MS Windows
briani 27239
Diskplads
Fra : Stokke

Dato : 09-12-02 12:07

Hej alle.

Jeg har et problem med min diskplads. Den er ikke stor nok til, at jeg
kan kopiere CD'er. Hvordan kan jeg skaffe mig noget mere diskplads?
Jeg har selvfølgelig slettet alt mulig overflødigt, der bare ligger og
fylder.

På forhånd tak for alle kreative forslag.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-12-02 12:36

In article <3df47889.2946765@news.tele.dk>,
nospamatallreallystokke@datsmail.dk says...
> [...]
> kan kopiere CD'er. Hvordan kan jeg skaffe mig noget mere diskplads?
> Jeg har selvfølgelig slettet alt mulig overflødigt, der bare ligger og

Hvis du kører Windows 2000 eller XP, kan du komprimere mapper (gå ind i
egenskaber for en mappe og vælg avanceret). Det giver en del ved
dokumenter o.l., men intet ved GIF/JPEG-billeder og filmklip.

Alternativt kan du pakke disse filer med f.eks. ZIP, brænde din CD og
udpakke filerne igen. Temmelig besværligt...

Tøm din browsers cache.

Prøv også at søge på hele harddisken efter .tmp-filer og slet dem.
Husk at tømme skraldespanden.

Overvej at købe en ny harddisk. Det bliver næppe første gang du kommer
til at bruge tid på at finde plads til et eller andet. Når du ikke har
plads til de 700MB en CD fylder, vil jeg gætte på at du har 20GB eller
mindre i maskinen. En 80GB harddisk kan fås til omkring 1000,- fra ny.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Svend Emil

Dato : 09-12-02 17:46

"Toke Eskildsen" <dakwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3df47889.2946765@news.tele.dk>,
> nospamatallreallystokke@datsmail.dk says...
> Tøm din browsers cache.

kør eventuelt en diskfragmentering...
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 09-12-02 18:34

In article <3df4c8d1$0$47058$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
svendemil@hotmail.com says...
> kør eventuelt en diskfragmentering...

Generelt en udmærket ide at defragmentere, men det ændrer da ikke på
fri diskplads?
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Svend Emil

Dato : 09-12-02 21:01

> In article <3df4c8d1$0$47058$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> svendemil@hotmail.com says...
> Generelt en udmærket ide at defragmentere, men det ændrer da ikke på
> fri diskplads?

Det ved jeg ikke.....
Men det er meget godt at gøre i forbindelse med alt det andet !
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Lars Hessellund

Dato : 11-12-02 23:31

> Generelt en udmærket ide at defragmentere, men det ændrer da ikke på
> fri diskplads?

Normalt er det ligegyldigt om man defragmenterer. Det er ufattelig lidt det
hastighedsmæssigt betyder, med en HD´s evne til at søge i dag gør det ikke
den store forskel, det er busbredden der er den store flaskehals...
Og jo, det kan rent faktisk gøre et par kb fri, hvis det er en stor HD og
det er meget lang tid siden man sidst defragmenterede.

Fra : Stokke

Dato : 11-12-02 18:13

On Mon, 9 Dec 2002 17:46:11 +0100, "Svend Emil"
<svendemil@hotmail.com> wrote:

>"Toke Eskildsen" <dakwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
>
>kør eventuelt en diskfragmentering...

Dette forsøgte jeg. Men til min ærgrelse opdagede jeg, at den ikke
kunne gennemføre diskdefragmenteringen. Den gav mig en fejlmeddelelse,
med følgende data: "ID no: DEFRAG004". Win foreslog så at køre
scandisk, hvilket jeg gjorde (fuldstændig), men den meldte ikke om
nogen fejl på drevet.

Hvad er der så galt, tror I?

Fra : arc@na

Dato : 10-12-02 02:32

nospamatallreallystokke@datsmail.dk (Stokke) wrote in

> På forhånd tak for alle kreative forslag.

Seagate Barracuda IV 60GB Fluid
Cache: 2048KB
Seek: 9,5ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Disk drive size: 3½" x 1"
Lownoise Silent Fluid
Warranty: 1 Year
Producent varekode: ST360021A

Pris mellem 789.- og 863.- DKr.
http://www.edbpriser.dk

arc@na

Fra : Stokke

Dato : 11-12-02 18:15

On 10 Dec 2002 01:32:08 GMT, "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote:

>nospamatallreallystokke@datsmail.dk (Stokke) wrote in

>Seagate Barracuda IV 60GB Fluid
>Cache: 2048KB
>Seek: 9,5ms
>Spin: 7200RPM
>Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
>Disk drive size: 3½" x 1"
>Lownoise Silent Fluid
>Warranty: 1 Year
>Producent varekode: ST360021A
>
>Pris mellem 789.- og 863.- DKr.
>http://www.edbpriser.dk

Jeg er nok lidt grøn... hvad betyder dette?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-02 18:33

nospamatallreallystokke@datsmail.dk (Stokke) skrev :

>Jeg er nok lidt grøn... hvad betyder dette?

Et forslag til ønskesedlen?

Fra : nn

Dato : 09-12-02 12:59

"Stokke" <nospamatallreallystokke@datsmail.dk> wrote in message
> [...]
> fylder.
>
> På forhånd tak for alle kreative forslag.

har du flere drev ?
I brænder prg.´et NERO.com kan du flytte temp mappen til f.eks. D-Drevet.