Gammelt ragelse...
Fra : MXP

Dato : 07-12-02 14:53

Hey alle folk...

Jeg har ryddet op ien bladredaktions gamle opbevaringsrum, og har derfor set
I tusindvis af mac-gadgets fra mange år tilbage. Hvis der er nogen, der
svaner et eller andet af den art, så post, for der er MANGE ting...
Men der er et par ting jeg ikke helt forstår...

Jeg fandt en dims, med to stik til mikrofonindgangen og højtalerudgangen I
computeren. De fører hen til en lille boks, hvorfra der kører en lang
ledning, der enden I en in-ear hovedtelefon... Hvad er det ?
Den hedder "Jabra for PowerMacintosh/Quadra AV".

Derudover var der en Powermac 8500 150 Mhz, godt medtaget, men med et
videokort med S-video indgnag/udgang. Kan det bruges til noget ? Kan den
rent faktisk digitalisere video ?

Desværre var der ingen Classic's jeg har ellers planer om at få et
akvarium...

- jakob

Fra : Mikael Kern

Dato : 07-12-02 15:31

Er der et Ethernetkort til en 6200? Det er til det såkaldte
communication slot.

mvh Mikael Kern
--
Arbejdeskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Ben Knudsen

Dato : 07-12-02 15:58

skrigdfg@hotmail.com writes:
> [...]
>ledning, der enden I en in-ear hovedtelefon... Hvad er det ?
>Den hedder "Jabra for PowerMacintosh/Quadra AV".

Det er en kombineret mikrofon/earplug. Hvis du kigger godt på earplug'en
skulle der gerne være forskel på "enderne". En af dem skal vende nedaf, og
der burde sidde en retningsbestemt mikrofon i ministørrelse. Det gør der
på den jabra, jeg har liggende...

>Derudover var der en Powermac 8500 150 Mhz, godt medtaget, men med et
>videokort med S-video indgnag/udgang. Kan det bruges til noget ? Kan den
>rent faktisk digitalisere video ?

Det kan den vist godt. Men i en meget pauver kvalitet. Søg lidt på
lowendmac.com - der kan du sikkert finde noget om den.

Forresten: hvis der ligger en af de gamle powerbook-tasker (dem med lynlås
hele vejen rundt og det multifarvede æble-logo foran, vil jeg gerne aftage
den - min er meget slidt)

Mvh Ben

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-12-02 11:02

MXP <skrigdfg@hotmail.com> wrote:
> Jeg har ryddet op ien bladredaktions gamle opbevaringsrum, og har derfor set
> I tusindvis af mac-gadgets fra mange år tilbage. Hvis der er nogen, der
> svaner et eller andet af den art, så post, for der er MANGE ting...

Jeg kan godt bruge
PowerBook taske
QuickCam, helst med farver
Multi-gb SCSI-diske

Fra : MXP

Dato : 08-12-02 18:41

Halløj...

Ja, indtil videre er der altså ikke nogen der har ramnt plet. I øvrigt er
det meste ved at være solgt. Men der er stadigvæk (små) Zip og EZDrives og
software og del slags.... Powerbooktasken har jeg aktså selv scoret, den er
da for fed...

Videodelen af den der 8500 fylder halvdelen af computeren, og nej, det kan
ikke digitalisere ordentligt. 5 minutter I lavsig kvalitet, er hvad det kan
blive til på den harddisk...

Der er ikke nogen scsi-diske med flere giga byte's, men der et par med
Omkring de 300-500.

- jakob

Fra : Tom Dissing

Dato : 08-12-02 18:56

Er "videodelen" sådan nogle kort, eller er det blot et lille printkort (
født) med computeren.. !?
Tom

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-12-02 19:52

MXP <skrigdfg@hotmail.com> writes:

> Ja, indtil videre er der altså ikke nogen der har ramnt plet. I
> øvrigt er det meste ved at være solgt. Men der er stadigvæk (små)
> Zip og EZDrives og software og del slags....

Hvis du mod alle odds skulle have en strøm-gizmo til en PowerBook G3,
skal jeg nok sende en taxa ud og hente den.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-12-02 20:40

In article <80lm30pcmt.fsf@alfred.skaarup.org>,
Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvis du mod alle odds skulle have en strøm-gizmo til en PowerBook G3,
> skal jeg nok sende en taxa ud og hente den.

Du kan bruge den fra en 1400, 3400, osv.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-02 05:06

Hej Jakob

Hvad med SCSI kabler...? - alm. DB-25->Centronics DB-50, DB-50-DB50
DB50han-DB50hun, DB-25-DB25 ...sov.??

Send mig bare en mail off-list

MXP wrote:

> Ja, indtil videre er der altså ikke nogen der har ramnt plet. [...]

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-12-02 00:26

Hejsa.

> Hej Jakob
>
> Hvad med SCSI kabler...? - alm. DB-25->Centronics DB-50, DB-50-DB50
> DB50han-DB50hun, DB-25-DB25 ...sov.??

Og skulle Erik ikke kunne bruge dem alle sammen, kunne jeg også godt
bruge nogle C50M - C50M og C68M - C50M og DB25M - C68M (Hvis de
overhovedet findes?)

De små scsi-diske, hvad vil du i øvrigt have for dem? Er de in-/externe?
Hvad med mikrofoner, mus tastaturer i overskud.

Hvor befinder udstyret sig. Så man evt kunne komme forbi og kigge?

Skulle der være mackrus, -trøjer eller så er jeg også interesseret, og
måske ligger der netværkskabler/printerkabler og den slags?

Hvad med gamle programversioner? Quark, Photoshop mv?

/Sebastian

> Send mig bare en mail off-list

> mvh. Erik Richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 08-12-02 22:12

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>Du kan bruge den fra en 1400, 3400, osv.
Er du sikker? Jeg var på besøg hos een, der ellers før i verden har rep,
mange Macmaskiner og følger godt med tiden, selvom han arbejder i en
anden, den grafiske verden, med sin Mac. Jeg havde glemt min
strømforsyning til min Pismo. Ingen problem sagde han, den skal vi nok
finde en til. Hvilket vi ikke gjorde. Heller ikke en til iBook eller
TiBook kunne bruges. De var bare en anelse forskel så stikket ikke kunne
bruges
Har alle G3 PB samme strømstik?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-02 07:24

In article <fc.0073fb6b04ba936c3b9aca00ebddecc1.4ba93c7@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Har alle G3 PB samme strømstik?

Ja, hvis du ikke regner iBook med.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-12-02 10:01

skrigdfg@hotmail.com writes:
>Powerbooktasken har jeg aktså selv scoret, den er
>da for fed...

skurk!

Ben