MS Windows
briani 27239
Dual processor i windows
Fra : Martin Bech

Dato : 09-12-02 20:50

Hjælp!

Jeg overvejer at købe en computer med dual processorer, men jeg er lidt
usikker på hvordan det vil påvirke mit operativsystem, så hvis der er nogle
derude der har nogle erfaringer vil jeg meget gerne høre fra jeg

På forhånd tak
sirbech@yahoo.dk

Fra : Madsen

Dato : 09-12-02 21:23

Martin Bech skrev:

> [...]
> lidt usikker på hvordan det vil påvirke mit operativsystem, så
> hvis der er nogle derude der har nogle erfaringer vil jeg meget

Du skal for det første have en operativsystem som understøtter mere
end en processor. Det gør Win2000 og WinXP Pro. WinXP Home gør
ikke.

Madsen.

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 10-12-02 00:55

"Martin Bech" <bech_utd@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
nogle
> derude der har nogle erfaringer vil jeg meget gerne høre fra jeg

Jeg kører med win2k på en dual 800MHz P3, der virker glimrende for mig.
Har også prøvet med win XP Pro, det gik ikke særlig godt, kender også
andre der har oplevet at dual ikke virker optimalt på XP Pro, der kommer
for mange BSOD.

/Sonni

Fra : Madsen

Dato : 10-12-02 14:19

Sonni Skammelsen skrev:

> Har du gjort noget specielt, eller bare standard installation,

Bare en standardinstallation. Det var ikke nødvendigt at vælge HAL
under installationen på hverken Win2000 eller WinXP Pro. Det fandt
de selv ud af og begge valgte 'ACPI Multiprocessor PC'.

> Jeg har oplevet at XP Pro kunne crashe uden jeg var i nærheden
> af maskinen, samt specielt når jeg spillede.

Det har jeg slet ikke problemer med.
Der var en overgang hvor skidtet crashede, men det var blæseren
på mit grafikkort som var lukket til af nullermænd.
Senere har jeg købt et nyt grafikkort og her crashede den også i
spil eller programmer hvor grafikkortet virkelig kom på arbejde,
men det viste sig at der var fejl på det nye grafikkort og da jeg
havde fået det byttet, kørte den igen som smurt.

(Bundkortet er et Asus CUV4X-D).

Madsen.

Fra : Morten L.

Dato : 10-12-02 15:55

Vil blot tilføje at mit CUV-4XD også kører XP-PRO med Dual-800 uden
problemer af nogen art.

DOG!!.. Det er vigtigt at strømforsyningen er kapabel til at trække læsset..
Der forekommer XP mere kritisk - vel fordi den hele tiden lukket alting ned
i idle..

/Morten

Fra : Madsen

Dato : 10-12-02 01:23

Sonni Skammelsen skrev:

> Har også prøvet med win XP Pro, det gik ikke særlig godt, kender
> også andre der har oplevet at dual ikke virker optimalt på XP Pro,
> der kommer for mange BSOD.

Jeg kører med 2 x 866 Mhz P3 på Win2000 og WinXP Pro og her kører
WinXP Pro meget stabilt. (Det gør Win2000 nu også. Win2000 er stadig
en anelse hurtigere og mindre "tung" at arbejde med, synes jeg).

WinXP Pro har egentlig kørt overraskende stabilt lige fra den første
udgave her. I Win2000 havde jeg for mange blå skærme i starten, men
det gik over fra og med SP2.

Madsen.

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 10-12-02 09:19

> WinXP Pro har egentlig kørt overraskende stabilt lige fra den første
> udgave her. I Win2000 havde jeg for mange blå skærme i starten, men
> det gik over fra og med SP2.

Har du gjort noget specielt, eller bare standard installation, ville da
gerne
bruge den 1700,- kroners cd der ligger her og griner her ved siden af.