U.N.K.L.E. video
Fra : Troels

Dato : 09-12-02 23:18

Hej
Så lige U.N.K.L.E. - Rabbit in you headlight på TV2 Zulu (stavet Uncle på
shulu). Damn hvor er den video altså fed! Hvem spillet egentligt den gale
man på vejen, og hvad er det han går og siger? Det er et eller andet med
Jesus.

Og nu vi er ved emnet "Thom Yorke og videoer". Hvad siger manden så til
sidst i just video? ;-P

/Troels

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-12-02 18:16

Troels wrote:

> [...]
> man på vejen, og hvad er det han går og siger? Det er et eller andet med

Det diskuteres stadig rundt omkring - i FAQ'en står der at bandet ikke vil
"røbe" hvad han siger ... video'en er lavet af Jonathan Glazer, som også har
lavet video'er for Radiohead (Karma Police og Street Spirit) samt Massive
Attack (Karmacoma) og for nyligt (2000) har lavet filmen Sexy Beast.

Ang. Unkle kan jeg kraftigt anbefale "Psyence Fiction" hvor "Rabbit ..."
video'en er fra - dem, som kan kan huske så "langt tilbage" husker sikkert
også "Be There" fra samme plade ... video'en handler om en pige, der
falder i søvn i undergrundsbanen og vågner op som gammel dame (meget
spillet om aftenen og natten på MTV en overgang) - dette nummer har vokal
af Ian Brown fra Stone Roses. Pladen har gæsteoptrædner af mange fede
folk bl.a. Mike D fra Beastie Boys, Jason Newsted tidligere Metallica,
Richard Ashcroft fra Verve (Lonely Soul ... sejt nummer).

/Peter

Fra : Stig Nygaard

Dato : 10-12-02 18:46

Hej

Peter Juhl wrote:
> [...]
> falder i søvn i undergrundsbanen og vågner op som gammel dame (meget
> spillet om aftenen og natten på MTV en overgang) - dette nummer har vokal

Bemærk at pladen findes i to versioner, både med og uden "Be There feat.
Ian Brown".

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Troels

Dato : 10-12-02 19:07

> [...]
> lavet video'er for Radiohead (Karma Police og Street Spirit) samt Massive
> Attack (Karmacoma) og for nyligt (2000) har lavet filmen Sexy Beast.

Han laver tilsyneladende nogle ret fede video. Måske jeg skulle ta' og se
hvad man ellers kan støve op med ham. Cunningham ham plejer ellers at
indtage førstepladsen, men Glazer bejler kraftigt til den

> [...]
> folk bl.a. Mike D fra Beastie Boys, Jason Newsted tidligere Metallica,
> Richard Ashcroft fra Verve (Lonely Soul ... sejt nummer).

Har albummet stående på hylden. Det er tilsyneladende udgaven uden Be there.
Men jeg tror jeg vil prøve at se om jeg kan finde videoen. Er det også
Glazer der har indstrueret den?

/Troels

Fra : Peter Juhl

Dato : 10-12-02 19:31

Troels wrote:

> Han laver tilsyneladende nogle ret fede video. Måske jeg skulle ta' og se
> hvad man ellers kan støve op med ham. Cunningham ham plejer ellers at
> indtage førstepladsen, men Glazer bejler kraftigt til den

Cunningham er fed, jeg er vild med hans højst besynderlige Aphex Twin ting.
Floria Sigismondi (bl.a. Beautyfull People for Marilyn Manson) og Run Wrake
(Bl.a. Future Sound Of London) hører til mine personlige favoritter.

> Har albummet stående på hylden. Det er tilsyneladende udgaven uden Be
> There. Men jeg tror jeg vil prøve at se om jeg kan finde videoen. Er det også
> Glazer der har indstrueret den?

Nej, den er lavet af Jake Scott - han har lavet en hel del video'er for bl.a. REM,
Radiohead, Smashing Pumpkins og Soundgarden.

/Peter

Fra : Troels

Dato : 11-12-02 00:17

> [...]
Wrake
> (Bl.a. Future Sound Of London) hører til mine personlige favoritter.

Ok. Dem må jeg se om jeg også kan få støvet noget op med en dag så. Det er
bare surt man skal så meget skidt igennem på MTV før der kommer noget godt.

Hvor slå man egentligt noget op på nettet hvis man lige vil læse lidt om en
instruktør. http://www.director-file.com/ Har rimeligt god info om
Cunnigham.

Også den der UNKLE faq du snakkede om. Kan man få et link. Kan ikke finde
den på google

/Troels

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-02 08:25

> Og nu vi er ved emnet "Thom Yorke og videoer". Hvad siger manden så til
> sidst i just video? ;-P
>

> /Troels

Det ville jeg også gerne vide...

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd