Tilgå sharede filer på windows fra OSX
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 07-12-02 18:15

Hejsa

Jeg kan ikke lige hitte ud af hvordan jeg fra min OSX 10.2.2 tilgår de ting
jeg har sharet på min windows XP...

Sharet er sat helt enkelt op på windows-æsken, men jeg kan ikke finde det
sted I OSX hvor jeg kan skrive ip adressen og share-navnet på windows
maskinen (jeg gætter på det er et eller andet sted I finderen)

Hjælpen er ikke til megen hjælp, da den kun fortæller hvordan jeg lader
windowsbrugere tilgå OSXen

--
-Lasse-

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 07-12-02 18:37

In article <BA17EB11.7BB%lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk>,
Lasse Leegaard <lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Sharet er sat helt enkelt op på windows-æsken, men jeg kan ikke finde det
> sted I OSX hvor jeg kan skrive ip adressen og share-navnet på windows
> maskinen (jeg gætter på det er et eller andet sted I finderen)

Nemlig, det er i Go-menuen, hvor du skal vælge Connect to server.
Her kan du så skrive smb://[ip-nummer]/ og så skulle Windows-maskinen
gerne dukke op på dit skrivebord.

Venlig hilsen Mikkel

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-02 21:03

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> writes:

> Nemlig, det er i Go-menuen, hvor du skal vælge Connect to server.
> Her kan du så skrive smb://[ip-nummer]/ og så skulle Windows-maskinen
> gerne dukke op på dit skrivebord.

I 10.2 kan den opdage det meste.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 07-12-02 23:30

On 07/12/02 18:37, in article
spiced.pork-5B2044.18370007122002@news.fu-berlin.de, "Mikkel Pagh"
<spiced.pork@ham.com> wrote:

> Nemlig, det er i Go-menuen, hvor du skal vælge Connect to server.
> Her kan du så skrive smb://[ip-nummer]/ og så skulle Windows-maskinen
> gerne dukke op på dit skrivebord.
>
> Venlig hilsen Mikkel

GREAT... Den havde de jo også gemt godt af vejen.... (eller også er det bare
mig der er god til at overse ting *S*).. Tak for det.... Og naturligvis -
klikketiklik og - Det Virker Bare 

--
-Lasse-