Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Litteratur
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 08-12-02 23:43

Hej med jer alle.....!

Jeg vil spørge jer om der findes noget litteratur på dansk hvor man kan
læse/lære om de forskellige funktioner i et digitalkamera. Jeg tænker mest
på nogle tips og tricks til hvordan man bruger kameraet. (lukkehastighed,
blændeåbning m.m.) Ikke noget om det tekniske eller om forskelligt software
til billedbehandling.
Jeg har fået et Olympus C-2100 UZ og er nybegynder i "fotobranchen"

Med venlig hilsen

Jørgen Hansen

Fra : max

Dato : 09-12-02 00:15

> [...]
software
> til billedbehandling.
> Jeg har fået et Olympus C-2100 UZ og er nybegynder i "fotobranchen"

På biblioteket kan du låne bøger om fototeknik, meget af teknikken
er ens for "analog" og digital fotografering... held og lykke - max

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 09-12-02 09:37

Der findes flere hæfter der henvender sig direkte til digital fotografering,
de skulle også dække de fleste grundbegreber. Et eksempel, fra IDGForlag.dk,
kunne være:
Digitalkameraet
- fra A til Z
Michael B. Karbo

....Men mig bekendt er der flere forskellige hæfter af samme type og til
samme pris...

William A. Husted, eaid.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 09-12-02 00:52

Jørgen Hansen skrev:

> [...]
>til billedbehandling.
>Jeg har fået et Olympus C-2100 UZ og er nybegynder i "fotobranchen"

Hej Jørgen, teknikken er stort set den samme og billedbehandling
kommer du ikke uden om.
Men en god bog må være - Digital fotografering skrevet af Thomas
Nykrog og udgivet af Politikens forlag - den omhandler stort set det
du efterlyser

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)