MS Windows
briani 27239
forskel på "home" og "pro"
Fra : Martin Berentzen

Dato : 07-12-02 20:55

HEJ!

Er der en som kort kan skitsere forskellen på de 2 versioner af XP, "Home"
og "Professionel"?

Er der en ydelsesforskel? Fx i spil?

Martin

Fra : Henning

Dato : 07-12-02 22:01

On Sat, 7 Dec 2002 20:54:43 +0100, "Martin Berentzen"
<martin-berentzen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>HEJ!
>
>Er der en som kort kan skitsere forskellen på de 2 versioner af XP, "Home"
>og "Professionel"?
Home-udgaven kan ikke tilkobles et domæne.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 07-12-02 22:59

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Home-udgaven kan ikke tilkobles et domæne.

Home kan kun bruge en cpu, mens Pro kan udnytte mere end en CPU.

mvh
Lasse

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 08-12-02 09:56

> "Home"
>
> Home kan kun bruge en cpu, mens Pro kan udnytte mere end en CPU.
>
> mvh
> Lasse
Hej
Er det virkelig alt hvad Der er af forskelle?at vælge mellem, så må det jo
udelukkende blev prisen, hvad er den?
Gunnar

Fra : Morten

Dato : 08-12-02 11:53

> Er det virkelig alt hvad Der er af forskelle?at vælge mellem, så må det jo
> udelukkende blev prisen, hvad er den?

Nej, der er flere forskelle:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.asp

Prisen afhænger naturligvis af versionen; er det fuld eller opgradering,
eller har du eventuelt ret til en Studielicens? (Studielicens er Pro som
opgradering)
Du kan garanteret spare penge ved at kigge dig godt omkring, fx på
www.edbpriser.dk

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 08-12-02 11:56
Fra : Henrik K Hansen

Dato : 08-12-02 12:11

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.asp

--
Henrik

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-12-02 20:51

Henrik K Hansen wrote:

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/goodWinXPOffers.
asp

I tidligere tråde er har der været diskuteret hvor meget hardware der skal
til for at kunne købe
en windows oemversion. Det er da vist afgjort nu. Jeg har sakset neden
stående fra ovenstående link.

Køb en fuld version af Windows XP Home eller XP Professional sammen med
Kingston RAM
eller en harddisk og spar penge! »

mvh
Henning

Fra : Johnny Roland Christ~

Dato : 08-12-02 23:00

On Sun, 8 Dec 2002 20:50:41 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

> [...]
>stående fra ovenstående link.
>
>Køb en fuld version af Windows XP Home eller XP Professional sammen med

Hej
jeg har lige været til et MS OEM-licensregelmøde.
Vi blev gjort opmærksom på at et OEM produkt (dog ikke Office) kan
sælges sammen med en essentitiel PC bestanddel, dette også være sig en
mus eller et tastatur. Det behøver ikke engang være et MS mus eller
keyboard. Så reelt køb en mus eller diskettedrev til 20-30 kr. og få
et OEM-produkt med i købet.
MS Office sælges kun i OEM-version med nye hele systemer.

Johnny

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-12-02 01:05

Johnny Roland Christensen wrote:
> [...]
> et OEM-produkt med i købet.
> MS Office sælges kun i OEM-version med nye hele systemer.

Mange tak for informationen.

mvh
Henning