Foto
IBM760 5420
Teil 3020
blitz skinne til Nikon Coolpix 990
Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 05-03-01 09:56

Hejsa

Hvad er det nu den blitz skinne man skal bruge til Nikon Coolpix 990 den
hedder ?
Jeg tænker på den skinne sp man kan koble sit nikon SB-26 blitz til.

Jan du havde da en ikke ?

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-03-01 16:04

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Hvad er det nu den blitz skinne man skal bruge til Nikon Coolpix 990 den
> hedder ?
> Jeg tænker på den skinne sp man kan koble sit nikon SB-26 blitz til.

SK-E900 Flash Bracket - som jeg ved enhver lejlighed anbefaler folk at lade
være med at købe. Den består af en skinne og et kabel med en sko. Skinnen er
ikke særlig god (min er billigt til salg), hvorimod kablet med skoen er
uundværlig. Kablet med skoen hedder AS-E900, og kan købes i det store udland
(hvilket jeg ville gøre).

Men ellers er jeg lidt varm på enten
http://www.steves-digicams.com/ckc_bracket.html
eller allerhelst http://www.steves-digicams.com/rx2000.html

Sidstnævnte kan fås fra producenten, der kan levere den sammen med AS-E900.

Men ellers siger min erfaring mig at jeg næsten altid har blitzen i strakt
arm eller liggende et helt andet sted, hvorfor AS-E900 efter en forlængning
på et par meter er perfekt. Kablet består af en skærm og 2 ledere, hvilket
gør den uendelig let at forlænge med f.eks. en hovedtelefonforlænger med
stereominijacks (kalder min søn dem).

Men gør mig den tjeneste ikke at støtte den danske Nikondistributørs
fuldstændigt urimelige prispolitik.

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-03-01 08:29

> [...]
er
> ikke særlig god (min er billigt til salg), hvorimod kablet med skoen er

Hvor billigt er det ?? (bare mail mig svar) Jeg kunne godt bruge en :)

> uundværlig. Kablet med skoen hedder AS-E900, og kan købes i det store
udland
> (hvilket jeg ville gøre).

Hvad kan du få kablet til i 'udlandet' ?

Technikdirekt skulle have ca. det samme for skinne og kabel som min lokale
pusher. (198 DM)

> [...]
> gør den uendelig let at forlænge med f.eks. en hovedtelefonforlænger med

Nå du mener 1.5mm steroe jack stick

Ja det er ikke noget problem at forlænge.

> Men gør mig den tjeneste ikke at støtte den danske Nikondistributørs
> fuldstændigt urimelige prispolitik.

Jeg fik ellers et godt tilbud fra dem igår.

En oplader til en Nikon MB-23 bundstykke, vejledende pris ca 6000 (de er
skingrende sindsyge) min pris 1000,- Det synse jeg var fair nok. Men sgu
stadigvæk dyrt for en oplader.

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-03-01 10:54

> Technikdirekt skulle have ca. det samme for skinne og kabel som min lokale
> pusher. (198 DM)

Jeg mener at

tager en 3-400 kr for kablet. Og tro mig - den skinne ER ikke noget værd -
hvilket der tilsyneladene er ret stor enighed om på bl. 'Steves digicams'.
Så den i linket viste bracket incl. kabel og sko er billigere end den skide
blikplade med et par huller i Nikon leverer.

> [...]
>
> En oplader til en Nikon MB-23 bundstykke, vejledende pris ca 6000 (de er
> skingrende sindsyge) min pris 1000,- Det synse jeg var fair nok. Men sgu

Tjae - man kan jo enten have opfattelsen af at de er flinke nok til at sætte
prisen ned fra vanvittig til hammerdyr - man kan også have den opfattelse at
de snører alm. forbrugere ved at sætte en fuldstændig horibel vejl. pris.
Men du er nok et mere venligt menneske end jeg

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 06-03-01 15:27

> [...]
skide
> blikplade med et par huller i Nikon leverer.

Skinen giver jeg heller ikke meget for.

Min lokale photopusher skulle have ca 550,- for kablet.

Den pris du nævner er det inkl. forsendelse og dansk moms ?

> [...]
at
> de snører alm. forbrugere ved at sætte en fuldstændig horibel vejl. pris.

Det har du ret i, problemmet er jeg ligesom har brug for en oplader :(
Men jeg har kraftigt overvejet at fuske en selv.

> Men du er nok et mere venligt menneske end jeg

Puha, det vil jeg lade andre bedømme :)

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-03-01 17:34

værd -

> Den pris du nævner er det inkl. forsendelse og dansk moms ?

Det kan jeg ikke huske.
Der er en mailadresse hvis du følger link'et. Skriv til dem - de svarer både
venligt og hurtigt.

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-03-01 08:45

> Det kan jeg ikke huske.
> Der er en mailadresse hvis du følger link'et. Skriv til dem - de svarer
både
> venligt og hurtigt.

Tak for tippet.

Fra : Lars Idar Waage

Dato : 05-03-01 18:38

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i
> Hejsa
>
> Hvad er det nu den blitz skinne man skal bruge til Nikon Coolpix 990 den
> hedder ?
> Jeg tænker på den skinne sp man kan koble sit nikon SB-26 blitz til.

SK-990 eller noe sånt heter denne skinnen. (Jeg burde visst dette, da jeg
solgte en slik i dag)

Den fungerer med de fleste Nikon SB biltzer samt en del Nikon tilpassede
blitzer (blant annet Sigma AF-430), Men: Blitzen "zoomer" ikke sånn som den
vil gjøre på et vanlig kamera. Du må stille inn brennvidden på blitzen
manuelt. Eller eventuelt bare la den stå på feks 28mm hele tiden.

larsidar