Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tag billed indendørs.
Fra : Hagman

Dato : 08-12-02 00:32

Hejsa NG.

Når jeg tager billeder indendørs med mit 2.1 Mp. digitalkamera, sker det
ofte at det bliver dårlig kvalitet.

Er det noget inde i menu'en man kan ændre, så den tager bedre billeder ???

Den tager kanon billeder udendørs, også mange gange indendørs, men ikke
altid :(

Fra : Søren Blom

Dato : 08-12-02 01:14

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i
> Når jeg tager billeder indendørs med mit 2.1 Mp. digitalkamera, sker det
> ofte at det bliver dårlig kvalitet.

Det er fordi du ikke har nok lyd inden for, har du ikke en blitz på kameraet
du kan bruge?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Andersen

Dato : 08-12-02 10:47

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den tager kanon billeder udendørs, også mange gange indendørs, men ikke

Jeg mener at have bemærket at digicam's blitz ikke rækker meget mere end
max. 3 meter. Det har sefølgelig stor betydning når man "skyder" ud i et
stort lokale som er meget dunkelt.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-12-02 13:19

Hagman wrote:
> Hejsa NG.
>
> Når jeg tager billeder indendørs med mit 2.1 Mp. digitalkamera, sker det
> ofte at det bliver dårlig kvalitet.

Hvis du har et kamera som sætter iso-værdien automatisk kan du risikere
at det presser den højt op for at undgå at bruge blitz. Hvis du kan
sætte den manuelt så smæk den ned på 100 eller 200.

> Er det noget inde i menu'en man kan ændre, så den tager bedre billeder ???

Mjah - måske som ovenfor.. Hvad er det for et kamera? - der er (som en
anden har skrevet) forskel på hvor god rækkevidden er på blitz på mindre
kameraer.

_Bruger_ den blitzen indenfor? Hvis ikke skal du måske se på dens menu
der hvor blitzbrugen defineres - hvis du ved en fejl er kommet til at
stille den til aldrig at bruge blitz....

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Gunnar K

Dato : 09-12-02 00:30

Hej,

Jeg vil gerne nævne også at digitale kameraer har ofte problem med at
fokusere indendørs, særdeles hvis det er lidt mørkt, da mange af dem bruger
ikke infrarød teknologi til fokusering.
Du skulle se alarm på skærmen, når kameraen har problemer med fokusering.
Prøv at tænde mere lys, og se hvis det hjælper.

mvh,

Gunnar K