sony-ericson t300
Fra : Lars85

Dato : 08-12-02 13:42

jeg skalpå skiferie i julen. kan jeg ta min mobil (THE BAR) med til
frankrig uden problemer med netforbindelser? er der nogen der ved om den
er vandtæt? kan den tåle lidt sne?
håber der er nogen der kan hjælpe.
lars

http://www.kandu.dk/

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 08-12-02 16:48

"Lars85" <Lars85.news@kandu.dk> skrev i melding
> jeg skalpå skiferie i julen. kan jeg ta min mobil (THE BAR) med til
> frankrig uden problemer med netforbindelser? er der nogen der ved om den
> [...]

Svært få telefoner er vanntette, og du skal være ytterst forsiktig med å
kombinere mobil og snø.

De fleste telefoner kan få fuktskader av vann/snø, samt kondens ved store
temperaturforandringer.

T300 skal passes godt på. Den er ikke vanntett. Sannsynligvis kan det gå
godt, om uhellet skulle være ute, men jeg ville ikke satset på det.Ha den i
en lomme der den ikke utsettes for snø eller kulde, men heller ikke så den
utsettes for svette, dersom man blir skikkelig varm av skigåing og slalåm.
Ved å bruke handsfree, kan man ha telefonen i lommen mens man snakker. Det
finnes en del utstyr i handelen for å beskytte telefonen.

Når det gjelder nettet, bør du sjekke hvilke nettutbydere som har de laveste
ringeprisene. Når du bruker telefonen i utlandet, vil den selv søke etter et
nett, men ikke nødvendigvis det nettet du ønsker. Sjekk hjemmesidene til din
nettutbyder. Der står det sikkert en prisplan, og hvilke selskap din
nettutbyder har samarbeidsavtaler med. Eventuelt kan du besøke hjemmesidene
til de franske nettutbyderne.

Å bruke mobil i utlandet kan bli svært kostbart! Du er sikkert obs på at du
betaler for innkommende samtaler fra Danmark. Husk for all del å skru av
telefonsvarer og viderekobling (omstilling).

Ha en kjempefin ferie i Frankrike!!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Fischer

Dato : 08-12-02 20:16

> jeg skalpå skiferie i julen. kan jeg ta min mobil (THE BAR)
> med til frankrig uden problemer med netforbindelser?

Ja, hvis du har et abonnement der kan bruges i udlandet, så er der som regel
fin dækning.
Men pas på - det er hundedyrt at bruge sin mobil i udlandet.

*Fischer