4 saglige misser
Fra : Kate

Dato : 08-12-02 21:26

Ja, i forlængelse af at have været i Remisen må jeg jo at jeg brugte
selvfølgelig penge på katteting. Jeg startede med at investere i en
bunke mus for de er efterhånden i høj kurs herhjemme. Faktisk er det
kun Johan som ikke kan se det skønne i dem. Da jeg stod henne ved Nina
El Falaki kom der en pige hen med nogle af de der bolcher med baldrian
i. Føøøøj, hvor de dog stinker. Nå, jeg moslede nu alligevel hen og
købte en pose med 3 stk i. Et blev smidt på gulvet så snart jeg kom
hjem, hvilket gjorde Mowgli og Lante fuldkommen saglige. Nå så lagde
jeg et i sofaen til Sofie, salighed. Det sidste blev så også lagt til
dem, hvorefter Johan lå fuldstændigt udstrakt på gulvet og gned og
gnubbede sig henover det. Jojo, mine misser har skam opdraget mig
rigtigt

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Kate

Dato : 09-12-02 00:35

Jaja, stave kan jeg heller ikke
Mine katte er vist ikke specielt saglige, men salige var de da de fik
deres legetøj

Fra : Niels Peter

Dato : 09-12-02 08:28

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse news:3df3d707$0$47073$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jaja, stave kan jeg heller ikke
> Mine katte er vist ikke specielt saglige, men salige var de da de fik
> deres legetøj

Jeg så for mig, hvordan dine katte var engageret i en tør, teoretisk diskussion om baldrians kemiske sammensætning

Niels Peter

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-12-02 10:03

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> writes:

> Jeg så for mig, hvordan dine katte var engageret i en tør, teoretisk
> diskussion om baldrians kemiske sammensætning

JAH eller hvordan det paavirker stenecentret...*G*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 10-12-02 22:31

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> JAH eller hvordan det paavirker stenecentret...*G*

Stenede var de bestemt ikke Det er længe siden jeg har set Sofie
ligget så afslappet i sofaen med næsen ovenpå sit "bolche" og Johan
spandt så gulvet rystede mens han saligt gned sig henover sit

Fra : Kate

Dato : 10-12-02 22:31

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-02 17:41

Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk> writes:

> Stenede var de bestemt ikke Det er længe siden jeg har set Sofie
> ligget så afslappet i sofaen med næsen ovenpå sit "bolche" og Johan
> spandt så gulvet rystede mens han saligt gned sig henover sit

Nu er der jo ogsaa flere maader at stene paa..*S*
Men maaske kokse..*G*

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 12-12-02 20:51

Henrik Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Nu er der jo ogsaa flere maader at stene paa..*S*
>Men maaske kokse..*G*

Måske kunne sådan nogle bolcher være en god julegave-ide til mine
kattebekendtskaber. Hvor kan man købe baldrian-bolcher i Københavnsområdet,
og hvor meget koster de sådan cirka?

mvh
Mads
--
If I don’t like a woman, if there’s no chemistry, if I’m not
attracted to her, then I don’t lead her on, I just get out

Fra : Kate

Dato : 12-12-02 23:03

"Mads P. R. Jorgensen" <mprj.r.e.m.o.v.e.t.h.i.s@image.dk> wrote in

> Hvor kan man købe baldrian-bolcher i Københavnsområdet,
> og hvor meget koster de sådan cirka?

Jeg tror faktisk ikke at man kan købe dem i butikker. Jeg købte dem i
Remisen, 3 for 12 kr.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-12-02 00:14

Du har ret Kate, de kan kun købes på udstillinger, hvor DASK har stand med.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Katrine Nederby

Dato : 13-12-02 00:32

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret Kate, de kan kun købes på udstillinger, hvor DASK har stand
med.

Jeg mener også, de plejer at have dem på Kattens Værns stand Men det er
måske kun på udstillingerne vest for Storebælt ?

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 13-12-02 12:29

Katrine Nederby skrev i meddelelsen ...

>med.
>
>Jeg mener også, de plejer at have dem på Kattens Værns stand Men det er
>måske kun på udstillingerne vest for Storebælt ?

Tak for svarene; ærgeligt at man ikke kan købe dem i daglig handel. Men:
Er der så nogle som har andre ideer til smågaver som katte vil sætte særligt
pris på, og f.eks. kan få katte til at stene som baldrianbolcherne?

pft&mvh
Mads

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-12-02 13:01

> [...]
> Er der så nogle som har andre ideer til smågaver som katte vil sætte særligt
> pris på, og f.eks. kan få katte til at stene som baldrianbolcherne?

Du kan købe valeriandråber eller muligvis endda baldriandråber på apoteket
og selv dryppe det på kattenes legetøj Hvis du køber en engangssprøjte
også, kan du selv sprøjte legetøjet med baldrian.
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 14-12-02 13:44

Camilla Baird skrev i meddelelsen ...

>Du kan købe valeriandråber eller muligvis endda baldriandråber på apoteket
>og selv dryppe det på kattenes legetøj Hvis du køber en engangssprøjte
>også, kan du selv sprøjte legetøjet med baldrian.

På dette råd købte jeg så nogle valeriandråber på apoteket i går fredag, og
prøvede dem så for første gang i går aftes på min besøgende vildkat.
Umiddelbart snusede hun lidt tilen tøjmus, som var indsmurt i nogle dråber
(pyh, hvor det lugter, for resten . Ikke nogen mærkbar reaktion.

Men så hoppede hun op i sengen hvor sengetæppet også havde fået et par
dråber på hendes yndlingsområde. Dér var reaktion. Hun snusede og snusede,
og begydte så at rotere og gnide sig i det, og brugte poterne til at trække
tæppet rundt om sig så hun til sidst helt forsvandt i det, mens hun spandt
for fuld volumen.

Denne kraftige virkning varede mellem fem og ti minutter, hvorefter hun blev
mere normal og afslappet igen. Ingen tvivl om at det er en succes. Tak for
rådet, Camilla.

Men nu er jeg så blevet lidt nysgerrig omkring hvad det egentlig er for
noget og hvorfor det har denne virkning på katte. Og nede på apoteket kunne
de ikke give mig nogle informationer heller, når det bruges på katte. Er der
noget jeg skal passe på: Må man ikke bruge det for meget; bliver kattene
afhængige af det eller har det nogle skadelige virkninger?

mvh
Mads

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-12-02 14:29

On 14/12/2002 13:43, in article
JHFK9.65777$HU.5106303@news010.worldonline.dk, "Mads P. R. Jorgensen"
> [...]

> Umiddelbart snusede hun lidt tilen tøjmus, som var indsmurt i nogle dråber
> (pyh, hvor det lugter, for resten . Ikke nogen mærkbar reaktion.

Ja - det er ikke godst for menneskenæser *undskyld at jeg glemte at
advare*

> [...]
> tæppet rundt om sig så hun til sidst helt forsvandt i det, mens hun spandt

De kan gå totalt I ekstase

> Denne kraftige virkning varede mellem fem og ti minutter, hvorefter hun blev
> mere normal og afslappet igen. Ingen tvivl om at det er en succes. Tak for
> rådet, Camilla.

Tak Somaliklubben Disse dråber er nemlig "hemmeligheden" bag deres
kattebolsjer.

> [...]
> noget jeg skal passe på: Må man ikke bruge det for meget; bliver kattene
> afhængige af det eller har det nogle skadelige virkninger?

Det kan jeg ikke svare på. Jeg ved bare, at nogle katte (i min erfaring især
hankatte) går i ekstase/bliver høje af valerian - andre (i min erfaring især
hunkatte) er bedøvende ligeglade. Min teori er, at hankatte finder lugten af
valerian fascinerende, da den minder meget om den lugt,nogle hunkatte
udsender fra "under halen", når de er i løbetid...

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 14-12-02 15:13

>Ja - det er ikke godst for menneskenæser *undskyld at jeg glemte at
>advare*

Går nok, og det havde også været påpeget i starten af tråden Heldigvis
forsvinder al lugten når det er dampet af, der er ikke nogen rest af lugten.

>Tak Somaliklubben Disse dråber er nemlig "hemmeligheden" bag deres
>kattebolsjer.

Tak, Somaliklub. Er opskriften en hemmelighed?

mvh
Mads

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-12-02 15:17

On 14/12/2002 15:12, in article
e%GK9.65794$HU.5114617@news010.worldonline.dk, "Mads P. R. Jorgensen"
<mprj.r.e.m.o.v.e.t.h.i.s@image.dk> wrote:

> Går nok, og det havde også været påpeget i starten af tråden Heldigvis
> forsvinder al lugten når det er dampet af, der er ikke nogen rest af lugten.

Hvis du finder valerian imprægneret legetøj i vandskålen på et tidspunkt, er
det min teori, kattene forsøger at forny lugten...

> blev
> for

> Tak, Somaliklub. Er opskriften en hemmelighed?

Det ved jeg egt ikke - de sad vist ganske åbent på udstillingerne og
sprøjtede bosljer...

Forresten glemte jeg vist at kommentere, om valerian er afhængighedsskabende
eller ej... Det tror jeg ikke, det er.