"Spoofs" (eller hvad man nu kalder sådan n~
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 08-12-02 22:33

Fik fornylig et tip fra min fætter om at der på Ozzy Osbournes "No More
Tears" album skulle ligge en lille "skjult besked"....og minsandten om ik'
han havde ret : Det forekommer i sang nr. 4, der hedder Desire - sådan ca. 3
minutter og 20 sekunder inde i nummeret (i slutningen af bridgen, lige inden
guitarsoloen) - lyt evt. kun til højre kanal og hør følgende gude-replik på
pæredansk "har I ikke nogen søm?"

Indslaget fik mig til at tænke på om nogen herinde kender til andre af den
slags muntre indslag - det her nævnte virker nu som om det er ret så
tilsigtet - men det er sq sjovt alligevel

Fra : Gizmoduck

Dato : 10-12-02 03:51

On Sun, 8 Dec 2002 22:33:24 +0100, "Mads Th. Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

> [...]
>slags muntre indslag - det her nævnte virker nu som om det er ret så
>tilsigtet - men det er sq sjovt alligevel

var der ikke noget med i am the walrus? også noget sagt på dansk eller
noget...

--

Gizmoduck

Keep on looking for the songs that make you feel
alive, for the songs that are not in the charts, but speak
directly to you. Because they will always be your company
for the rest of your life. And they will always make you
remember ... never forget ...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-12-02 23:39

> Indslaget fik mig til at tænke på om nogen herinde kender til andre af den
> slags muntre indslag - det her nævnte virker nu som om det er ret så
> tilsigtet - men det er sq sjovt alligevel

tror det er dr's Katapult der laver noget der heddder hvabehar eller lign
hvor de tager sange og finder sjove ting... bla Coldplay der synger "Åh, åh
ja jeg sked en bums"... noget med skind and bones... prøv at tjekke det ud -
ret sjovt.

sniper_Nolight

Fra : Peter G

Dato : 10-12-02 22:44

> [...]

>den slags muntre indslag - det her nævnte virker nu som om det er ret
>så tilsigtet - men det er sq sjovt alligevel

Der er klassikeren med Beatles - I Am The Walrus ca. 2.28 inde, hvor
det lyder som "udemærket, men kan I ikke tale lidt hurtigere?" på
dansk. Jeg gad godt vide, hvad der egentlig bliver sagt.

Derudover findes der adskillige sange med lave "studiekommentarer"
begravet dybt i mikset.
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : Gizmoduck

Dato : 11-12-02 10:50

On Tue, 10 Dec 2002 21:43:47 GMT, Peter G <PeterNOSPAMPedal@gmx.net>
wrote:

>Der er klassikeren med Beatles - I Am The Walrus ca. 2.28 inde, hvor
>det lyder som "udemærket, men kan I ikke tale lidt hurtigere?" på
>dansk. Jeg gad godt vide, hvad der egentlig bliver sagt.

var den, kedelige, forklaring ikke bare at John Lennon lagde
adskillige ekstra lydspor ind? alt muligt han nu lige mente der var
ekstra dybde, og altså også noget fra et dansk radio-program eller
hvad det nu var..

selvfølgelig ikke den mest spændende teori

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 11-12-02 21:45

"Gizmoduck" <Gizmoand@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adskillige ekstra lydspor ind? alt muligt han nu lige mente der var
> ekstra dybde, og altså også noget fra et dansk radio-program eller

Nu kan jeg ikke liiige huske om det er Walrus jeg læste om, men der er i
hvert fald et Beatlesnummer hvor der er et uddrag af en radioopførelse af
King Lear.

Mvh Mads