Mixit
Fra : Lars Raaby

Dato : 09-12-02 20:23

www.mixit.dk
Jeg syntes det se lovende ud. Der skal betales abboment hvis der
ikke tales for min 30 kr. måneden.
Men sådan er det jo også med Telmore.
Jeg tror nok de skal få nogle kunder men jeg tror bare det bliver
de gamle TDC kunder der skifter over.
Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
Lars Raaby

Fra : Fischer

Dato : 09-12-02 20:33

> www.mixit.dk
> Jeg syntes det se lovende ud.

Enig.

> Der skal betales abboment hvis der ikke tales for min 30 kr.
> måneden.Men sådan er det jo også med Telmore.

Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.

Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

*Fischer

Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-12-02 21:25

Fischer wrote:

:: Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

Og at man ikke selv kan bestemme, hvornår man vil betale.

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-12-02 21:33

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Enig.

Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig ikke
så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

Fx wap/data er prisen 1,95/0,95 og man bruger ligesom ikke wap om aftenen..
Jeg gør ikke ivertfald

Så er der SMS prisen til udlandet 2,75 kr.. ved dog ikke hvordan det er med
andre selskaber. Men mente da at det var normalpris.

Desuden er det så vidt jeg ved en ulovlig pris:
Viderestilling til nyt nummer i 3 måneder 200,00 kr.

Så vidt jeg husker rigtigt, som der står i loven for mobilydelser.. At
teleselskabet SKAL udbyde en sådan tjeneste.. GRATIS de første 3 månedere,
og kan kræve betaling hvis det ønskes længere.

Ændring af viderstillingsnummer 50 kroner.. Det er da sygt i hovedet, hvis
man kommer til at lege lidt med telefonen.

Og så er der sikkert også mere.... Kan ikke se man skal vælge det, kun hvis
man vil have stjerne og/eller zone.. Men det koster jo også...

Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS

> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.
>
> Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

Tjaa, alle har vel efterhånden et telefonnummer de vil beholde

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-12-02 21:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> teleselskabet SKAL udbyde en sådan tjeneste.. GRATIS de første 3 månedere,
> og kan kræve betaling hvis det ønskes længere.

ahh okay, jeg misforstod den godtnok alligevel.. Det var viderstilling
direkte til det nye nummer.. En henvisning var det jeg troede der menes,,
men det står jo nedenuder

Fra : Fischer

Dato : 10-12-02 08:59

> Det ved jeg nu ikke, hvis man kigger efter i krogene, er det pludselig
ikke
> så billigt.. Prøv at se: http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

Enig .... igen.
Ved nærmere eftersyn bliver det mindre attraktivt.

Det med Zone og Stjernenummer kan være en fordel for nogen. Men bemærk, at
det kun gælder til fastnettelefoner.

> Fx wap/data er prisen 1,95/0,95 og man bruger ligesom ikke wap om
> aftenen.. Jeg gør ikke ivertfald

Nej, og i dagtimerne wap'er man altså dyrere end et TDC taletidskort. Hvor
er logikken i det?

Lige da jeg så det med stjernenummer, blev jeg begejstret - det kunne være
en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald
...... :-\

> Desuden synes jeg ikke man kan se at de tilbyder GPRS

Jo, det gør de.

Så GPRS, Zone og Stjernenummer er i mine øjne det der kunne få nogen til at
vælge Mixit frem for f.eks. Telmore. Og så måske dem der hellere vil have en
faktura frem for at sætte penge ind via nettet.

Men jeg ser ikke nogen grund til at Frank Rasmussen skal få søvnløse nætter
over den nye konkurrent.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-02 12:02

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald

Det er da kun ved ZONE at det ikke gælder for datakald. Ved STJERNENUMMER
ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at gå på nettet for 50
øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra abonnementsafgift.

> Jo, det gør de.

Det ser jeg ikke i prislisten. GPRS og HighSpeed-Data kunne måske få én til at skifte
til Mixit. Jeg synes at det trækker ud med disse services fra Telmore.

> Så GPRS, Zone og Stjernenummer er i mine øjne det der kunne få nogen til at
> vælge Mixit frem for f.eks. Telmore. Og så måske dem der hellere vil have en
> faktura frem for at sætte penge ind via nettet.

Kan man mon slippe for at få tilsendt regning, og derved spare 25 kr. om måneden / i
kvartalet?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 10-12-02 14:54

> [...]
> NUMMER ser jeg ikke den begrænsning anført, så det burde være muligt at
> gå på nettet for 50 øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra

Nix:
http://www.mixit.dk/stjernenr.html
Se * nederst.

> Det ser jeg ikke i prislisten.

Nej, men her:
http://www.mixit.dk/fakta_svar.html#40
Prisen må være den samme som for andre TDC abonnementer.

> Kan man mon slippe for at få tilsendt regning, og derved spare 25 kr. om
> måneden / i kvartalet?

Hvis du betaler via PBS, så tror jeg du slipper.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 10-12-02 14:54

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-12-02 04:10

On Tue, 10 Dec 2002 12:01:47 +0100, "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>øre/min ved at betale 10 kr. pr. måned i ekstra abonnementsafgift.

citat: "Dit Stjernenummer er et dansk fastnetnummer, du selv
vælger.....Ikke service- og særnumre som f.eks. oplysningen på 118 og
træfpunktet på 90 90 11 11 eller datakald."

Dertil kommer en generel oprettelsespris på 99 kroner, som man intet
får for - i modsætning til Telmore, hvor du får taletid for hele
oprettelsesbeløbet.

Lars

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 11-12-02 04:10

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-12-02 06:24

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> vælger.....Ikke service- og særnumre som f.eks. oplysningen på 118 og
> træfpunktet på 90 90 11 11 eller datakald."

Undtagelsen for datakald har de bare glemt at skrive på deres prisliste på
http://mixit.dk/pdf/prisliste_mixit.pdf

> Dertil kommer en generel oprettelsespris på 99 kroner, som man intet
> får for - i modsætning til Telmore, hvor du får taletid for hele
> oprettelsesbeløbet.

Hos Mixit er brug i udlandet inkluderet i abonnementet, mens det koster kr.
99,- hos Telmore. Så hvis man vil bruge sin telefon i udlandet "kommer det
ud på et".

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-02 12:10

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ikke

> Enig .... igen.
> Ved nærmere eftersyn bliver det mindre attraktivt.

Noget der dog ser særdeles attraktivt ud hos Mixit er priserne for viderestilling.
Hos Telmore koster viderestilling alm. samtaletakst på 1,20 kr. minut, mens
viderestilling på Mixit kun koster 35 øre eller 70 øre afhængig af tid på døgnet.

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-12-02 16:07

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
mens
> viderestilling på Mixit kun koster 35 øre eller 70 øre afhængig af tid på

MEn hvor fedt at det, når man skal betale 50 kroner for at ændre
viderstillingsnummeret??

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-02 17:03

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> MEn hvor fedt at det, når man skal betale 50 kroner for at ændre
> viderstillingsnummeret??

Det er der da vist ikke tale om. Man aktiverer viderestillingerne med **21*NUMMER#
og deaktiverer med ##21# og det koster vel ingenting, måske højst en opkaldsafgift.

Den ændring af viderestillingsnummer som koster 50 kr, er hvis man får et nyt nummer og
ønsker viderestilling til det efter at man har nedlagt sit gamle mixit-nummer. Der er
ændringer i en situation der koster 50 kr - sådan forstår jeg det.

--
Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-12-02 09:41

> [...]

> en fordel til data-opkald. Men så gælder det naturligvis kun tale-opkald

Hvorfor skal »Stjæle Danmark« absolut genere os ved at have specielle priser
og undtagelser for dataopkald? Er der mon en fornuftig grund til det? Skyldes
det tradition, eller er det blot for at genere kunderne og dermed holde os kunder
væk fra deres produkter?

»Stjæle Danmark« laver for mange fjender blandt deres kunder med deres til tider
mærkelige opførsel

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-12-02 23:48

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in

> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.

Og desuden er grænsen 75kr svjh.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Fischer

Dato : 10-12-02 06:10

> Og desuden er grænsen 75kr svjh.

Ja, 75 kr. pr. 3 måneder - altså 25 kr. om måneden.
Desuden er det ikke et krav om minimumforbrug / minimums fakturering som ved
Mixit og f.eks. Telekommunikation. Men hvis man er under dette forbrug, KAN
Telmore forlange at man skifter til et andet abonnement med 15,- kr. i
månedsafgift.
Men som tidligere nævnt, tror jeg aldrig at det er sket.
Det er en slags sikring mod, at nogen f.eks. "parkerer" 10 numre hos Telmore
uden at bruge dem.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-12-02 08:33

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Enig.

> Nej, det er vist kun i teorien - endnu ikke i praksis.
>
> Men det er noget skod, at man ikke selv kan vælge et mobilnummer.

TELMORE er det bedste - alle efterligningerne er noget skod.

Claus

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-12-02 07:47

Lars Raaby skrev i et tidligere indlæg:

> www.mixit.dk
> Det bliver også sjovt at se hvad Sonofon nu ville gøre.
Hvad mon der sker med Sonofon?
De kan da ikke bare holde sig tilbage nu når TDC er kommet med på
vognen.

Lars Raaby

Fra : Fischer

Dato : 12-12-02 11:44

> Hvad mon der sker med Sonofon?

Ikke noget!
http://www.jp.dk/itogc:aid=1564452/

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-12-02 17:59

Fischer skrev i et tidligere indlæg:

> Ikke noget!
> http://www.jp.dk/itogc:aid=1564452/

Jeg læste også den artikel. Det er dog lidt underligt at de bare
kikke på mens deres kunder flygter.

Lars Raaby