MS Windows
briani 27239
Er der ingen der kan hjælpe??
Fra : Dennis

Dato : 08-12-02 12:27

Jeg har fået et træls problem med xp. Når den starter op så når den frem til
skrivebordet men så sker der intet mere. Jeg har et program (speedfan) som
bliver indlæst halvt men der sker intet mere. Jeg kan se at der sker noget
på harddisken men den kommer ikke videre. Jeg har prøvet at fjerne
programmet men det hjalp heller ikke

Jeg er nødt til at tage strømmen og prøve igen. Idag var jeg nødt til at
gøre det 3 gange før den var klar. Hvad kan der være galt? Jeg har prøvet at
tage stikket helt ud som tidligere foreslået men intet hjælper.

Problemet har været der i en lille måned. Faktisk nogenlunde samme tid som
jeg har haft den "store" update til xp. Kan de 2 ting have noget med
hinanden at gøre?

Dennis

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 13:56

Dennis skrev:

> Jeg kan se at der sker noget på harddisken men den kommer ikke
> videre. Jeg har prøvet at fjerne programmet men det hjalp heller
> ikke

Hvis en eller anden her i gruppen kan fortælle dig hvor WinXP gemmer
bootlog.txt eller hvad den nu end hedder i WinXP, så kan du bede
den om at lave en log over opstarten. Det gør du ved at trykke F8
ned under opstart og vælge 'Enable Boot Logging' på den bootmenu som
kommer frem når du trykker F8. En sådan log kan ofte afsløre hvor
det går galt henne.

> Problemet har været der i en lille måned. Faktisk nogenlunde samme
> tid som jeg har haft den "store" update til xp. Kan de 2 ting have
> noget med hinanden at gøre?

Nu kommer det an på hvad "den store update" dækker over. Er det SP1
du mener? Hvis det er, så kan det godt tænkes at være den.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-12-02 16:18

On Sun, 08 Dec 2002 13:56:13 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvis en eller anden her i gruppen kan fortælle dig hvor WinXP gemmer
>bootlog.txt eller hvad den nu end hedder i WinXP

Jeg har ikke sådan en på min Win Xp home dk.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 16:45

Peter Loumann skrev:

> Jeg har ikke sådan en på min Win Xp home dk.

Det har jeg tilsyneladende heller ikke her, selvom jeg vælger at
starte med 'Enable Boot Logging', men det burde der altså være.
Det virkede jo da i Win9x hvor filen kom til at hedde Bootlog.txt.
Har søgt harddisken tynd på boot*.* men søgefunktionen finder intet,
så enten hedder filen noget andet i WinXP, eller også har jeg fået
slået en service fra som gør at den ikke laver den log-fil.

Madsen.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 08-12-02 16:50

On Sun, 08 Dec 2002 13:56:13 +0100 skrev Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> .

> [...]
>ned under opstart og vælge 'Enable Boot Logging' på den bootmenu som
>kommer frem når du trykker F8. En sådan log kan ofte afsløre hvor

Den ligger i WINDOWS og hedder ntbtlog.txt

Martin

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 17:19

Martin Østerberg skrev:

[Bootlog]

> Den ligger i WINDOWS og hedder ntbtlog.txt

Så forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kunne finde den med denne
søgestreng: boot*.*

Tak for svaret og jeg kan se at du har ret. Den fil har jeg nemlig.

Madsen.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 08-12-02 17:30

On Sun, 08 Dec 2002 17:18:31 +0100 skrev Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> .

> [...]
>søgestreng: boot*.*
>
>Tak for svaret og jeg kan se at du har ret. Den fil har jeg nemlig.

Ingen årsag...og her et lille trick jeg selv har haft glæde af til fri
afbenyttelse. Når jeg leder efter en fil jeg ikke ved hvad hedder, bruger jeg
'Vis detaljer' og sorterer ved at klikke 2 gange på 'Ændret den' i toppen. På
den måde finder jeg hurtigt nydannede filer og indsnævrer mit søgefelt. Ikke
noget epokegørende men rart at huske hvis det driller...

VH Martin

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 17:42

Martin Østerberg skrev:

> [...]
> toppen. På den måde finder jeg hurtigt nydannede filer og
> indsnævrer mit søgefelt. Ikke noget epokegørende men rart at huske

Smart. Så langt havde jeg ikke tænkt.

Madsen.

Fra : Dennis

Dato : 08-12-02 18:33

> [...]
> ned under opstart og vælge 'Enable Boot Logging' på den bootmenu som
> kommer frem når du trykker F8. En sådan log kan ofte afsløre hvor

Den update jeg tænke på er nemlig SP1.

Når jeg trykker F8 kan jeg ikke vælge nogen Boot-Logging. Istedetfor har jeg
mulighed for at vælge et andet drev at starte op fra.

Det skal siges at jeg kører med xp pro. Jeg ved ikke om det er lidt
anderledes på den?

Dennis

Fra : Madsen

Dato : 08-12-02 18:40

Dennis skrev:

> Når jeg trykker F8 kan jeg ikke vælge nogen Boot-Logging.
> Istedetfor har jeg mulighed for at vælge et andet drev at starte
> op fra.

Det undrer mig. Når jeg trykker F8 under opstarten, når der står
nede i bunden af skærmen at jeg kan trykke F8, så kommer der en
liste frem hvor jeg bla. kan vælge fejlsikret tilstand, fejlsikret
med kommandoprompt osv. og en af punkterne hedder så 'Enable Boot
Logging'.

> Det skal siges at jeg kører med xp pro. Jeg ved ikke om det er
> lidt anderledes på den?

Min er også WinXP Pro (UK) med SP1 installeret.

Hvis du virkelig ikke kan få ovenstående til at virke, så gå ned i
Start > Kør og skriv: Msconfig
Inde under BOOT.INI-fanebladet kan du så placere et flueben i feltet
/BOOTLOG. Det vil gøre at der oprettes en bootlog ved hver eneste
opstart, så du skal ind og slå det fra igen når du ikke længere
ønsker at den skal lave en bootlog. Det forlænger nemlig opstarts-
tiden en anelse.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-02 19:28

> [...]
> liste frem hvor jeg bla. kan vælge fejlsikret tilstand, fejlsikret
> med kommandoprompt osv. og en af punkterne hedder så 'Enable Boot

Jeg har set på visse pc.er, at under boot giver F8 adgang til at vælge,
hvorfra man vil boote m.m. Hvis jeg husker ret er det på bundkort af mrk.
ECS K7S5A. Hvis man prøver at være lidt tålmodig og venter til meldingen
foroven om, at tryk på F8 gør dit eller dat, så virker det alligevel, som
Madsen fortæller.
Man skal bare være ude over den første bootproces, hvor man kan komme i Bios
m.m. og så være hurtig på F8 tasten.

Kurt

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 09-12-02 12:37

> [...]
som
> Madsen fortæller.
> Man skal bare være ude over den første bootproces, hvor man kan komme

Man fortsætter bare med at trykke F8,
(tab, tab, tab, tab. . . . . . . . .)
når så bundkortets bootmenu kommer frem
trykker man 1 gang på Esc, så kommer man frem
til Windows bootmenu.

Mvh

/Flemming