Trådløst 3Com netkort til trådløs Linksys ~
Fra : Peter

Dato : 08-12-02 14:25

Er der nogle, der kan give et velbegrundet svar på, om
3Com OfficeConnect 11 Mbps Wireless PC Card, xjack jvf.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad1/net3crshpw196.html
vil virke med en Linksys BEFW11S4 trådløse router leveret
af TDC Internet, hvis man ønsker 128bit WEP-kryptering?

TDC Internet tør ikke love det, men det kan jo enten skyldes
manglende viden, et ønske om at sælge "egne" netkort eller
et ønske om at undgå efterfølgende bøvl for enten mig eller
supportere. Helt præcist har TDC Internet udtalt følgende:

"Vi kan desværre ikke garantere at det kort du nævner vil
virke på routeren - men kan fortælle dig at muligheden for at
det vil gøre, er meget stor. Hvis man ønsker at køre 128bit
kryptering på routeren ud på dine trådløse enheder, vil det
NOK ikke være kompatibelt med det kort du nævner - da
det afhænger af softwaren i routeren + kortet."
(min fremhævelse af "nok")

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-12-02 15:15

"Peter" <mail.frabedes@mail.frabedes> wrote in message
> [...]
> NOK ikke være kompatibelt med det kort du nævner - da
> det afhænger af softwaren i routeren + kortet."

Jeg tror nu ikke jeg kan komme med et meget bedre svar....

Men da Linksys routeren har 128WEB som højt sansynligt er inkluderet i IEEE
802.11b standarten.. Skulle det vel ikke være noget problem. Såfrem
softwaren til 3com kortet understøtter dette..

Jeg har selv en sådan Linksys Router, og et Linksys Pccarc v.3.. Her har jeg
dog ikke fået WEB 128 til at fungere under Windows XP.. Da Linksys softwaren
åbenbart lader windows XP om denne opgave.. og Xp kan kun Web64

Men under windows ME er krybterings med 128 bit med i softwaren, så her kan
det godt lade sig gøre.. Det er mig da stadig in gåde hvorfor Linksys ikke
understøtter 128Bit kryptering under XP. Jeg har ivertfald ikke fået det til
at virke. Men selve routeteren er der ingen problemer med at sætte den til
128 bit kryptering