Kastration af hunkat
Fra : Karina Lehmann

Dato : 07-12-02 17:56

Hejsa..

Er der nogle som ved hvad en kastration af hunkat ca. koster??

Mvh

Karina lehmann

__________________________________________________________________ Karina
Lehmann ICQ#: 167591312 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Wanda Madsen

Dato : 07-12-02 18:15

"Karina Lehmann" <karina_lehmann@oncable.dk> wrote in message
> Hejsa..
>
> Er der nogle som ved hvad en kastration af hunkat ca. koster??

Man steriliserer en hunkat og kasterer en hankat ) men et sted mellem
800 og 1000 kr er vist meget normalt.

Mvh Wanda

Fra : Niels Peter

Dato : 07-12-02 18:35

"Wanda Madsen" <Wanda@Madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3df22caa$0$35902$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Karina Lehmann" <karina_lehmann@oncable.dk> wrote in message

> Man steriliserer en hunkat og kasterer en hankat ) men et sted mellem
> 800 og 1000 kr er vist meget normalt.

Hvis man definerer kastration som at fjerne de kirtler, der producerer kønshormon (testikler hos hanner og æggestokke hos hunner), kastrerer man faktisk begge køn.

Niels Peter

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 07-12-02 23:13

Hej Wanda.

Faktisk så kastrerer man altså som oftest både han- og hunkatte...

Hvis man skulle sterilisere en hunkat, så ville det betyde, at hun skulle
skæres op og have æggelederne skåret over og bundet op - det ville *også*
betyde, at hun ville fortsætte med at gå i løbetid og blive frustreret af
det, og måske ovenikøbet i pseudograviditeter, for hvis en fertil hankat kom
i nærheden af hende ville han parre hende . Ikke meget pointe i det .

Med andre ord: En sterilisation er hverken mere eller mindre en overskæring
og opbinding af sæd- eller æggeledere; en kastration er fjernelse af noget
nær hele gøgemøget; dvs. testikler hos hankat og æggestokke og som oftest
livmoder hos hunkat .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : maria søndergaard

Dato : 07-12-02 19:47

Hej *S*

Jeg gav ca 450kr for min hunkat, deri var der også vaccination, ormekur,
behandling af øremider og øretatovering.

Med venlig hilsen
maria søndergaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla

Dato : 07-12-02 20:33

Hej Maria,
Hvor var det henne?
Venligst,
Camilla.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-12-02 21:13

Det må da ha' været på en jysk discount-klinik (nævner i navne), for det
koster da mindst det dobbelte.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-12-02 21:17

Prøver lige igen!!!
Det må da ha' været på en jysk discount-klinik (nævner ingen navne), for

Fra : maria søndergaard

Dato : 08-12-02 00:16

> Hej Maria,
> Hvor var det henne?
> Venligst,
> Camilla.

Hej Camilla
Det var i Rødekro, og selvom nogle mener at han åbenbart må være en
dårlig dyrlæge siden han er så billig, kan jeg kun sige at de ikke aner
hvad de snakker om. Han er den bedste dyrlæge jeg indtil videre har
været hos, han tager sig tid til at snakke med dyrene og nusse med dem.
Han har som den eneste kunne vaccinerer min hunkat uden at hun gik
fulstændig i panik, hun opdagede det faktisk ikke. Udover min hunkat, er
begge mine hankatte, mine 2 kaniner samt mit marsvin også blevet
kastrareret hos ham, og jeg har kun haft positive oplevelser i hans
konsultation.

Fra : maria søndergaard

Dato : 08-12-02 00:21

> Det må da ha' været på en jysk discount-klinik (nævner i navne), for det
> [...]
Det er jo altid let at råbe Ræven kommer.

Milje

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-02 08:21

Det var nu ikke ondt ment, men jeg har aldrig hørt det til den pris.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Birgitte

Dato : 08-12-02 09:20

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse
> Det var nu ikke ondt ment, men jeg har aldrig hørt det til den pris.
> Hilsen Nina
> www.tendertribes.dk

Hej Nina
Jeg får det altså også til kr. 500,- det skyldes nok opdrætterrabat, som
nogen dyrlæger vælger at give.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-02 10:06

Jeg har på fornemmelsen at det er billigere nogle steder i jylland, end det
er i kbh området.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : maria søndergaard

Dato : 08-12-02 10:52

> Det var nu ikke ondt ment, men jeg har aldrig hørt det til den pris.

> [...]

Jamen så må du undskylde mit dårlige humør, blev bare lidt sådan
underlig. Jeg syntes nemlig min dyrlæge er enormt god til små dyr (Har
ikke store dyr), og han bekymre sig virkelig om dem og det er det der
tæller for mig *S*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-02 11:15

> [...]
> underlig. Jeg syntes nemlig min dyrlæge er enormt god til små dyr (Har
> ikke store dyr), og han bekymre sig virkelig om dem og det er det der

Det skal du ikke undskylde, det skal jeg. Beklager.

Ja, det er virkeligt vigtigt at have en dyrlæge man føler sig tryg ved og
stoler på.
Jeg kan bare ikke forstå at han kan gøre det til den pris, og okay, det kan
han så, fint, men hvorfor kan de andre så ikke??

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 08-12-02 19:08

> Jeg kan bare ikke forstå at han kan gøre det til den pris, og okay, det
kan
> han så, fint, men hvorfor kan de andre så ikke??

Når inges katthjem kan kan andre dyrlæger vel også, gøre det billigere.

Mvh Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-12-02 19:10

> Når inges katthjem kan kan andre dyrlæger vel også, gøre det billigere.

Ja, det burde de da kunne. Men de priser hører da ikke til de mest
almindelige.
For kattenes skyld burde det være billigt at neutralisere.
Nina

Fra : maria søndergaard

Dato : 08-12-02 21:09

> Ja, det burde de da kunne. Men de priser hører da ikke til de mest
> almindelige.
> For kattenes skyld burde det være billigt at neutralisere.
> Nina

Hej Nina

Jeg ved ikke hvorfor han er billig, men nok fordi der er ca 5 dyrlæger
her ved mig indefor ca 10 km. Desuden tror jeg også han tager priser
efter om det er vildkatte eller alm. huskatte. Alle mine var vildkatte,
den ene fik jeg endda igennem ham, men min mor gav ca 100 kr mere per
kat da hun fik sine kastrareret (de er alm. huskatte). Tør dog ikke sige
om det er derfor, men det kunne vel tænkes!

Noget helt andet, jeg har været inde på dit link med protestlisten men
jeg kan ikke få det til at virke, har du nogen anelse om hvad jeg gør
galt?

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-12-02 21:24

Det sidste felt skal udfyldes med postnummer.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-12-02 22:48

Tina Bach Nygaard wrote:

> kan

> Når inges katthjem kan kan andre dyrlæger vel også, gøre det billigere.

Jeg tror oprigtigt talt ikke du betaler "kostprisen" hos Inges Kattehjem
- du betaler nok mindre, for til gengæld at få flere til at bruge det...

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-12-02 18:54

Det billigste løsning er at få det gjort hos en af Inges kattehjem det
koster kun lige omkring 450 så er katten også øremærket og vacineret. Ellers
er normalprisen fra 800 kr og op.

Mvh Tina

Fra : Mette Jensen

Dato : 07-12-02 23:20

Det kommer vist an på hvor du bor!
Jeg gav 1200 for min hunkat, i kbh. området. Men ca 1000 kan du godt regne
med.

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

| |
| |
| |
| |