MS Windows
briani 27239
Mit modem falder ud
Fra : jens

Dato : 08-12-02 17:41

Når jeg har haft slukket nogen timer kan jeg ikke få fat i min server (telia), men får en
fejlmeddelelse om at modem mangler eller er optaget andet steds.

For at få gang i det igen må jeg ud i denne rejse:

Kontrolpanel - Telefon og modemforbindelser - åbn - fanen Modemer -

hvor det læses at mit modem "ikke er til stede".

Men hvis jeg trykker på fanen Egenskaber står der at der ikke er fejl. Jeg klikker så på Anvend
denne, og så på OK og alt virker igen.

Men hvorfor sker det at den falder ud? Indtil i forgårs havde jeg Win 98 men har opgraderet til

Win XP, det er ikke sket før, men hvad er der galt?

Jeg kan heller ikke finde "Sikkerhedskopiering i Tilbehør - Systemværktøjer, men den havde jeg nu

heller ikke på Windows 98. Hvad gør man nu???

Mvh Woody

Fra : Oscar

Dato : 08-12-02 19:07

"jens" <fisherman@adr.dk> wrote in message
> [...]
men har opgraderet til

> Win XP, det er ikke sket før, men hvad er der galt?

Du skal altid tænde for modemet INDEN du starter maskinen.

Fra : Oscar

Dato : 08-12-02 19:14

"Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in message

> "jens" <fisherman@adr.dk> wrote in message

> men har opgraderet til

XP er noget underligt noget.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-02 19:20

"jens" <fisherman@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
98 men har opgraderet til

> Win XP, det er ikke sket før, men hvad er der galt?

Det afhænger formentlig af om modemet er tændt ved boot eller ej. Da jeg
havde modem på xp (også til Telia) gjorde jeg det, at jeg både installerede
den rigtige modemdriver men også den standarddriver, som ligger i xp. Hvis
jeg bootede med modem tændt brugte den den "rigtige" driver, og hvis jeg
bootede med modem slukket, brugte den den indbyggede. Tilsyneladende virkede
de begge lige godt.

> Jeg kan heller ikke finde "Sikkerhedskopiering i Tilbehør -
Systemværktøjer, men den havde jeg nu

> heller ikke på Windows 98. Hvad gør man nu???

I win xp pro ligger der under Systemværktøjer en Sikkerhedskopiering, og den
installeres automatisk. Hvis ikke den er det hos dig, skal du sætte cd.en i
mens du er inde i windows. Så skulle der dukke en menu op, hvor du får
mulighed for at lave diverse ændringer i hvad der er installeret m.m.

Kurt