Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
olympus c5050
Fra : John Frederiksen

Dato : 08-12-02 13:48

Jeg overvejer at købe et olympus c5050.

Jeg er begynder og vil købe et digital kamera jeg kan "vokse med"

Er her nogle der har erfaring med dette kamera (jeg har fået det anbefalet i
en fotoshop).

Hvor meget lagerplads og hvilken slags skal jeg købe(32ram pr. 1mill.
pixel???)

Hvilken extern blitz skal jeg købe for at kunne tage gode indendørs
optagelser.

Hvilken zoom skal jeg købe for at tage gode udendørs optagelser.

Hvilket stativ kan anbefales

Jeg er klar over at det er noget der koster en masse penge, men jeg har den
indstilling
at jeg vil købe det samlet nu ellers får jeg det aldrig.

På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen
John Frederiksen
longjohn@adslhome.dk

Fra : emj

Dato : 08-12-02 15:24

On Sun, 8 Dec 2002 13:47:51 +0100, "John Frederiksen"
<longjohn@adslhome.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe et olympus c5050.

Det kan jeg godt forstå, det gør jeg nemlig også, men det er jo ikke
kommet i handelen i Danmark endnu - Vel?

>Jeg er begynder og vil købe et digital kamera jeg kan "vokse med"

Hvis du aldrig har fotograferet før, så får du i alle tilfælde kamp
til stregen med Olympus C5050

>Er her nogle der har erfaring med dette kamera (jeg har fået det anbefalet i
>en fotoshop).
Vi har jo ikke set det endnu, men du kan læse om det på Steves Digicam
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c5050.html

>Hvor meget lagerplads og hvilken slags skal jeg købe(32ram pr. 1mill.
>pixel???)

Du behøver ikke købe noget, før du har prøvet det kort, som følger med
købet af C5050. Det er en ny type kort.

>Hvilken extern blitz skal jeg købe for at kunne tage gode indendørs
>optagelser.
Her vil jeg også vente, til jeg har set, hvad den indbyggede blitz kan
klare. Olympus egen externe FL-40 flash koster en bondegård, men det
er muligt, at man kan bruge andre mærker. Jeg ved det ikke.

>Hvilken zoom skal jeg købe for at tage gode udendørs optagelser.
Ingen forhåbentlig
Tilbehøret kan du se her
http://www.olympus.dk/digital/c5050z_tilbehor.htm

>Jeg er klar over at det er noget der koster en masse penge, men jeg har den
>indstilling
>at jeg vil købe det samlet nu ellers får jeg det aldrig.

Det er slet ikke nødvendigt at købe al det tilbehør, med mindre man på
forhånd ved, at man får brug for det.
Hilsen emj

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 08-12-02 15:52

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:upk6vu4ckk9rn4s34kfckv4nvvpgcta9et@4ax.com...

> Det kan jeg godt forstå, det gør jeg nemlig også, men det er jo ikke
> kommet i handelen i Danmark endnu - Vel?
Til din orientering kan jeg oplyse, at det faktisk er kommet i handelen!

Bjarne

Fra : emj

Dato : 08-12-02 15:54

On Sun, 8 Dec 2002 15:52:17 +0100, "Bjarne Hansen"
<bjarne.inger@post.tele.dk> wrote:

>Til din orientering kan jeg oplyse, at det faktisk er kommet i handelen!

Glimrende. Hvem har den på lager?
Hilsen emj

Fra : Michaelbs

Dato : 08-12-02 17:06

Hvem har den på lager??
Jeg har lige taget en tur rundt til forskellige fotobutikker i Kbh. De havde
den allesammen. Men hvorfor give 8500kr når man kan få den til ca 6400kr i
Tyske netbutikker!

mvh Michael

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 08-12-02 22:03

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3df36dc0$0$71600$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
.. Men hvorfor give 8500kr når man kan få den til ca 6400kr i
> Tyske netbutikker!
Men hvorfor give 8.500 kr................
Det er heller ikke nødvendigt.
i http://www.digital4u.dk/
sælges det for 7.295.- kr.
Det var den pris jeg gav for det i fredags.

Mvh
Bjarne

Fra : Michaelbs

Dato : 08-12-02 22:25

> Men hvorfor give 8.500 kr................
> Det er heller ikke nødvendigt.
> i http://www.digital4u.dk/
> sælges det for 7.295.- kr.
> Det var den pris jeg gav for det i fredags.
>
> Mvh
> Bjarne

okay!! Personligt foretrækker jeg nok G3 frem for c5050 pga af bedre
LCD-skærm (kan vendes) og lavere batteriforbrug. Hvad fik dig til at vælge
c-5050??
mvh Michael