MS Windows
briani 27239
Autodetect af diskette
Fra : Gorm Sørensen

Dato : 08-12-02 11:26

Jeg har et program jeg skal starte fra en diskette, når jeg booter.
Men BIOS'en søger slet ikke efter nogen diskette...
Hvordan slår jeg dette til igen?

Hilsen Gorm.

---
Udgående mail er Virus fri!

Fra : Frans Jensen

Dato : 08-12-02 11:54

On Sun, 8 Dec 2002 11:26:05 +0100, "Gorm Sørensen"
<gormsoerensen@lite.dk> wrote:

>Jeg har et program jeg skal starte fra en diskette, når jeg booter.
>Men BIOS'en søger slet ikke efter nogen diskette...
>Hvordan slår jeg dette til igen?

i BIOS

du må ind og finde bootrækkefølgen og rette den til det du ønsker

--
girls and sex
can't beat

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 08-12-02 12:01

Yes, men hvorhenne i BIOS? Og er det lige meget hvilken rækkefølge man
bruger?

Gorm.

---
Udgående mail er Virus fri!

Fra : Morten Larsen

Dato : 08-12-02 12:44

"Gorm Sørensen" <gormsoerensen@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Yes, men hvorhenne i BIOS? Og er det lige meget hvilken rækkefølge man
> bruger?

Det hedder som regel noget med boot-sekvense.
Feks. c-a-cdrom ell a-c-scaci-cdrom
rækkefølgen er ligegyldig, bare a kommer før c i dit tilfælde.

Morten

Fra : Morten

Dato : 08-12-02 12:49

> Yes, men hvorhenne i BIOS? Og er det lige meget hvilken rækkefølge man
> bruger?

Da vi ikke er synske, kan vi ikke kende navnet på din bios, så du
må lede efter noget hvor ordet boot eller lignende indgår

Og nej, det er naturligvis afgørende, at maskinen forsøger at
boote fra A før den booter fra C.

Mvh.
Morten