PC'ere kan ikke se hinanden
Fra : Lars Andersen

Dato : 07-12-02 18:08

Emnet bliver af og til behandlet, men har ikke kunnet finde svar på
netop denne situation :
Jeg har 3 Win98 maskiner sat sammen med en switch. De har hver en
IP-adr. 192.168.0.2 (3 og 4) subnet 255.255.255.0. De har forskellige
navne, men samme workgroup-navn. Fil og-udskriftsdeling er installeret
og en D-partition delt på hver.
Gateway'en er en tilsluttet DSL-router, og DNS er sat til routerens
IP. Internet fungerer på alle.
De 3 PC'ere kan pinge hinanden - fint nok. Men hvorfor kan de ikke se
hinanden i Andre computere? Installerer jeg IPX-protokol fungerer det,
men det mener jeg da også det burde uden?
Hvad er det lige jeg har glemt/ikke forstået?

v.h. Lars

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-12-02 18:16

"Lars Andersen (slet JM703)" <la@JM703mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> men det mener jeg da også det burde uden?
> Hvad er det lige jeg har glemt/ikke forstået?

Prøv at installere Net BEUI protokollen.

mvh
Preben

Fra : Aezay

Dato : 07-12-02 22:01

Comtrol Panel -> Network -> TCP/IP -> Bindings
Her skal både "File and printer sharing for Microsoft Networks" og
"Client for Microsoft Networks" være enabled. Tror jeg, ja øhh, måske?!

Anders Jakobsen

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 08-12-02 00:20

Hej

Du kan også prøve at søge efter en fil som hedder "hosts" bemærk at den ikke
har nogen extension (efternavn)

Hvis du har problemer med at åbne den så prøv at åbne den i notepad.

I filen angiver du ip nummer og navn på computerne i netværket. Metoden er
godt nok lidt dum på længere sigt, mene det virker.

Mvh.

Mikkel Jørgensen