K7SEM - bios 1.1e - skal det være så bøvle~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-12-02 23:08

Hej

Jeg sidder og bøvler med en nye maskine med et K7SEM motherboard.
To ting driller:

Den viser Atlon 1100 ved opstart, men der skulle sidde en Atlon
1700+ i? Programmet WCPUID viser imidlertid også en CPU-hastighed
på 1100Mb, så måske er der smuttet en 1100 i - i stedet for en
1700+!?

Jeg fatter ikke helt 'logikken' i den medfølgende CD-ROM, der
eller skulle klare installationen helt af sig selv. Hvordan får
jeg fjernet den tåbelige splash-screen med 'Multimedia
Integration, Think SIS'?

---------

Maskine leveret fra PRC Data med følgende specifikationer:

K7SEM Bios-version 1.1e
Atlon 1700+ processor
512Mb SD-RAM
40Gb HDD
52x CD drive

----

Jeg har sat en gl. VGA-skærm på (medens jeg venter på en
ordentlig).

FDisk'et og formatteret c=6Gb og d=34Gb og installeret Win98SE.

----

Et tips om, hvorledes jeg let får de nødvendige drivere ind,
vil blive modtaget meget positivt!!!

TIA

Henning

Fra : Finn og Angela

Dato : 10-12-02 00:02

"Henning Kampmann" <no_mail@please.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1700+ i? Programmet WCPUID viser imidlertid også en CPU-hastighed
> på 1100Mb, så måske er der smuttet en 1100 i - i stedet for en

Check "cpu freq" eller fsb i bios. Står formentlig til 100 mhz (x11 (cpu´s
multiplier) = 1100mhz). Skal sættes til 133mhz (11x133 = 1463 mhz, hvilket
formentlig passer meget godt med Amd´s "1700+" betegnelse). Check at dine
ram er sd 133..

Finn

Ps. Cpuid viser vist også frekvensen, ikke?

> Jeg fatter ikke helt 'logikken' i den medfølgende CD-ROM, der
> eller skulle klare installationen helt af sig selv. Hvordan får
> jeg fjernet den tåbelige splash-screen med 'Multimedia
> Integration, Think SIS'?

Fjern programmet, enten helt eller fra start-up, enten i ms-config,
startprogrammer eller ved hjælp af f.eks "powertools"

> Et tips om, hvorledes jeg let får de nødvendige drivere ind,
> vil blive modtaget meget positivt!!!

Vælg "custom" (tror jeg nok det hedder) i guiden, når du installerer. Her
kan du se, hvad du installerer og fravælge alt undtagen drivere..

Fra : Henning Kampmann

Dato : 10-12-02 13:48

On Tue, 10 Dec 2002 00:01:31 +0100, "Finn og Angela"
<angela.chris@get2net.dk> wrote:

> [...]
-klip-

Og du har så fuldstændigt ret! Jeg har siddet og sovet!!

OK..

OK..

Jeg har fået 'dyret' op at køre nu, men det holdt hårdt. Tak for
hjælpen og dine gode anvisninger. Dem har jeg skrevet mig bag
når-hvis (men næppe mere K7SEM ver. 1.0)!

Henning

catlineVÆK@edb.dk væk-med-væk!

Fra : Henning Kampmann

Dato : 10-12-02 13:48

-klip-

Fra : Ulrik Smed

Dato : 10-12-02 18:11

In article <h4obvucuk2vls69of1krohl0n6b41ohdv9@4ax.com>,
Henning Kampmann <no_mail@please.net> wrote:

> Jeg har fået 'dyret' op at køre nu, men det holdt hårdt. Tak for
> hjælpen og dine gode anvisninger. Dem har jeg skrevet mig bag
> når-hvis (men næppe mere K7SEM ver. 1.0)!

Det er vel ikke tilfældigvis et af de boards med iloddet CPU? Jeg
har nemlig et lille problem med sådan et, der kræver at jeg har
et at kigge efter. Eller evt. bare et billede eller en lille
liste over nogle af komponterne (19 stk.)

(Kan du gætte hvad jeg kom til'?

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk

Fra : [5300] pkc

Dato : 10-12-02 18:27

Jeg sidder med et lignende -

fik det til en gang at vise billede på min gl. 14" - "trykkede DEL" for at
komme i bios - så gik den ud - nu har jeg ikke kunnet siden - og kan ikke få
det til at køre.

Har du været så langt nede ?

per krabbe icq 77311351

Fra : John

Dato : 12-12-02 17:13

Prøv at cleare CMOS så er der en chance for at komme igang igen, herefter
skal du igen indstille din BIOS-opsætning, jeg har prøvet det samme problem
med et K7SEM.

John