OT : Ridser i Glasbord
Fra : simris.

Dato : 09-12-02 22:34

Hej Gruppe !!

Jeg ved godt at det er lidt OT, men måske har i erfaringer med ridser i
glas...

Vi er kommet i den meget ulykkelige situation, at der er kommet et par fæle
ridser i vores glasbord, der ikke engang er en uge gammelt.

Hvad skal vi gøre ??

Kan de poleres væk ,eller er vores bord bare ødelagt ??

Med venlig hilsen

Allan.
info@fishnboat.dk

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 09-12-02 22:57

Hvis det er hærdet glas, er det bad luck. Hvis det er alm. glas tror jeg det
kan det poleres værk, men det kræver at "fjerner" glas helt ned til samme
dybde som ridsens dybde.

Har selv samme problem, og jeg er kommet til den konklusion at det næste
bord jeg køber ikke er af glas

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-12-02 00:19

simris. <info@fishnboat.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3df50e0e$0$35816$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvad skal vi gøre ??
>
> Kan de poleres væk ,eller er vores bord bare ødelagt ??

Hvad med at snakke med et af de firmaer der laver stenslag i bilruder??
En ridse er formentlig ikke så stor som et stenslag er.

Carsten

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 10-12-02 19:08

Bilglas og akvarieglas er langt fra det samme. Man ser sjældent et akvarie
der splintrer i 10000 små stykker, men stadig hænger sammen som en måtte.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-12-02 00:36

Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:at5ai5$52m$1@sunsite.dk...
> Bilglas og akvarieglas er langt fra det samme. Man ser sjældent et akvarie
> der splintrer i 10000 små stykker, men stadig hænger sammen som en måtte.

Grunden til at det ikke splinter i 10000 stykker skyldes at ruden er
lamineret, med en meget tynd film af pvc.
De ruder er udskiftes, knuses og glasset smeltes om, resten, altså filmen
med glaspartikler på,
smeltes også og bruges i vejstriber.

Carsten

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 11-12-02 10:25

> [...]
> lamineret, med en meget tynd film af pvc.
> De ruder er udskiftes, knuses og glasset smeltes om, resten, altså

Hvis det er tilfældet - at de er lamineret - mon ikke også fremgangsmåden
anderledes ved fejludbedring?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-12-02 11:06

Thomas Schreiber - stall.dk <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:at709s$s5i$1@sunsite.dk...
> filmen

> Hvis det er tilfældet - at de er lamineret - mon ikke også fremgangsmåden
> anderledes ved fejludbedring?

Aner det ikke, men det kan firmaet der laver stenslag i ruden bedre
udtale sig som,
men jeg mener at have hørt at, det der sker ved reperationen, er noget
væske som lægges på stedet,
og så belyses med uv lys. Om det er rigitigt har jeg ingen anesle om.

Carsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-12-02 19:13

måtte.

Det er der nu heller ikke så mange moderne bilruder der
gør - altså splintres i 10000 stykker.

> Grunden til at det ikke splinter i 10000 stykker skyldes at ruden er
> lamineret, med en meget tynd film af pvc.

Sådan rent en passant: Ruder i meget store akvarier /er/ faktisk lavet af
lamineret glas. Og store betyder her f.eks. Nordsøcentret og andre off.
akvarier (er der ikke også noget med at der ligger en samling ganske små og
hyggeligt baljer oppe i Charlottenlund?)

vh
Jan

Fra : jabbe

Dato : 26-12-02 11:40

Hey hvad med dem der reparer stenslag i bilruder???? de må da også kunne
det...

Jabbe