Width passer ikke?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-12-02 14:58

Hejsa

Jeg har en div, der er 750px bred. Inde i den har jeg 3 div'er, en på 100px
som har float:left, en anden på 100px som har float:right, og til sidst en i
midten. Jeg har margin på 10px mellem alle div'erne (altså ikke ude i
siden), så div'en i midten skulle vel kunne være (750 - 2x100 - 2x10 =)
530px, men nå jeg sætter den til det hopper den ned under de to andre
div'er, fordi at den er for bred. Det bredeste jeg kan sætte den til er
524px, hvorfor?

mvh Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-12-02 15:11

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev :

> Det bredeste jeg kan sætte den til er
>524px, hvorfor?

Fordi IE regner en pladsen af en border med uanset om den er der
eller ej.

For at undgå det skal du bruge strict (x)html, så IE går i
standard mode, det gælder dog først fra IE 6, i IE 5 er der vidst
ikke noget at gøre ved det.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-02 23:08

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fordi IE regner en pladsen af en border med uanset om den er der
> eller ej.

Når den går i Quirks Mode.

> For at undgå det skal du bruge strict (x)html, så IE går i
> standard mode,

Der er en række mulige doctype-erklæringer der sætter IE6 i
standard-mode. Enhver HTML4-doctype med URI (fx:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">) vil, ligesom alle
XHTML-doctyper og et par stykker mere få IE til at gå i standard-
mode. (Se forklaring og skema over doctype-switcing i IE her:
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp>
)

Dog skal man specielt med XHTML være opmærksom på at en indledende
xml-erklæring (<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>) vil få IE
til at tro at der ikke findes nogen doctype-erklæring på siden - og
dermed gå i quirks-mode, uanset om der findes en gyldig doctype
efter xml-erklæringen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-12-02 15:48

Hmmm... det er det eneste jeg har at sige til det (og dem der laver
browsere).

Ja det og så selvfølgelig lige tak til jer to

mvh Frank