Indekserings-metatag
Fra : Steen

Dato : 09-12-02 15:25

Argh! Jeg har netop opdaget, at Google har indekseret en af mine sider, som
har
i headeren - hvorfor gør den det? Det må den ikke! Hvad kan jeg gøre, for at
forhindre Google i sådan noget?

Mvh Steen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-12-02 18:45

"Steen" <nospam@nospam.dk> writes:

> [...]
> har
> i headeren - hvorfor gør den det? Det må den ikke! Hvad kan jeg gøre, for at

Der er forskellige forslag på:

http://www.google.com/remove.html

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-12-02 18:53

Steen wrote in <at294s$7j0$1@sunsite.dk>:
> Argh! Jeg har netop opdaget, at Google har indekseret en af mine sider,
> som har
> i headeren - hvorfor gør den det? Det må den ikke! Hvad kan jeg gøre, for
> at forhindre Google i sådan noget?

Google kan ikke se noget, som alle andre ikke kan se. Hvis det er hemmeligt,
så overvej at sætte kodeord på.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Steen

Dato : 10-12-02 10:44

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev

> Google kan ikke se noget, som alle andre ikke kan se. Hvis det er
hemmeligt,
> så overvej at sætte kodeord på.

Det er ikke hemmeligt - det er en print-side, som er en popup uden
menubarer. Jeg bryder mig bare ikke om, at Google linker til mine
printervenlige sider.

Mvh Steen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-12-02 23:13

Steen wrote:
> Det er ikke hemmeligt - det er en print-side, som er en popup uden
> menubarer. Jeg bryder mig bare ikke om, at Google linker til mine
> printervenlige sider.

Så ville jeg putte siden i en robots.txt:

Disallow: \minprintside.html
Disallow: \hemmeligescripts\

etc...

Normalt skal man ikke skrive filnavnet på det man vil holde hemmeligt i
en robots.txt, da den er frit tilgængeligt for alle, men i dette
tilfælde gør et filnavn jo ingen skade...

Jeg har ret god erfaring med at robotter ikke indekserer det som er sat
til disallow i robots.txt - ikke engang hvis man beder om de specifikke
bibliotek.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-02 05:17

Korrekt er: content="noindex, nofollow".

Fra : Steen

Dato : 10-12-02 10:42

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> Korrekt er: content="noindex, nofollow".

http://www.robotstxt.org/wc/meta-user.html er angivet, at
"none"="noindex,nofollow". Konklusionen må være, at google ikke accepterer
denne attribut. Jeg ændrer fluks til "noindex,nofollow" og ser, om det har
hjulpet om et par måneder

Mvh Steen