Zone-H
Fra : Lars Møller

Dato : 09-12-02 01:48

Hmm.....

Danmark ligger på en flot 8. plads når det drejer sig om defacede sider,
j.f.r. Zone-h.

http://www.zone-h.org/en/stats

Er det Danmarks overlegenhed på IT-området der slår igennem her ??

Lars P. Møller

Fra : Alex Holst

Dato : 09-12-02 00:22

Lars Møller <larsmo@post3.tele.dk> wrote:
> Danmark ligger på en flot 8. plads når det drejer sig om defacede sider,
> j.f.r. Zone-h.
>
> http://www.zone-h.org/en/stats

Man kunne spoerge hvor de fik deres stats fra.

Hvordan ved de hvilken metode der blev brugt til indbruddet? Jeg tror
f.eks. ikke paa, at 21% af indbrud bliver begaaet gennem unpublished
fejl, og heller ikke at 22% skyldes admin fejl. Stoerstedelen af
defacements sker gennem kendte fejl der ikke er blevet patched.

> Er det Danmarks overlegenhed på IT-området der slår igennem her ??

Nok naermere Danmarks mangel paa kilde kritik. Hvad er forskellen paa
"Win 2000" og "Windows 2000"? Hvordan er disse forskellige fra
"Windows"? Find selv paa flere spoergsmaal.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-12-02 07:15

Alex Holst skrev:

> Man kunne spoerge hvor de fik deres stats fra.

Ifølge <URL: http://www.zone-h.org/en/defacements/notify > ser det ud til
at de tidligere har fået deres stats i email, nu skal man bruge en web-
baseret formular.

Man får ikke mulighed for at angive OS, hvis man rapporterer et deface-
ment, til gengæld kan man skrive lige hvad man lyster og placere en åben-
lys forkert defacement på ventelisten (der tjekkes vist ikke engang om
det domænenavn man har indskrevet er korrekt (jeg skrev blot sasa som
domænenavn og det kom straks på listen)).

> Hvordan ved de hvilken metode der blev brugt til indbruddet?

De stoler vel på at defaceren er åben og ærlig?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 09-12-02 08:02

Alex Holst wrote:

> Nok naermere Danmarks mangel paa kilde kritik. Hvad er forskellen paa
> "Win 2000" og "Windows 2000"? Hvordan er disse forskellige fra
> "Windows"? Find selv paa flere spoergsmaal.

Det er vel for at Windows ikke skal stå øverst på listen.

Hvem er fjenden i Aalborg?

Fra : Morten Nissen

Dato : 10-12-02 01:28

"Lars Møller" <larsmo@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> j.f.r. Zone-h.
>
> http://www.zone-h.org/en/stats
>
> Er det Danmarks overlegenhed på IT-området der slår igennem her ??

Hej
Hvis man skal betragte det som en Bund 10, skal man så ikke have antal KNÆK
per maskine? Uden at vide noget vil jeg tro at der er mange flere maskiner i
..dk som i .za.
Over and out