Skærme
Fijala 3554
19" skærm til programmering...
Fra : Anders

Dato : 08-12-02 16:23

Hey.. Jeg skal lige have fat i en 19" skærm, der skal bruges til
programmering, tekstbehandling osv. Ikke spil. I anledning af, at jeg blot
er en fattig studerende, skal den helst ikke koste mere end 3k. Jeg har lige
kigget på Samsungs 957mb og 957p, og mb'eren er da bedst, men har I andre
forslag?

//Anders

Fra : Mogens

Dato : 08-12-02 18:31

On Sun, 8 Dec 2002 16:23:14 +0100, "Anders" <gregersen@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>kigget på Samsungs 957mb og 957p, og mb'eren er da bedst, men har I andre

Hvad med en 19" AOC skærm. Den koster under 2000 og er ganske
udemærket til både tekst, grafik og spil. Min tid ved computeren er
delt ca lige mellem tekstbehandling og actionspil og jeg har været
rigtig godt tilfreds med min AOC skærm som jeg købte for snart 1 år
siden i Computercity.

mvh Mogens

Fra : Esben

Dato : 09-12-02 00:12

"Mogens" <mogens@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> delt ca lige mellem tekstbehandling og actionspil og jeg har været
> rigtig godt tilfreds med min AOC skærm som jeg købte for snart 1 år

Sådan en prøvede jeg engang (AOC 9GLRS), og den var ikke særlig god. I
1024x768 og over var den ulidelig at se på, bl.a. pletvis flimren rundt
om på billedet, uklar tekst generelt etc.

--
Esben

Fra : Mogens

Dato : 09-12-02 00:42

On Mon, 9 Dec 2002 00:12:29 +0100, "Esben" <sordiahp@hotmail.com>
wrote:

>Sådan en prøvede jeg engang (AOC 9GLRS), og den var ikke særlig god. I
>1024x768 og over var den ulidelig at se på, bl.a. pletvis flimren rundt
>om på billedet, uklar tekst generelt etc.

Det er en 9GLR jeg har og den er altså rigtig god,
ihvertfald efter min mening.
OK, selvfølgelig kan du få betydeligt bedre skærme,
hvis man altså har penge nok, men til under 2000
er 9GLR da en kanon skærm.

mvh Mogens

Fra : Esben

Dato : 09-12-02 00:59

> [...]
> ihvertfald efter min mening.
> OK, selvfølgelig kan du få betydeligt bedre skærme,
> hvis man altså har penge nok, men til under 2000

Ja, måske - jeg mener bare man vil være bedre tjent med en god 17" end
en dårlig 19". Men der er selvfølgelig personlige præfenrencer at tage
hensyn til.

--
Esben

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 10-12-02 01:40

Esben wrote:

> [...]
>
> Ja, måske - jeg mener bare man vil være bedre tjent med en god 17" end
> en dårlig 19". Men der er selvfølgelig personlige præfenrencer at tage

Jeg er enig. Det er en stor fejl at spare på netop købet af en skærm.
Lige med spil og noget tekstbehandling er en 9Glr ok (ejer selv en), men
til programmering ville jeg baseret på egne erfaringer vælge noget bedre
(har pt. selv kig på en 21", men det koster jo knaster). En samsung 19"
lyder som en godt valg, mens jeg ville holde mig fra AOC hvis du
vil/skal beskæftige dig seriøst med programmering.

--
Rolf E. Thorup
The Dude: Hey, careful, man, there's a beverage here!

Fra : Martin Lund Kristian~

Dato : 08-12-02 19:40

du kunne checke edbpriser.dk dagligt og slå til når der kommer et godt
tilbud. så kan du sikkert få en god skærm til billige penge.

--
Martin Lund Krisitiansen