Nogle ideer søges til frontpage og Databas~
Fra : Morten Jensen

Dato : 07-12-02 13:55

Hej NG

Jeg sidder i øjeblikket og roder med et Frontpage web der har database
adgang men kun læse adgang ikke skrive adgang. hvor finder jeg muligheden
for at sætte skrive adgang på databasen er det noget som ligger på serveren
eller er det noget der skal sættes i frontpage. Jeg har fået at vide at
serveren hvor webbet ligger har frontpage extensions installeret. Så jeg kan
ikke helt forstå at jeg har problemer med at komme i kontakt med databasen.

MVH Morten

Fra : Ulrik Friis

Dato : 07-12-02 15:10

"Morten Jensen" <just_jensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> ikke helt forstå at jeg har problemer med at komme i kontakt med

FP opretter en database connection, når du importerer databasen til dit
FPweb, og her bør rettighederne være sat korrekt. FP kan kun connecte til en
db hvis den ligger i en mappe med navnet fpdb.

Hvordan lavede du connection mellem din database og serverens db drivere?

Her er fremgangsmåden (FP2000) til at lægge en database på et FP web (med FP
server extensions):

Lav din database i fred og ro på PCen
Gå online på webserveren (Åbn web-sted => Netværk => Skriv adressen til til
web-sted http://webadresse.dk )
Opret en mappe med navnet fpdb
Markér denne mappe
Filer => Importer
Brows dig frem frem til databasen på din PC
Importer databasen i fpdb mappen på dit web
En import wizard i FP går i gang og spørger om navn til forbindelsen
Giv forbindelsen et godt navn uden mellemrum eller andet specielt
FP opretter en global.asa fil, som ligger i roden af webstedet.
Herfter kan du med Indsæt => Database => Resultater følge en wizard, som
opretter .asp sider (du skal være online på webserveren), hvor du kan
gennemse, tilføje, rette og slette i indholdet af databasen uden problemer.

Brug evt. hjælpe funktionen i FP, da den giver god vejledning.

mvh

Ulrik