En idé til NG'en
Fra : Jette

Dato : 08-12-02 19:24

Hej alle

Jeg har i andre grupper set, at der én gang om ugen eller hver 14. dag,
postes et indlæg med nogle få retningslinier, for brug af gruppen.

Dette for at informeret nytilkomne brugere om hvordan man gebærder sig.

Jeg synes det er en god idé, da jeg ikke tror der er ret mange der læser på
usenet.dk inden de kaster sig ud i at bruge grupperne. Jeg mener at man på
den måde kan "fange" de nye og give dem lidt lærdom i brug af gruppen, inden
de (og vi) får en uheldig oplevelse.

Alle de "gamle" brugere kan jo bare ignorere indlægget, hvilket vil være
nemt, da det altid vil have den samme overskrift. Som f.eks. "Nye brugere -
læse venligst her!, eller "Sådan benyttes dk.fritid.dyr.kat".

Man kunne jo i samme indlæg, have lidt info om vores hjemmeside.

Jeg tror det i fremtiden vil kunne spare alle for meget bøvl og ballade,
især med tanke på at brugen af NG'erne vokser eksplosivt.

Hvad synes I?

Mvh. Jette

Fra : Helle

Dato : 08-12-02 19:37

> [...]

> Jeg tror det i fremtiden vil kunne spare alle for meget bøvl og ballade,
> især med tanke på at brugen af NG'erne vokser eksplosivt.

Hej Jette.

Jeg synes det lyder som en rigtig god ide. Også rart for nye brugere af
ng'en. Super ide.

Mvh Helle

Fra : Birgitte

Dato : 09-12-02 00:21

Hej Jette
Rigtig god ide.
MVH Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Jette

Dato : 09-12-02 02:01

Tak for Jeres tilbagemelding

Da der ikke har været voldsom respons på forslaget, vil jeg formode at de
der tier, samtykker

Jeg sætter det i værk i løbet af den kommende uge, hvis ikke der sker mere i
denne tråd.

Mvh. Jette

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-12-02 06:20

On Mon, 9 Dec 2002 02:01:01 +0100, "Jette"
<jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote:

> [...]
>der tier, samtykker
>
>Jeg sætter det i værk i løbet af den kommende uge, hvis ikke der sker mere i

Hej Jette,

jeg synes også det er en fin ide. Bare husk at sætte FUNDATS eller
noget andet, i starten af subject. Så kan dem der mener de godt kender
den, si den automatisk fra

Og kom så ind og læs )))

(Skal selv til eksamen tirsdag, Databaser 1, Datanom... yikes...)

Jacob

Fra : Denise

Dato : 09-12-02 16:52

"Jacob Saaby Nielsen" <dont@think.so> skrev i en meddelelse

> (Skal selv til eksamen tirsdag, Databaser 1, Datanom... yikes...)
>
> Jacob

Pøj, pøj. Nu har du vel styr på normaliseringerne ikke
Hilsen Denise

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 09-12-02 17:02

On Mon, 9 Dec 2002 16:52:03 +0100, "Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk>
wrote:

>Pøj, pøj. Nu har du vel styr på normaliseringerne ikke

Både og... Jeg har styr på de forskellige trin (op til 3. nf
anyway). Men, der er noget omkring hvordan man viser funktionelle
afhængigheder, jeg ikke helt forstår. Så, det må jeg lige tage op her
til aften, skal nemlig i skole for sidste gang nu.

Men, mon ikke det går.. somehow... jeg har ikke været den mest
flittige studerende den sidste måneds tid

Jacob

Fra : Kate

Dato : 09-12-02 20:04

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> "Jacob Saaby Nielsen" <dont@think.so> skrev i en meddelelse

> Pøj, pøj. Nu har du vel styr på normaliseringerne ikke
> Hilsen Denise

Åhhh, nævn det ikke Jeg skal til eksamen i IT-Administrator, mit
første fag, IT i Praksis på Torsdag. Føj, hvor jeg ikke håber der
bliver noget om normalisering, det er nemlig stadig russisk/græsk for
mig. Heldigvis er det på et ret lavt niveau, men alligevel.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Jette

Dato : 10-12-02 19:00

"Kate" skrev:
> [...]
> bliver noget om normalisering, det er nemlig stadig russisk/græsk for
> mig. Heldigvis er det på et ret lavt niveau, men alligevel.

Jeg har haft IT i Praksis, og her undgik vi ikke en lille opgave om
normalisering til eksamen - så du må heller få læst på lektien

Mvh. Jette

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-12-02 10:14

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in message

> Jeg har i andre grupper set, at der én gang om ugen eller hver 14. dag,
> postes et indlæg med nogle få retningslinier, for brug af gruppen.

Jeg synes hverken, at det er en ubetinget dårlig idé eller en
ubetinget god idé. Hvad er det for nogle "retningslinier",
du vil poste ? Er det fundsatsen eller hvad er det ?

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Brizz

Dato : 09-12-02 17:06

> [...]

brugere -
> læse venligst her!, eller "Sådan benyttes dk.fritid.dyr.kat".

Hmm kan ikke se hvorfor. Det er jo ikke det store problem herinde. Hvis der
er en der gør noget forkert retter man vel bare vedkommende på en pæn måde?

Ville du ikke blive lidt irrerteret hvis du boede i et lejlighedskompleks og
der hver uge eller hver 14 dumpede husordenen ind ad døren og til dem der
kunne den kunne de bare smide den ud.

Ret dem der laver fejl på en pæn måde. Så virker det jo ikke generende på
dem

> Man kunne jo i samme indlæg, have lidt info om vores hjemmeside.

Det er en fin ide med lidt reklame for den

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-12-02 22:07

"Brizz" <ng@(giderikkesnotmails)gronaerten.dk> writes:

> Hmm kan ikke se hvorfor. Det er jo ikke det store problem herinde. Hvis der
> er en der gør noget forkert retter man vel bare vedkommende på en pæn måde?

En linje som:

Spørgsmål om opsætning af newsreadere bør stilles i dk.edb.*.

vil kunne fjerne en del indlæg. Det er også trælst at komme til at
dumme sig.

> Ville du ikke blive lidt irrerteret hvis du boede i et lejlighedskompleks og
> der hver uge eller hver 14 dumpede husordenen ind ad døren og til dem der
> kunne den kunne de bare smide den ud.

De fleste newsreadere kan sættes op, så indlæg med et specielt subject
automatisk bliver slettet.

Efter min mening er det største problem, at man ofte ikke går gruppens
indlæg igennem for de sidste 14 dage inden man poster første gang.
Derfor er der mange der ikke ser fundatsen.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : goofy

Dato : 09-12-02 23:22

Hej

> Ret dem der laver fejl på en pæn måde. Så virker det jo ikke generende

> dem

Det støtter jeg

Steen Vinbæk

Fra : Jette Nielsen

Dato : 09-12-02 18:53

Brian skrev:
> Hmm kan ikke se hvorfor. Det er jo ikke det store problem herinde. Hvis der
> er en der gør noget forkert retter man vel bare vedkommende på en pæn måde?

Jo, selvfølgelig ... men jeg synes det er rarest at slippe for at rette
folk, og har vi sådan et standard skriv, bliver vi fri for at gentage os
selv, gang på gang på gang

> Ville du ikke blive lidt irrerteret hvis du boede i et lejlighedskompleks og
> der hver uge eller hver 14 dumpede husordenen ind ad døren og til dem der
> kunne den kunne de bare smide den ud.

Jo, det er irriterende at få mere end nødvendigt ind ad døren, men det
er også fordi det er besværligt at skaffe sig af med fysisk affald.....
især aviser og reklamer har det jo med at hobe sig op, men et par få kb
på PC'en er jo væk med et enkelt "klik".

> Ret dem der laver fejl på en pæn måde. Så virker det jo ikke generende på
> dem

Well, nogen kan godt tage kritik... men jeg ser tit at folk bliver
smækfornærmet, selv når de irresættes pænt og høfligt. Der er også mange
der står helt uforstående over for, at der overhovedet er regler. Det
gælder især sådan noget som citat-teknik.

Det jeg allerhelst vil opnå med dette standardskriv, er dog at undgå
misforståelser når nye brugere kommer til. Det er ikke sjælent set at
nogen kommer med udtalelser som f.eks. "Man bliver godt nok dårlig
modtaget her", eller noget i den stil, simpelthen fordi de selv starter
med at formulere sig uheldigt.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 10-12-02 11:38

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Som de øvrige skriver, så er det en go idé. Jeg læste med i gruppen ca. en
uge før, jeg selv blandede mig med nogle spørgsmål, hvorefter en venlig sjæl
postede adressen på gruppens hjemmeside. Det sparede Jer for at skulle svare
på en masse spørgsmål, som I formentlig har debatteret til hudløshed herinde
flere gange. (Jeg ved godt, jeg stadig stiller spørgsmål, men det er om
noget, jeg ikke kan finde svar på på hjemmesiden ) Hvis man gider læse
hjemmesiden ordentligt igennem, er der også en chance for at blive "klædt
på" til mulige fremtidige problemer.

Mvh. Camilla Hæstrup

---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk
Computergrej o.a. til salg på: www.salg.4952.dk

Fra : Broxgaard

Dato : 09-12-02 15:39

Rigtig god ide..

--
Med Venlig Hilsen
Miss Candy og Daniel

Fra : Jette

Dato : 12-12-02 23:52

"Jette" skrev:
> Jeg har i andre grupper set, at der én gang om ugen eller hver 14. dag,
> postes et indlæg med nogle få retningslinier, for brug af gruppen.
[snip]

Efter en hurtig sammentælling her i tråden, kan jeg se der er 7 der stemmer
for, én der stemmer imod, og én "ved ikke".

Da stemningen lader til at gå i positiv retning, vil jeg prøve at
sammenfatte et skriv, så I kan se hvad jeg har i tankerne.

Jeg vender frygteligt tilbage i løbet af næste uge eller så'n

Mvh. Jette