 07:47

Lars Raaby skrev i et tidligere indlæg:

> www.mixit.dk
> Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
Hvad mon der sker med Sonofon?
De kan da ikke bare holde sig tilbage nu når TDC er kommet med på
vognen.

--
Med venlig hilsen
Lars Raaby



Fischer (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 12-12-02 11:44

> > Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
> Hvad mon der sker med Sonofon?

Ikke noget!
http://www.jp.dk/itogc:aid=1564452/

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.




Lars Raaby (12-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 12-12-02 17:59

Fischer skrev i et tidligere indlæg:

>>> Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
>> Hvad mon der sker med Sonofon?
>
> Ikke noget!
> http://www.jp.dk/itogc:aid=1564452/
>
Jeg læste også den artikel. Det er dog lidt underligt at de bare
kikke på mens deres kunder flygter.


--
Med venlig hilsen
Lars Raaby



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste