Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konverter sort-hvid til farve
Fra : Steffen

Dato : 07-12-02 19:17

Er det en helt uoverkommelig opgave at lave et S/H-foto til et "farvefoto"?
Jeg har Paint Shop Pro 7.04, men der ikke nogen hjælp at hente fra
programmets side.
Steffen

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-02 19:48

"Steffen" <stapdk@yahoo.dk> skrev
> Er det en helt uoverkommelig opgave at lave et S/H-foto til et
"farvefoto"?

Kort sagt ja.
Der er ikke noget program som kan lave det pr. automatisk, men noget du selv
skal lave i hånden, så alt efter hvor avancerede det givet billede er, kan
det godt være en uoverkommelig opgave og så skal man nok være professionel
for at få det til at se ordentlig ud, selv har jeg aldrig set et godt
resultat af det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : ElGaliNero

Dato : 07-12-02 19:58

Uoverkommeligt er det vel ikke:
En hel film "Borte med blæsten" er konverteret,
den var oprindelig S/H, og kan nu ses i de flotteste farver.
Der findes programmer der kan noget af det der skal til.
_________
ElGaliNero

Fra : Steffen

Dato : 07-12-02 20:15

Der er for flere år siden kommet adskillige Gøg & Gokke film i farver, så
man skulle tro, der nu var kommet programmer til almindelige mennesker til
at lave sådan noget.
Steffen

Fra : max

Dato : 07-12-02 21:23

> [...]
> man skulle tro, der nu var kommet programmer til almindelige mennesker til

Postet i dk.binarer S/H--Farve
Håndkoloreret med mus 10 minutter.. Det kan gøres
meget bedre med en tegneplade og tålmodighed..
max

Fra : John

Dato : 08-12-02 06:06

"ElGaliNero" <ElGaliNero@nero.net> skrev i en meddelelse
> Uoverkommeligt er det vel ikke:
> En hel film "Borte med blæsten" er konverteret,
> den var oprindelig S/H, og kan nu ses i de flotteste farver.
> Der findes programmer der kan noget af det der skal til.

Kan du virkelig huske det )

Nej, "Borte Med Blæsten" har altid været i farver. Du tænker nok på det
store projekt det har været at restaurere den.
--
MVH
John K Hansen