MS Windows
briani 27239
Win2000
Fra : Preben Solgaard

Dato : 08-12-02 11:01

Jeg har mange problemer med min PC'er og er ikke ekspert!
Hovedproblemet: Når jeg lukker computeren, kommer der kort efter blå skærm
med teksten. STOP - derefter en flercifret fejlkode efterfulgt af 4
fejlkoder i parentes. Ny tekst: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE. Der lagres
fysisk hukommelse med tælling til 100, hvorefter computeren lukker ned for
kort efter at starte op igen! Den stopper dog ved sort skærm og en tekst
nogenlunde som: Primary slave disk failure. Her plejer jeg at lukke ned
manuelt og starte op med det samme. Nu åbner den normalt (næsten) og er
køreklar.

Senest har jeg konstateret en ny fejl (eller forkert indstilling?). Diverse
pop-up vinduer er helt uden indhold. Det gælder også eksterne links, der
åbner i et helt tomt vindue.

Er der venlige sjæle, der vil hjælpe mig videre? I skal blot være
opmærksomme på, at jeg ikke er skrap til EDB og ingen erfaring har med BIOS
m.m.

Hilsen
Preben

Fra : Leony

Dato : 09-12-02 09:39

"Preben Solgaard" <presol@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Er der venlige sjæle, der vil hjælpe mig videre? I skal blot være
> opmærksomme på, at jeg ikke er skrap til EDB og ingen erfaring har

Ifølge denne side:
http://www.jsifaq.com/SUBF/TIP2600/rh2614.htm
skyldes det en dårlig driver eller en dårlig "file system filter driver".

Du kan bruge denne:
%SystemRoot%\System32\Sigverif.exe
til at checke for usignerede drivere (hvis driveren ikke er signeret er det
tit = problemer).
Opdater dine drivere.
Opdater programmer som indeholder "file system filter driver" (ofte
antivirus, fjernstyring eller backup).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Preben Solgaard

Dato : 09-12-02 11:35

Tak til Leony for svaret!
Jeg har kørt den anbefalede: %SystemRoot%\System32\Sigverif.exe. I alm.
søgning blev der fundet 17 ikke-signerede filer. I avanceret søgning gav det
flere end 2000 ikke-signerede. Hvad kan/skal jeg gøre ved det?

Iøvrigt! Kan følgende kaste lys over mit problem: I forbindelse med nogle
tidligere problemer ville jeg reparere min W2K. Ved en fejl lavede jeg en ny
installation i stedet, hvilket betyder, at jeg har 2 x W2K på min computer.
Jeg har netop i dag prøvet at åbne i den oprindelige version og derefter
lukke ned. Her lukkede computeren helt som den skulle!!!

Jeg vil iøvrigt gerne skaffe mig af med den ene W2K. Hvordan gør jeg det?

Hilsen
Preben

Fra : Leony

Dato : 10-12-02 09:58

> [...]
> alm. søgning blev der fundet 17 ikke-signerede filer. I avanceret
> søgning gav det flere end 2000 ikke-signerede. Hvad kan/skal jeg gøre

Ifølge den side jeg linkede til er der ikke andet at gøre end at starte fra
en ende af.
Tror dog ikke du skal bekymre dig om de 2000 filer, men derimod kun de 17.
Start med at opdatere driverne som er usignerede.

> Jeg vil iøvrigt gerne skaffe mig af med den ene W2K. Hvordan gør jeg
> det?

Jeg tror egentlig bare du sletter den Windows 2000 du vil af med, fra dens
partition.
Så sletter du den også i din boot.ini fil (den er skjult, så du skal sætte
den til at vise alle filer).
Men jeg har aldrig dualbootet, så det er bare et gæt.

Personligt ville jeg dog bare fjerne dem begge og installere helt fra bunden
og så sørge for a der ikke er usignerede filer osv, med mindre du
selvfølgelig er meget ked af dette.