Kan 5 brugere dele en 256 kbps uden det er~
Fra : cjt

Dato : 05-03-01 06:29

Hej alle!

Vi er en opgang i et boligkompleks som snart skal dele en ADSL-forbindelse.

Vi er 5 lejligheder. Tror I at en linje på 256 kbps er nok, hvis hver
lejlighed har et gennemsnitligt/almindelig Internet-forbrug...? (Jeg ved
godt, at det er svært at sige... men hvis alle lejligheder er på nettet
samtidig - vil det så køre meget sløvt?

Jeg vil blive glad for at høre jeres mening....

Mange hilsner fra
Carsten
callisto(fjern-xxx-dette)@get2net.dk

Fra : joe

Dato : 05-03-01 07:27

Hej !

Med de priser der er På Adsl Vil jeg påstå at det er for dumt ikke at tage

en 512 kbps det er under en 100 lap til hver, men vær opmærksom på at ikke

alle de produkter der udbydes, leverandøren tillader at man deler

forbindelsen.

kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-01 07:35

On Mon, 5 Mar 2001 06:28:38 +0100, "cjt"
<callisto(fjern_xxx_dette)@get2net.dk> wrote:

> [...]
> lejlighed har et gennemsnitligt/almindelig Internet-forbrug...? (Jeg ved
> godt, at det er svært at sige... men hvis alle lejligheder er på nettet

Hvis 5 deler 256 Kbps, så er der jo 51 Kbps til hver, og det
svarer jo trods alt til en god modemforbindelse. Problemet er
snarere, at man bliver forvendt med ADSL, og ikke kan leve med
modem-hastighed.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 11-03-01 12:23

hejsa, umiddelbart lyder det ok, men hvis i skal have internet i et
boligkomplex. hvorfor så ikke undersøge muligheden for at komme på via
www.kabelnettet.dk

10 mbit internet til hele ejendommen til 50 kr pr måned

det er sku en langt bedre løsning hvis det kan lade sig gøre, ellers så bør
i nok købe en 512 kbit forbindelse, da der nok vil blive lidt bedre
hastighed generelt til de 5 lejligheder, for 256 kbit er lige lidt nok hvis
i vil have god båndbredde alle sammen

Hilsen Thomas Nielsen