Åbning af dokumenter fra internet side
Fra : Brian Møller

Dato : 09-12-02 17:03

Mit problem er at når jeg har åbnet et word dokument fra en
hjemmeside, kan jeg ikke gemme de ændringer jeg har foretaget.
Hvis jeg trykker på "gem" bliver der intet gemt. Man skal derimod
trykke på "gem som" og erstatte det oprindelige dokument.

Er der nogle der har en løsning, så man efter ændringerne er
foretaget, bare kan trykke på "gem" og så er ændringerne gemt ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-12-02 17:10

Brian Møller <brian_moeller@ishoejby.dk> skrev :

> [...]
>Hvis jeg trykker på "gem" bliver der intet gemt. Man skal derimod
>trykke på "gem som" og erstatte det oprindelige dokument.

Formentlig fordi det er skrivebeskyttet, når du henter det fra en
hjemmeside, så jeg tror ikke du kan det ønskede.

Fra : Michel Komischke

Dato : 09-12-02 17:33

"Brian Møller" <brian_moeller@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg trykker på "gem" bliver der intet gemt. Man skal derimod
> trykke på "gem som" og erstatte det oprindelige dokument.

I notepad kan man støde på samme problem, og selve naturen i det er at hvis
du åbner f.eks. index.html på en URL, åbner notepad index[1], vælger man så
"Gem" bliver den bare gemt i midlertidige internetfiler.

Så den bliver sådan set gemt på disken, men det er ikke der hvor du
forventer det.

--
Michel Komischke
Administrator / Maintainer