Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der nogen der har erfaring med disse ty~
Fra : P Kaasing

Dato : 09-12-02 20:21

Hej NG
Jeg har nu fundet frem til et par tyske online butikker der ser billige ud.
Men nu er jeg jo en forsigtig dansker, så jeg vil gerne lige høre om der er
nogen her i gruppen der har handlet med disse butikker, og evt kan anbefale
eller fraråde nogen af dem, så jeg kan få det sorteret ned til én
forhandler. Jeg har selvfølgelig også kigget på danske sider, fx
photoshop.dk som kan skaffe et Canon S45 til 5763 kr, men de tyske butikker
kan jo tilbyde samme kamera til ca 660 euro, hvilket ca omregnet til danske
kr er 4950, og det er alt inkl. Så der er jo en hel del penge at spare.

De tyske online butikker jeg har kigget på er følgende:
www.technik4free.de 666,03 euro inkl alt
www.fotoversand-brinker.de 648 euro + porto
www.digitalnetshop.de 682.5 inkl alt

Det skal lige for god ordens skyld siges at det er et Canon S45 jeg er
interesseret i.

Mvh

Poul

PS Dette er ikke en opfordring til endnu en krig om hvad der er moralsk
eller umoralsk i forbindelse med køb i /udenfor danmark, som jeg har set det
udvikle sig til i en tidligere tråd. Jeg kan fuldt ud selv tage ansvar for
mine handlinger og betaler min skat med glæde.

Fra : Michaelbs

Dato : 09-12-02 21:26

Her er mine nylige erfaringer:
http://www.fotoversand-brinker.de/
sender for tiden af logistiske grunde ikke uden for Tyskland.
http://www.technik4free.de/
svare med negen forsinkelse om overhovedet på mails. (De svarede på min 3.
mail)
Navnet klinger ikke seriøst, og det forbløffer mig at man kan købe
amerikansk morgenmad f. eks. i en butik der skulle være seriøs
elektroniksælger...
http://www.digitalnetshop.de/
Dem har jeg mailet til en enkelt gang uden at få svar.

Du skal være opmærksom på at du nok kun får tysk manual med til dit Canon
S45.
Undersøg (mail eller ring) om butikken har kameraet på lager. Tro dem ikke
hvis de svarer at de regner med at få det om ca 5-6 dage f.eks.
Jeg ville købe Canon G3 i en tysk onlineshop og har forsøgt at skaffe det i
flere måneder. Jeg har mailet til over 25 tyske og engelske butikker. De har
det simpelthen ikke. Heller ikke selv om det fremgår af deres websider, at
de har det!
Jeg skrev følgende indlæg for en uge under overskriften "Tyske netbutikker
og G3 lokkemad":
Jeg er efterhånden ved at få en dårlig smag i munden over en del af de tyske
netbutikker. Søger man på prssammenligningsmaskiner som evendi, Geitzhals
osv, så popper butikker jo frem med meget rimelige priser på Canon G3. Nogle
af butikkerne hævder så at de har den på lager. Jeg mailer til dem og
spørger om de virkelig HAR kameraet. De bekræfter via mail nogle timer
senere. Jeg bestiller så kameraet og skriver at under forudsætning af at de
har kameraet vil jeg straks gå i banken og overføre pengene. Nu skriver de
så tilbage og beklager at de netop har solgt deres sidste G3 og ikke ved
hvornår næste leverance kommer, men at de da har andre kameraer som Olympus
C-5050, som er et bedre køb og bla bla.
Jeg har været ud for ovenstående tema med variationer mindst 4 gange
indenfor de sidste par dage og jeg begynder efterhånden at tro, at de bruger
kameraer, de ikke har, og urealistiske priser for at lokke folk ind på deres
webbutikker med potentielt salg af noget de faktisk har på lager til følge.
Har andre været ude for noget lignende eller er det bare mig der er for
mistænksom over for mine medmennesker inden for kamerasalgsbranchen??

mvh Michaelbs

Det skal lige siges, at man selvfølgelig sagtens og med minimal risiko kan
købe kameraer i disse netshops. Selvfølgelig kan man det. Og Selvfølgelig
kan man spare mange penge. Jeg har selv handlet med succes og kender mange
andre der også har. Jeg siger bare: Vær sikker på at de faktisk HAR
kameraet "am Lager", "in stock", på lager.
God jagt!!
PS. Jeg har lige bestilt mit G3 hos en dansk onlineshop og modtager det i
morgen.
1000kr dyrere end det billigste sted i Tyskland (som ikke har kameraet) men
hey...hvor der handles, der spildes.

Fra : Martin K. R.

Dato : 10-12-02 09:32

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> Har andre været ude for noget lignende eller er det bare mig der er for
> mistænksom over for mine medmennesker inden for kamerasalgsbranchen??

Jeg har skam selv samme erfaring, men det er da det samme for danske
netbutikker (og for så vidt også svenske og engelske). Så hvorfor vil du
lige specielt hænge de tyske butikker ud?

mvh Martin

Fra : Søren Lindholt

Dato : 10-12-02 15:16

Michaelbs <michaelschou@oncable.dk> wrote in article
<3df4fc33$0$47400$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Du skal være opmærksom på at du nok kun får tysk manual med til dit Canon
> S45.

Og at du sikkert kan finde den engelske på powershot.com

Der er en god prissammenligningsside: www.guenstiger.dk

Jeg købte selv et kamera ved en canadisk onlineshop, det kom efter 3 dage!
til min canadiske fætter altså, men ganske kvikt!

Ang. batterier har jeg svært ved at finde et billigere sted end
www.batterier.dk

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 10-12-02 16:52

canadisk onlineshop???
hvad med told og moms?? hvordan klarede du det...og hvad betalte du??
Var prisen bedre i Canada?
mht s45 har jeg ikke tjekket canons hjemmeside for engelsk manual, men den
findes ikke til G3 på deres hjemmeside.

mvh Michael

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-12-02 18:55

Jeg har kontaktet Canon i både england og tyskland og spurgt om en engelsk
manual. begge svarer at den ikke er tilgængelig på nettte, at de ikke ved om
og hvornår det sker og at en engelsk manual kan købes for penge.

Det lugter at teknisk handelshindring for at undgå parallelimport. Jeg har
med held blot brugt den til S40. forskellene er ret begrænsede.

/Bjarke

Fra : Søren Lindholt

Dato : 11-12-02 10:14

> [...]
> Var prisen bedre i Canada?
> mht s45 har jeg ikke tjekket canons hjemmeside for engelsk manual, men

Nå ok, det er ikke sikkert alle manualerne er der fra starten, dem jeg kan
finde er her:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/manual.html

Told osv klarede jeg ved at hente sagerne personligt. Og så får man endda
den canadiske moms retur. Den er kun 7% men alligevel...
butikken hedder http://www.cameracanada.com/index.asp. Ikke nødvendigvis
den billigste, men fin service, personlig betjening pr. mail, og
superhurtig forsendelse!
Jeg sparede vel DKK3-400 i forhold til at købe S330 i tyskland ved den
billigste fra www.guenstiger.dk

G3: 1225 CAD = 5770,- DKK edbpriser: 7440,-

De har ikke S45 på endnu, men
S40: 754 CAD = 3551,- DKK

Flybillet koster normalt omkring 5500,- så man skal bare købe 3-4 kameraer,
så er turen tjent ind
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 09-12-02 21:37

"P Kaasing" <poul@itide.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu fundet frem til et par tyske online butikker der ser billige ud.

Jeg har handler en del gange ved TECHNIKdirekt - og jeg har altid været utrolig godt
tilfreds. Efter at have læst Michaelbs indlæg, må jeg sige at ovenstående butik
ligger langt fra dem han har handlet/haft kontakt med.

Kan se at de har en Canon S45 til omkring €700 + porto, så det bli'r vel omkring de
5300 Dkr. Egentlig ikke så meget sparet i forhold til DK, men det må gælde lige netop
den model, for de gange jeg har købt der har det været både 1000 og 1500 jeg har
sparet.

Du kan med fordel bestille deres store katalog - de har stort set *alt* inden for
fotografiske ting og sager :)

Link: www.technikdirekt.de

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 09-12-02 23:26

Jeg prøvede at kontakte en masse af de billige og var noget frygteligt rod.
Priserne var fx umulige at gennemskue. Dem der er billige på kamera'et er fx
extremt dyre på tilbehør, så vi en given sammensætning kan det godt være et
den shop der ligger nr 14 på listen er den billigste for netop dig. Og mange
af dem se meget prof ud, men kan ikke sende ud af tyskland og kan i hvert
fald ikke tale engelsk.

Jeg endte med at købe hos www.technikdirekt.de og det virkede perfekt.

Du skal være opmærksom på to ting:

1: Du får kun tysk manual og S45 manualen kan *ikke* downloades fra Canon.
Det kan tilgengæld S40 manualen og den er 95% dækkende for S45.

2: Til fordel for tyske web-shops skal nævnes, at i tyskland kommer S45 med
et 32 mb CF kort. I Dk får man kun et 16 mb kort med. 32 kan jo bruges til
en start indtil man får råd til et 1gb microdrive.

/Bjarke

Fra : Karl Olsen

Dato : 10-12-02 00:38

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message

> [...]
> S45 med et 32 mb CF kort. I Dk får man kun et 16 mb kort med. 32 kan
> jo bruges til en start indtil man får råd til et 1gb microdrive.

Jeg fik et 32 MB Canon CF kort (og en dansk manual) med mit S45, købt i
Danmark (www.midtdata.dk). Og det var ikke fordi jeg bad specielt om det.

Karl Olsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-12-02 18:59

Det var mærkeligt. jeg ringede til en del af dem for 1 god måned siden (lige
da de var kommet på hylderne) og de svarede alle sammen 16 mb.

Iøvrigt var de bedste priser dengang 5995 eller 6200. Med midtdatas 5825 er
besparelse fra tyskland under 500 kr, så det er lige før (hvis men
korrigerer for momsforskellen) man må sige at det er et bedre tilbud end de
tyske.

- men 500 kr er jo stadig penge uanset hvad årsagen til forskellen er .....

Bjarke

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-12-02 08:14

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in news:at2uta$ls3$1@sunsite.dk:

> [...]
> utrolig godt tilfreds. Efter at have læst Michaelbs indlæg, må jeg sige
> at ovenstående butik ligger langt fra dem han har handlet/haft kontakt

Jeg har også kun været tilfreds med Technikdirekt og ny-camera.net de gange
jeg har handlet med dem... Ingen sure miner her.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP