?: Soltek SL-75DRV2
Fra : Simon...

Dato : 08-12-02 21:16

Hej,
er der nogen der ved om man kan force boot på dette board ? jeg tænker på
hvis der fx. er noget FOC eller lign. slået til (FOC= fan control der ikke
tillader boot hvis blæesrne ikke kører hurtigt nok).

jeg er ved at tjekke et board for en ven nemlig, og ved ikke helt hvad der
er galt med det, har prøvet 2 grafikkort, og 2 ramklodser, uden held. Der
kommer strøm i og blæserne kører rundt
men der kommer intet på skærmen, og ingen error codes på pc-speakeren ? og
så kom jeg lige i tanke om at man på mit soyo bundkort kan force boot ved at
holde "insert" knappen inde på keyboardet (eller noget i den stil)... jeg
har også prøvet at resette CMOS uden held...

al hjælp er velkommen.
Det næste bliver at teste cpu'en men der burde nu komme en fejl fra mb hvis
den fejlede, et par bip lyde eller lign... det plejer der da i hvert fald på
andre boards..

mange tak

mvh.Simon

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-12-02 21:23

Simon... wrote:
> er der nogen der ved om man kan force boot på dette board ? jeg
> tænker på hvis der fx. er noget FOC eller lign. slået til (FOC= fan
> control der ikke tillader boot hvis blæesrne ikke kører hurtigt nok).

Nulstil bios. Så tjekker den ikke på FOC. Konsultere manualen om hvordan.
Findes som PDFfil på www.soltek.de

mvh
Henning

Fra : Simon...

Dato : 11-12-02 15:13

> Nulstil bios. Så tjekker den ikke på FOC. Konsultere manualen om hvordan.
> Findes som PDFfil på www.soltek.de
er det CMOS ? det har jeg prøvet :(
uden held...

mvh.Simon