biograf-billetter LOTR
Fra : salem

Dato : 08-12-02 19:28

Hej

hvor kan man sælge sine biografbilletter til LOTR?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 08-12-02 19:33

"salem" <salem@mail.dk> wrote in message
> hvor kan man sælge sine biografbilletter til LOTR?

Kan du ikke overtale biografen til at refundere dem? De skal jo nok kunne få
dem afsat til anden side.

/Nikolaj

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 19:42

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> wrote in message
> "salem" <salem@mail.dk> wrote in message
>
> Kan du ikke overtale biografen til at refundere dem? De skal jo nok kunne

> dem afsat til anden side.

Det ville jo kun give ham hans reelle udgifter igen

/Jimmy

Fra : salem

Dato : 08-12-02 20:17

NU VAR DET IKKE MENINGEN AT JEG VILLE TJENE PÅ DISSE BILLETTER.

har dog set mange der vil sælge dem til 1000 kr.
det er sgu sygt.

måske nogen vil købe mine til 100.000 kr, men så giver jeg en kasse popkorn
oven i hatten

salem

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-12-02 20:22

salem skrev:

> har dog set mange der vil sælge dem til 1000 kr.
> det er sgu sygt.

Det er heldigvis også ulovligt.

--
Mvh. Peter
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Per

Dato : 10-12-02 01:42

[This followup was posted to dk.kultur.film and a copy was sent to the
cited author.]

In article <at0657$3g3$1@sunsite.dk>, peter@filmsvar.dk says...

> Det er heldigvis også ulovligt.

Er det? Må man ikke sælge sin ejendom videre? (Hvis man har købt biletten
er det vel ens?)

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-12-02 02:17

Per skrev:

> Er det? Må man ikke sælge sin ejendom videre? (Hvis man har købt
> biletten er det vel ens?)

Jo, man må godt sælge dem videre, men man må ikke forlange mere, end
billetterne er værd:

"Bekendtgørelse af lov om forbud mod videresalg af billetter til LBK nr
769 af 25/11/1991 (Gældende)
§ 1. Videresalg af billetter til offentlige forlystelser, ved hvilket
sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt."

--
Mvh. Peter
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Per

Dato : 12-12-02 01:04

In article <at3fb5$4kn$1@sunsite.dk>, peter@filmsvar.dk says...

> Jo, man må godt sælge dem videre, men man må ikke forlange mere, end
> billetterne er værd:

Ok, hvor mystisk - gad vide hvorfor de har lavet sådan en lov.

> [...]
> § 1. Videresalg af billetter til offentlige forlystelser, ved hvilket
> sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt."

Dvs, biograferne og koncert arrangører må ikke lave en fortjenste? Godt
at vide, jeg skal lige ned og punke dem ned i pris :)

Fra : Devast8or

Dato : 12-12-02 01:17

Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote in message

> Ok, hvor mystisk - gad vide hvorfor de har lavet sådan en lov.

Ved du hvad en billethaj er?

> Dvs, biograferne og koncert arrangører må ikke lave en fortjenste? Godt
> at vide, jeg skal lige ned og punke dem ned i pris :)

Der står videresalg. Der er ikke videresalg når biografen udsteder dem.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Per

Dato : 13-12-02 04:51

In article <lyQJ9.64275$HU.4888609@news010.worldonline.dk>, No@no.blowme
says...

> Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com> wrote in message

> Ved du hvad en billethaj er?

En som udnytter det kapitalistiske grundsten om udbud og efterspørgsel?

Don't want any, don't buy any!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-12-02 14:48

Per skrev:
> Don't want any, don't buy any!

Netop. Hvis billethajen ikke selv vil bruge billetterne, men kun vil
bruge dem til videresalg med fortjeneste, skal han lade være at købe
dem.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Jeg er demokrat, ingen tvivl om det. Jeg kæmper for demokratiet, men vi

Fra : Per

Dato : 19-12-02 20:46

In article <atfcqn$5kc$1@sunsite.dk>, peterbrandtnielsen@hotmail.com
says...

> Netop. Hvis billethajen ikke selv vil bruge billetterne, men kun vil
> bruge dem til videresalg med fortjeneste, skal han lade være at købe
> dem.

Yep, kapitalisme er ondt.

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-02 20:22

> NU VAR DET IKKE MENINGEN AT JEG VILLE TJENE PÅ DISSE BILLETTER.

Oki doki - Så er dit spørgsmål jo blevet besvaret af Nikolaj.

Mvh
Jimmy

Fra : salem

Dato : 09-12-02 01:54

> "salem" <salem@mail.dk> wrote in message
>
> Oki doki - Så er dit spørgsmål jo blevet besvaret af Nikolaj.

Tak for det jimmy. jeg var lidt nervøs for at jeg ikke forstod hvad Nokilaj
skrev. tak

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 08-12-02 21:22

On Sun, 8 Dec 2002 19:27:50 +0100, "salem" <salem@mail.dk> wrote:

>Hej
>
>hvor kan man sælge sine biografbilletter til LOTR?

Hvilken forestilling og by?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : salem

Dato : 09-12-02 01:51

hej

det er i cinemaxx i kbh den 20 dec. kl. 21

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 10-12-02 12:21

> det er i cinemaxx i kbh den 20 dec. kl. 21

Hvilke pladser, og hvor mange er det. Hvis pladserne er ok, kunne jeg da
godt være interreseret. Jeg kunne da nok også overtales til at smide en gang
popcorn oven i billetprisen

Mvh Martin Sjøstrand.

Du må meget gerne svare her i gruppen, eller på martinsjoestrand@hotmail.com