Hvad gør teleselskaberne?
Fra : Morten Holm

Dato : 08-12-02 10:25

Hey Gruppe!

Har lige fået nakket min m50 mobil telefon!
(har heldigvis en til)
Men hvad gøre teleselskaberne ved det? Begynder de at spore den?
og hvis de sætter deres sim-kort i kan de så ikke finde den?

Mvh
Miniholm@hotmail.com

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-12-02 13:48

"Morten Holm" <Miniholm@hotmail.com> wrote in news:3df31004$0$71697
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> Men hvad gøre teleselskaberne ved det? Begynder de at spore den?
> og hvis de sætter deres sim-kort i kan de så ikke finde den?

Nej de sporer den ikke - men de kan sikkert fortælle dig hvem de har ringet
til hvis de har brugt dit simkort.
Og, når du melder din telefon stjålet, så bliver IMEI nummeret blokeret så
telefonen ikke kan bruges uanset hvilket simkort der sidder i den - dette
sker hos stort set alle GSM operatører - tror kun det er de mere suspekte
østeuropæiske selskaber den vil virke hos.

Flemming

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-02 14:50

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> Og, når du melder din telefon stjålet, så bliver IMEI nummeret
> blokeret så telefonen ikke kan bruges uanset hvilket simkort der
> sidder i den - dette sker hos stort set alle GSM operatører

"Stort set" omfatter at både TDC og Orange har haft perioder (og
stadig har ?) hvor spærringen ikke har været aktiveret på deres
netværk.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Michael Jensen

Dato : 08-12-02 15:48

> [...]
>
> "Stort set" omfatter at både TDC og Orange har haft perioder (og
> stadig har ?) hvor spærringen ikke har været aktiveret på deres

Hmm... kan du underbygge den ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-02 22:46

"Michael Jensen" <michael@FJERNDETTEfreezz.dk> wrote in

> Hmm... kan du underbygge den ?

Det har været nævnt en del gange tidligere i gruppen - brug
groups.google.com til at finde det.

Fra : Morten Holm

Dato : 08-12-02 14:12

Vil det så sige at når det hundehoveder måske sætter deres sim-kort i bliver
den låst, eller gør den det når de tænder den?
Den var nemlig slukket da den blev nakket!