To Q om TTT trailer...
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-12-02 04:24

....som den kan downloades fra www.lordoftherings.net (den fulde trailer, i
øvrigt simpel i opbygningen og hamrende effektiv!):

1. Jeg kunne jætte godt tænke mig at se denne trailer i en mørk sal med
surround. Hvilke af de store biografer spiller TTT traileren i disse dage
(og til hvilke forestillinger, gider ikke betale for kun at se en trailer,
hvis jeg kan blive fri)?

2. Hvad er det fede stykke musik der spilles i sidste halvdel af traileren
(strygere mv.)?

Fra : grabtool

Dato : 08-12-02 10:22

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> 2. Hvad er det fede stykke musik der spilles i sidste halvdel af traileren
> (strygere mv.)?

hej,

det fede stykke musik i traileren til the Two Towers er musik spillet af
Kronos Quartet. musikken er taget fra Darren Aronofsky film "Requiem for a
Dream". jeg er helt enig med dig i, at musikken er SUVERÆN!!!!

mange hilsner fra polen,
wojtek

Fra : grabtool

Dato : 08-12-02 10:27

"grabtool" <grabtool@mail.icpnet.pl> skrev i en meddelelse
[cut]
> musikken er taget fra Darren Aronofsky film "Requiem for a
> Dream". jeg er helt enig med dig i, at musikken er SUVERÆN!!!!

en lille tilføjelse: stykket hører altså ikke til filmen... brugt kun i
traileren...
wojtek

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-12-02 18:02

> en lille tilføjelse: stykket hører altså ikke til filmen... brugt kun
> traileren...
> wojtek

Hvodden...omtalte stykke musik hører ikke til TTT eller til 'Requiem'? Det
er bare om det kan svare sig at købe soundtracket til 'Requiem', hvis jeg
skulle være så vild med nummeret...

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 09-12-02 18:08

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]

Det er i hvert fald ikke på soundtracket til TTT så.. det må skulle
findes på Requiems soundtrack hvis det skal findes på et af dem

--
Rasmus Lauridsen
debianforum.dk - Et forum for Debian brugere

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 09-12-02 18:10

ups kom vist til at cutte lidt forkert der

det var selvfølgelig som svar på dette spg

Fra : Homer

Dato : 09-12-02 18:36

C. H. Engelbrecht wrote:

> Hvodden...omtalte stykke musik hører ikke til TTT eller til
> 'Requiem'? Det er bare om det kan svare sig at købe soundtracket til
> 'Requiem', hvis jeg skulle være så vild med nummeret...

Det hører til soundtracket på 'Requiem', og det går SVJH igen på et par af
tracksene (der er vist næsten 20). De andre er også rigtig flotte, men det
er altså kun disse violinstykker, der virkelig får hårene til at rejse sig
på mig! Det er vel også fordi man forbinder musikken med de
akkompagnerende billeder ...

VH
Homer

Fra : grabtool

Dato : 09-12-02 19:31

"Homer" <homer@springfield.com> skrev i en meddelelse
[cut]

> Det hører til soundtracket på 'Requiem', og det går SVJH igen på et par af
> tracksene (der er vist næsten 20).

[cut]

der er faktisk 33 tracks på "Requiem" soundtracket (51:15 min)

hilsen,
wojtek

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 10-12-02 04:04

> [...]
>er altså kun disse violinstykker, der virkelig får hårene til at rejse sig
>på mig! Det er vel også fordi man forbinder musikken med de

Jeg mener at have læst at det bestemte remix af musikstykket som er
brugt i traileren, er fra Requiem for a Dream: Remix Project CD'en,
kan fås hos bl.a Amazon

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-12-02 05:19

> Jeg mener at have læst at det bestemte remix af musikstykket som er
> brugt i traileren, er fra Requiem for a Dream: Remix Project CD'en,
> kan fås hos bl.a Amazon

Jeg læse lige noget andet på http://us.imdb.com/Trivia?0167261 :

"The theme to Requiem for a Dream (2000) by Clint Mansell was
re-orchestrated for the trailer."

Hvilket nok betyder at lige denne udgave af partituret ikke er at finde på
Requiem OST'en. Måske på TTT OST'en? (Nah, maybe not...)

Den der remix CD lyder dog spændende...

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 10-12-02 20:26

> [...]
>
>Hvilket nok betyder at lige denne udgave af partituret ikke er at finde på
>Requiem OST'en. Måske på TTT OST'en? (Nah, maybe not...)

der kan downloades en version af den fra
http://www.operationsombrero.com/

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-12-02 12:22

Hæhæhæ. Fed side, anbefales...
"Please don't sue me, I'm only trying to make people excited about your
movie", citat slut.
Tak for den.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 08-12-02 12:25

> det fede stykke musik i traileren til the Two Towers er musik spillet af
> Kronos Quartet. musikken er taget fra Darren Aronofsky film "Requiem for a
> Dream".

Der var den jo! Jeg synes nok jeg havde hørt den lækre musikstump et eller
andet sted for nylig.

Fra : René Jensen

Dato : 08-12-02 18:45

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> (og til hvilke forestillinger, gider ikke betale for kun at se en trailer,

Fik lige hentet TTT traileren ... og ak ja, desværre kun i QT format -
øv. Anyways, fik da set den og jeg synes nu at preview traileren, som
blev vidst efter rulleteksterne til FOTR, og som easteregg på FOTR DVD
udgivelserne, er bedre. Men selvf. det kan have noget at gøre med at
forskelligen på en 17" computer skærm og et par hørebøffer, og så ens
32" widescreen med 120W subwoofer :)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-12-02 20:36

> [...]
> øv. Anyways, fik da set den og jeg synes nu at preview traileren, som
> blev vidst efter rulleteksterne til FOTR, og som easteregg på FOTR DVD

Jeg ved ikke hvadfor en der er bedst (måske et åndssvagt spørgsmål fordi de
gør deres job lige godt). Der er nogen fede optrin i teaseren med 10.000
Uruk-Hai'er der banker spydene i jorden i takt før angreb, men optrinet i
den fulde trailer med Sarumans 'A New Power Is Rising' hvorefter der pannes
ud over kæmpehæren og deres samlede brøl får lydsporet til at brumme over,
som om man sad på ringside til Hitler's masseoptog i München...jeg tisser i
bukserne, gør jeg! Jeg tror det bliver en feeeed film!

(Jeg tror jeg har smadret de første to par hovedtelefoner til den
trailer...)