Lise Reinau - Herlevs lyse stuer
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 07-12-02 16:52

Hej.
Ved nogen hvem der har skrevet tekst
og melodi til Lise Reinaus Herlev-sang?
(fra cd'en Herlev Tur/Retur)

Da jeg gætter på at den er kommet udenlands
fra, vil jeg da meget gerne have originaltitlen
også.
Jeg synes Lise Reinau hæver sig milevidt over
de banale ting, jeg var med til at håne i 1960'erne.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
(gammel dreng på femtisyv)

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 08-12-02 00:34

Hej Herluf

Jeg kan kun gi' dig ret med hensyn til Lise Reinau.
Sangen hedder oprindeligt Tip toe through the tulips og er skrevet af Joe Burke med tekst af Al Dubin. Den danske tekst er af Erik Deigaard. Men altså: Lise Reinau er en fremragende sangerinde (hendes sidste cd er desværre ikke lige på niveau med de forrige!) Herlev Tur/Retur er derimod alle tiders.

Mvh
Jørgen
(gammel dreng på femtito)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-12-02 00:57

Jørgen Jacobsen skrev:
> [...] Sangen hedder oprindeligt Tip toe through the tulips
Tak for et godt svar. Herlev Tur/Retur bliver min julegave
til mig selv.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt