MS Windows
briani 27239
Sidefil (Swapfil) der ikke vil gå væk. Win~
Fra : Rasmus A. N.

Dato : 09-12-02 16:14

På mit C-drev har der engang været noget swap-plads,
jeg har nu flyttet det over på et andet drev, men
Swap-drevet optager stadigvæk plads på C-drevet. Jeg
har prøvet alt fra at oprette ny swap-plads på C: og
slette det igen til at køre Scandisc på C:, men der konsumeres
stadigvæk plads svarende til størrelsen på det Swap-plads
jeg engang havde på C: ifølge Discdefragmentering.

Jeg har lige installeret Sysmetrix, et program der holder
øje med forskellige ting på computeren efter eget ønske. Det
program kunne også se Swapfilen på C-drevet.

Hvordan slipper jeg af med den Swapfil (Der ikke er der
i følge Windåse XP?

--
Best Regards: Rasmus.
My homepage: www.spectrus.dk - lidt af hvert.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 09-12-02 17:05

> [...]
> program kunne også se Swapfilen på C-drevet.
>
> Hvordan slipper jeg af med den Swapfil (Der ikke er der

Som jeg husker det, kan du ikke fjerne swapfilen helt,
og hvis du prøver, så omgør xp din beslutning, men
du kan stille den til det laveste (2 mb) og så lægge
resten over på et andet fysisk drev.

Mvh

/Flemming

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 09-12-02 21:46

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@-REMOVE-mail.dk> skrev:

> Som jeg husker det, kan du ikke fjerne swapfilen helt,
> og hvis du prøver, så omgør xp din beslutning, men
> du kan stille den til det laveste (2 mb) og så lægge
> resten over på et andet fysisk drev.

Desværre hjalp det ej heller.
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så opstod den uslettelige
sidefil da jeg installerede SP1, hvor jeg ellers valgte at
springe copiring af de 'originale' data over.
Gad vide hvad det er der optage ca. 1GB plads på mit C-drev?

Fra : Ole C

Dato : 10-12-02 01:21

Rasmus A. N. skrev blandt andet:

> [...]
> springe copiring af de 'originale' data over.
> Gad vide hvad det er der optage ca. 1GB plads på mit C-drev?

Og du er helt sikker på at det ikke er "System Volume Information" der
fylder?
Umiddelbart står der 0 byte ved mappen, men hvis du åbner undermapperne, vil
du se at der ligger mange, mange Mb der, medmindre du har begrænset pladsen
som Systemgendannelse må bruge.

--
vh
Ole C

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 10-12-02 18:56

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev:

> Og du er helt sikker på at det ikke er "System Volume Information" der
> fylder?

Den mappe kan jeg ikke finde.

> Umiddelbart står der 0 byte ved mappen, men hvis du åbner undermapperne, vil
> du se at der ligger mange, mange Mb der, medmindre du har begrænset pladsen
> som Systemgendannelse må bruge.

Systemgendannelse har stortset altid været slået fra.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 11-12-02 11:34

> "Rasmus A. N." skrev
> Den mappe kan jeg ikke finde.

Denne computer/mappeindstillinger/vis

aktiver "vis alle"
fjern (V) flueben i "skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)"

nu skulle du kunne "finde" den.

Mvh

/Flemming

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 11-12-02 17:48

> [...]

> Denne computer/mappeindstillinger/vis
> aktiver "vis alle"
> fjern (V) flueben i "skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)"

Ja, det kan jeg også, men jeg nægtes adgang til mappen og
i fejlsikret tilstand kan jeg ikke få mappen frem.

Jeg kan se der er en fil på C: der fylder 795.968 KB, den
hedder 'hiberfil' / Systemfil. Den kan jeg ikke slette og
den kan heller ikke ses i fejlsikret tilstand.
Hvad er det lige den fil gør godt for?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 22:20

"Rasmus A. N." <spectrus@spectrus.dk> skrev :

>Jeg kan se der er en fil på C: der fylder 795.968 KB, den
>hedder 'hiberfil' / Systemfil. Den kan jeg ikke slette og
>den kan heller ikke ses i fejlsikret tilstand.

Det har ikke noget med swapfil, men bruges hvis du vil bruge
dvalefunktion, så den starter hurtigere op efter dvale.

Du kan slå det fra ved at højreklikke på skærmen => egenskaber =>
pauseskærm => Strømstyring => Hibernate (hedder vel dvale i dansk
Win).

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 12-12-02 22:25

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

> Det har ikke noget med swapfil, men bruges hvis du vil bruge
> dvalefunktion, så den starter hurtigere op efter dvale.

Okay, så forstår jeg bedre.

> Du kan slå det fra ved at højreklikke på skærmen => egenskaber =>
> pauseskærm => Strømstyring => Hibernate (hedder vel dvale i dansk
> Win).

Jep, nu har jeg pludselig ca. 700MB mere at gøre godt med på
C: drevet.

Tak for hjælpen.

--
Best Regards: Rasmus.
(¯`'·.¸ In space no one can hear you scream! ¸.·'´¯)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-12-02 21:17

In article <rV2J9.3707$AN5.3447@news.get2net.dk>, spectrus@spectrus.dk
says...
> Hvordan slipper jeg af med den Swapfil (Der ikke er der
> i følge Windåse XP?

Prøv at kigge igen og se og du ikke har 2 stk...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 09-12-02 22:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev:

> Prøv at kigge igen og se og du ikke har 2 stk...?

Kan man have mere end én sidefil pr. disc?
Hvordan sletter man en eventuel anden sidefil?