Opslag: Ny forening: Netlystfiskeren
Fra : Ole Mose

Dato : 09-12-02 16:10

I går aftes skrev vi historie. Her blev den føste rent web-baserede
lystfiskerforening etableret, på den stiftende generalforsamling.
Foreningens formål er at skabe et forum for alle lystfiskere, som ønsker at
være en del af Danmarks Sportsfiskerforbund og som ønsker at samles om
aktiviteter på og uden for Internettet.

Du kan læse mere om foreningen Netlystfiskeren her
http://www.fisketips.dk/Default.asp?obj=Tekst&Funk=vis&TID=omNetlystfiskeren

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Peter Schrøder

Dato : 11-12-02 10:10

"Ole Mose" skrev...
> [...]
> aktiviteter på og uden for Internettet.
>
> Du kan læse mere om foreningen Netlystfiskeren her

Lidt uheldigt navn, måske?
De fleste lystfiskere har et lidt anstrengt forhold til net..

vh
Peter Schrøder

Fra : BeerHunter©

Dato : 11-12-02 18:37

sludder , jeg har været meget glad for mit fangstnet

Med Venlig Hilsen
Niller©
Homepage : http://home13.inet.tele.dk/neholler/

Fra : Finn Nielsen

Dato : 11-12-02 20:47

Hej med jer

Kanon tiltag - men jeg savner dog lidt mere præcise linier - jeg er redaktør
på Sportsfiskeren for Nordjylland, er medlem af flere foreninger inden for
DSF (forkortet) sidder i bestyrelsen for DSF i Region Nord - jeg vil gerne
støtte op om jeres tiltag - har derfor også meldt mig som medlem på jeres
side - men skal jeg betale yderligere for at være emdlem i denne
"netgruppe"???

Med venlig hilsen
Finn Nielsen - tidligere NJHF

Fra : Ole Mose

Dato : 12-12-02 22:58

Hej Finn

"Finn Nielsen" <finn_nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> støtte op om jeres tiltag - har derfor også meldt mig som medlem på jeres
> side - men skal jeg betale yderligere for at være emdlem i denne

Hvis man melder sig ind i DSF, som direkte medlem, skal man betale 350 kr.
Melder man sig ind i Netlystfiskeren er prisen 325,-.
Man får herved de fordele, som andre foreningsmedlemmer får og til billigere
penge. Herudover en man med i noget nyskabende, hvor man har direkte
indflydelse, en indflydelse som kan udtrykkes hjemme fra sin pc.
Om det koster dig mere at blive medleme afhænger af, om du allerede er
medlem i en anden forening (det er du jo nok) og hvilket medlemsskab du har,
senior eller familie. Vi har søgt om optagelse under en indslusningsordning,
som bl.a. betyder, at medlemmer af andre foreninger ikke får refunderet
dobbelte indbetalinger. Vi diskuterer dette emne i bestyrelsen i disse dage.
Så jeg håber vi snart kan blive mere konkrete omkring dette emne. Men er du
allerede medlem hos en forening under DSF, vil jeg anbefale dig at vente med
at træffe din beslutning, til der er kommer nyt fra foreningen om dette.

Det er vores mål at skabe et forening, som varetager de lystfiskeres
interesse, som ikke er medlem af en forening under DSF. Det er mange og der
bliver flere og flere.
Netlystfiskeren er vores bidrag til at vende den udvikling, med vigende
medlemstal i de etablerede foreninger, som vi har været vidne til gennem
efterhånden mange år. Om det lykkedes er afhængigt af mange ting og der er
mange problemer forbundet med nye tiltag af denne art. Vi har derfor brug
for al den støtte vi kan få, for at få vendt udviklingen.

Mvh

Ole

Fra : Thomas

Dato : 12-12-02 10:03

Jeg har set på jeres vedtægter m.v., men jeg kan altså ikke se at der er
tale om andet end et betalingsite i forklædning. Hvor er foreningslivet?
Hilsen
Thomas

Fra : Alex Linaa

Dato : 12-12-02 11:23

"Thomas" <Thomas@wonderfullspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> tale om andet end et betalingsite i forklædning. Hvor er

Jeg har også lige scannet vedtægterne, og der er så vidt jeg kan se
intet der ikke er indeholdt i et medlemsskab hos http://www.lf26.dk/.

Foreningen er landsdækkende, giver indflydelse i sportsfiskerforbubndet,
skaffer adgang til faciliteter, og laver arrangementer.
De har tillige 80 Km. af Danmarks bedste fiskevande, en båd, og en
hytte, så jeg ved godt hvor jeg ville være medlem, hvis jeg skulle
vælge.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Ole Mose

Dato : 12-12-02 23:09

"Thomas" <Thomas@wonderfullspam.dk> wrote in message
> Jeg har set på jeres vedtægter m.v., men jeg kan altså ikke se at der er
> tale om andet end et betalingsite i forklædning. Hvor er foreningslivet?
> Hilsen
> Thomas
Hej Thomas

Enhver ny forening, skal bruge tid til at finde sin "form". Netlystfiskeren
tilbyder allerede nu, nogle indlysende fordele til medlemmerne.
Foreningslivet består i øjeblikket meget af dialog, som omhandler
foreningens oprettelse og vores ansøgning hos DSF.
Men vi har afholdt generalforsamling, udpeget en bestyrelse, lagt rammer for
fremtidige aktiviteter. Mere kan man vist ikke forlange af en forening, som
er mindre end én uge gammel. Jeg tror ikke, der er mange foreninger, der er
blevet etableret på så kort tid.
Med hensyn til dit spørgsmål om der er tale om et betalingssite, så ved jeg
ikke helt, hvad du mener. Man skal betale til foreningen, som man betaler
til andre foreninger. Indtægterne tilgår ikke nogen enkeltpersoner, men
bliver udelukkende brugt til foreningens aktiviteter..

Med venlig hilsen

Ole Mose

Fra : Thomas

Dato : 13-12-02 00:18

Hej Ole,
Baggrunden for min kommentar bunder i et meget langt og ret aktivt
foreningsliv. Jeg har såmen også affattet vedtægter (lige så kringlet som at
programmere). Enhver forening skal have et formål, et fælles mål og nogle
fælles aktiviteter. Bare at betale for en idé giver jeg ikke noget for. At
være med i DSF er godt nok i sig selv men næppe noget der skaber en
forening. Når så foreningen tilsyneladende bruger et site (dit) som organ,
er det nærliggende at gå ud fra at en væsentlig del af kontingentet skal
bruges hertil; specielt når foreningen er på en meget økonomisk fordelagtig
indslusningsordning, der reducere bidraget tiil DSF til... er det 180 pr
medlem eller så det første år? Håber du ikke tager det ilde op, men jeg er
blevet ret mistænksom hver gang en fiskersite direkte eller indirekte skal
have penge eller personlige oplysninger af dets brugere (Ikke at glemme
Scandic Angler der forsøger at bilde dets brugere ind, at man skal være
registeret hos dem for at bruge en offentlig nyhedsgruppe - denne her!).

Mit råd til din/jeres forening, er at lave jeres eget "rum" og få en masse
fisketure ud af det; måske eksperimentere med fluebinding via webcams...
Brug nettet originalt!

Hilsen
Thomas

Fra : Ole Mose

Dato : 13-12-02 05:57

> [...]
fordelagtig
> indslusningsordning, der reducere bidraget tiil DSF til... er det 180 pr

Jeg kan svare dig kort.
Der er intet økonomisk mellemværende mellem fisketips.dk og Netlystfiskeren.
Netlystfiskeren er en forening, som har sin egen økonomi. Det fremgår
tydeligt af såvel foreningens vedtægter, som af referatet fra
generalforsamlingen.

Hvis foreningen optages i DSF, nyder den i starten godt af en
indslusningsordning. En ordning som alle nye foreninger nyder godt af. Det
betyder, at det er enklere at etablere foreningen med en god økonomi. Det
kommer udelukkende foreningenss medlemmer til gode.

Hvis du mener, du har gode ideer, som kan hjælpe en forening af denne art
til at få succes, må jeg klart opfordre dig til at deltage i det opbyggende
arbejde, ved at indmelde dig og påvirke foreningen gennem dit medlemsskab.

Mvh

Ole

Fra : Alex Linaa

Dato : 14-12-02 12:17

> [...]
opbyggende
> arbejde, ved at indmelde dig og påvirke foreningen gennem dit medlemsskab.

Jeg kom til at tænke på, at når I nu er en nystartet forening, med nettet
som jeres "rum", hvorfor har der så ikke været en stiftende
generalforsamling her på nettet?
Det ville da være det første gode træk hen imod at give kommende medlemmer
indflydelse på foreningen, og dens udformning.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Saltvandsfiskeren Si~

Dato : 14-12-02 16:36

Det var der sidste søndag!

Fra : Ole Mose

Dato : 15-12-02 16:15

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote in message
> [...]
> Det ville da være det første gode træk hen imod at give kommende medlemmer
> indflydelse på foreningen, og dens udformning.

Som Saltvandsfiskeren også skriver, så afholdt vi sidste søndag
generalforsamling i et chatroom på www.fisketips.dk (kaldet fiskehytten)
Vi var en 10-15 deltagere, som stiftede foreningen. Ingen eller kun få af de
fremmødte, har nogensinde mødt hinanden andre steder end på nettet.
Vores bestyrelsesarbejde foregår i dialoggrupper og i chatrum. Denne form
for dialog, vil blive udbygget i fremtiden.

Mvh

Ole Mose

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-12-02 20:32

> [...]
> Vores bestyrelsesarbejde foregår i dialoggrupper og i chatrum. Denne form
> for dialog, vil blive udbygget i fremtiden.

OK, det vidste jeg af gode grunde ikke, da jeg ikke abonnerer på fisketips.
Det jeg savnede i den forbindelse var en indkaldelse her på d.f.l., så de
potentielle medlemmer I forsøger at hverve her, også havde haft en chance
for at være med i stiftelsen.

vh
Alex Linaa

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 15-12-02 16:01

"Scandic Angler der forsøger at bilde dets brugere ind, at man skal være
> registeret hos dem for at bruge en offentlig nyhedsgruppe - denne her!).
>
> Hilsen
> Thomas"
-----------------

Hej Thomas

Sikke dog en gang eklatant vrøvl ! Vi forsøger IKKE at bilde vores medlemmer
noget ind ! Vi tilbyder vores medlemmer en browserbasseret tilgang til
UseNet, og hvis du deraf konkluderer at det er, at bilde nogen noget ind -
Så kan vi og alle andre kun gisne om, hvad dine mange "foreningsår" er
gået med..

Med venlig hilsen
scandicAngler - http://www.scandicangler.com

Fra : Thomas

Dato : 15-12-02 21:55

Hej Redaktion,
Du lyver. Citat fra din hjemmeside: "Du skal være medlem af scandicAngler
før du kan besvare og skrive indlæg i Nyhedsforum."
Og så hold dine øvrige fornærmelser for dig selv. De stempler dig godt og
grundigt.
Venlig hilsen
Thomas

Fra : Jens Larsen

Dato : 15-12-02 22:46

Før i tiden hed han Per Gylling når han skulle svine folk til, nu hedder
han: "scandicAngler" Kært barn har mange øgenavne....

Tro mig, det varer ikke så længe inden han postulerer, at det er ham der har
opfundet internettet....

- Jens

Fra : Thomas

Dato : 15-12-02 22:53

Javel, så blev jeg det klogere. Tak for det.
Hilsen
Thomas

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 15-12-02 23:58

Hej Thomas

Jeg tolker nu også dit initielle indlæg som en fornærmelse ! Idet vi ikke
bilder nogen noget ind ! At man skal være medlem af scandicAngler for at
benytte vores entry til UseNet, er da ikke det samme som at sige vi har har
patent på det !!

På vores nyhedsforum's forside er der endvidere links til overordnede
UseNet rules, så du konkluderer og postulerer noget i et offentligt plenum
der ikke kan stå uimodsagt.

Jeg undskylder mine fornærmende bemærkninger - Jeg lod mig rive med!

Til Jens, fra Nordjysk Havørredfiskeri, kan der derimod ikke indsiges noget
som helst - Han har helt ret...

Opps by the way, Jens! Kan du huske dit indlæg for et par år siden, hvor du
ganske uhæmmet og igen i et offentligt plenum, beskyldte Opasia
Sportsfiskeri for "tyveri af artikler og for at have ansat ham sociallisten
Steen Ulnits" ? Vi hørte ikke meget fra dig efterfølgende...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 16-12-02 10:45

Efter al den snak og ævl og kævl om ScandicAngler har jeg nu været inde på
siden for første gang.
Og jeg synes faktisk at det er en god side, med mange gode artikler.
Jeg undrer mig nu over en ting.

Hvorfor er webmesteren dog så ufleksibel. HVis han i stedet for nyhedsforum
skrev fra nyhedsgruppen dk.fritid.lystfiskeri, slap ha for at den ævl og
kævl og dårlige reklame. Hvorfor er han dog så stædig? Jeg er ikke meget for
at give brokhoveder ret, men det lader som om at han vil have folk til at
tro at det er hans forum. Og det er synd for siden, der jo faktisk er ret
god, minder lidt om den gamle opasia.
Så ændr da den overskrift så folk ikke er i tvivl.

Erik Breum Petersen

Fra : Jens Larsen

Dato : 18-12-02 22:19

Ja det var vel ikke helt ved siden af....

Det var nu ikke artikler jeg påstod du stjal, jeg påstod bare du var så
fantasi forladt, at du måtte "låne" ideerne fra andre sider. At du nu hedder
"redaktionen" ændrer ikke særligt meget på dette faktum kan jeg se.

At du ikke hørte mere til mig dengang, skyldtes hverken respekt eller frygt
for din person, ej heller dine trusselsbreve om retsforfølgelse. Det gjorde
derimod svinske opkald om natten til bekendte.

Jens

succes med Opasia

Fra : Jens Larsen

Dato : 18-12-02 22:19

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 18-12-02 23:41

Indledningsvis er denne tråd OffTopic, men jeg vil nu ikke undlade at
besvare indlæget.

Konceptuelt eller indholdsmæssigt "lånte" Opasia Sportsfiskeri nu ikke en
skid fra andre steder ! Tværtimod, var Opasia Sportsfiskeri dengang, det
eneste proffesionelle og nytænkende website, der fantes! Og jeg tror reelt
det er det faktum du ikke, hverken dengang eller nu, kunne eller kan forlige
dig med..!

For det andet, påstod du nu, at vi have stjålet artikler fra "andre gode
danske sites", som du udtrykte det. (Jeg mener, at have en kopi af dit
indlæg endnu - kan jeg finde det, så poster jeg det lige til dig, måske du
selv har en kopi?)

Trusselbreve! Ja ! Du påstod jo, i et et offentligt forum, at vi have
stjålet vores indhold. Ellers ville vi, dengang TDC, ikke reagere på den måde

Du kom da vist med en undskyldning senere hen.. En undskyldning for hvad
egentligt ?

Fra : Robert Piil

Dato : 19-12-02 13:41

On Wed, 18 Dec 2002 23:40:49 +0100, Redaktion - ScandicAngler
<info@scandicangler.com> wrote:

> [...]
>det er det faktum du ikke, hverken dengang eller nu, kunne eller kan forlige

Med nytænkende mener du vel jeres markedsføringsstrategi her i
gruppen, som du da helddigvis fik påtalt af TDC's newsmaster.

Jeg skal ikke blande mig i den aktuelle debat, men blot slå fast jeg
jeg holder dig som en af de hovedansvarlige for at denne gruppe kørte
af sporet i hine dage. At den så endnu ikke er kommet sig helt,
hjælper scandicanglers forumsdel, og du personligt, helt fint med til.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 19-12-02 17:06

<Klip>

> [...]
> af sporet i hine dage. At den så endnu ikke er kommet sig helt,
> hjælper scandicanglers forumsdel, og du personligt, helt fint med til.

Du må da kunne lave et filter i din newsreader, så du undgår indlæg fra
"Scandic Anglers". Hvorfor gøre problemet større end det er?

Mvh.

Martin

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 19-12-02 17:46

"Martin Nystrup Rasmussen" <nystrup@fjern-spam-tdcadsl.dk> wrote in message
> <Klip>

> Du må da kunne lave et filter i din newsreader, så du undgår indlæg fra
> "Scandic Anglers". Hvorfor gøre problemet større end det er?

Det er næppe pointen, og du ved det.

Fra : Jens Larsen

Dato : 19-12-02 22:09

Nu går du igen lidt let med sandheden.....

Proff. og nytænkende.... Var det derfor i måtte lukke Opasia lystfiskeri ?

Vi var kørende lang tid inden du søsatte og igen sænkede Opasia lystfiskeri.
De menupunkter vi havde på siden, opstod i en lidt anden form på Opasia kort
tid efter, det var sgu nytænkende.

Undskyldningen var jeg mand for, men det var da kun for at få stoppet din
hetz som gik langt ud over denne gruppe.

Post du bare mit indlæg, men lad være med at gøre det "via
http://www.scandicangler.com"

> Og jeg tror reelt
> det er det faktum du ikke, hverken dengang eller nu, kunne eller kan
forlige
> dig med..!

Ja misundelse er en grim ting, men jeg tror du skal vende kanonen mod díg
selv....

Go' bedring...

Jens

Fra : Redaktion - Scandic~

Dato : 19-12-02 23:18

Lad os blot konstatere, at vi nok aldrig kommer til at bliver enige....

Hvad var det så egentlig du undskyldte ? Og al respekt for det, men hvorfor
undskylde noget, som du påstår nu, du aldrig har sagt?

Min "hetz" bestod blot i en forklaring og uddybning af dine udfald om
tyveri og forlod, udover en enkelt mail om forklaring, aldrig dette forum!
Og det ved du godt...!

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 20-12-02 00:42

> [...]

> eneste proffesionelle og nytænkende website, der fantes! Og jeg tror reelt
> det er det faktum du ikke, hverken dengang eller nu, kunne eller kan

Jeg synes at det er så morsomt når folk der gerne vil promovere ting som
værende professionelle ikke engang kan stave til ordet, men i stedet skriver
`proffesionel`. En klassisk og lidt tragikomisk brøler der altid er kilde
til stor morskab foran min skærm

Nå, men jeg skal faktisk på Øresund i morgen tidlig og har brugt det meste
af aftenen på at finpudse grejet, så jeg er klar til årets sidste måler (ej
bulefiskeri!) Sender en rapport a.s.a.p.

M.v.h.
Gorm Johnsen

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 20-12-02 09:19

Det er lidt for billigt at gå efter folks stavning. Det er ikke det der
afgører om folk er pråfæsjonællø eller ej.
Desuden kan fingeren jo smutte på et tastatur.

Iøvrigt havde du nogle kommafejl.

Og angående hvem der ødelægger mest. Så tror jeg ikke det er scandicangler,
men dem der konstant brokker sig der ødelægger mest. Scandicangler kan man
lægge et filter ind for, det er sværere med de andre. Lad os dog alle lade
være med at brokke os og nedgøre andre.

God jul, må I alle blive godt begavede

Erik Breum Petersen

Fra : alpe@mail.dk

Dato : 27-12-02 22:58

Vil bare takke de mennesker, som atter engang på grund af egne
ideologier og jegerbedretilatkastemudderenddig igen har formået at
ødelægge en ellers seriøs tråd.
Der var en fin debat igang, og forstå det hvem der kan, jeg kan og
forstår udmærket at Ole ikke svarer på yderlige spørgsmål i denne
topic.

vor herre bevares
jeg er ikke gal, men skuffet