Skærme
Fijala 3554
Kalibrering af skærm til billedbehandling
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-12-02 03:33

Davs allesammen.

Jeg arbejder en del med billedbehandling på min pc, og er nu faldet over et
forslag om at jeg bør kalibrere min skærm, således at jeg får det meste ud
af mine billeder.
Hvordan gør jeg selv mest effektivt dette?

MvH Aragorn_dk

Fra : Madsen

Dato : 09-12-02 04:01

Aragorn Elessar skrev:

> Jeg arbejder en del med billedbehandling på min pc, og er nu
> faldet over et forslag om at jeg bør kalibrere min skærm, således
> at jeg får det meste ud af mine billeder.
> Hvordan gør jeg selv mest effektivt dette?

Prøv f.eks. at læse den PDF som er nævnt i dette indlæg:

Madsen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-12-02 05:14

> Aragorn Elessar skrev:
-snip-
> Prøv f.eks. at læse den PDF som er nævnt i dette indlæg:
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hej Madsen.

Det var lige præcis sådan noget jeg var på jagt efter - tak for hjælpen.

MvH Ara_dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-12-02 05:21

> Aragorn Elessar skrev:
-snip-
> Prøv f.eks. at læse den PDF som er nævnt i dette indlæg:
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Øh----lige et hurtigt indskudt spørgsmål:

Jeg sidder med en pc-skærm der skal indtilles, og det, der omtales i filen
er til Mac-brugere - kan man osse bruge de samme indstillinger til pc, eller
er der forskelle jeg bør tage højde for?
Tør ikke rigtigt pille for meget...

MvH Ara_dk

Fra : Madsen

Dato : 09-12-02 19:23

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> indstillinger til pc, eller er der forskelle jeg bør tage højde
> for? Tør ikke rigtigt pille for meget...

Som jeg læser artiklen så henvender den sig ikke kun til Mac-brugere.
Det eneste den nævner er at Apple-skærme er stillet til en gamma på
1.8 mens skærme fra stort set alle andre producenter er stillet til
en gammaværdi på imellem 2.0 og 2.4. Normalt kalibrerer man skærmen
til gamma 2.2 og 6500 kelvingrader, medmindre at den kommer fra Apple
forstås.

Madsen.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-12-02 20:19

> Aragorn Elessar skrev:
-snip-
> [...]
> en gammaværdi på imellem 2.0 og 2.4. Normalt kalibrerer man skærmen
> til gamma 2.2 og 6500 kelvingrader, medmindre at den kommer fra Apple

Hej Madsen.

Jamen så vil jeg da gå i krig med at kalibrere på livet løs.
Mange tak for hjælpen.

MvH Ara_dk

Fra : Madsen

Dato : 09-12-02 21:38

Aragorn Elessar skrev:

> Jamen så vil jeg da gå i krig med at kalibrere på livet løs.

Ok. God fornøjelse med det.

> Mange tak for hjælpen.

Velbekom og det var så lidt.

Madsen.