MS Windows
briani 27239
Casettebånd/til cd
Fra : briani

Dato : 07-12-02 10:28

Hej derude og glædelig jul til alle
Mit spørgsmål er følgende
Jeg har en masse gode gamle casettebånd,som jeg gerne vil have kopieret
over på cd skiver
Er der en derude der på godt dansk kan beskrive trin for trin hvordan
man gør og hvilken program man skal bruge?(findes der et program på
dansk,er det bare dejlig)
Indstillinger for lydegenskaber,hvordan skal det stå?
Catbody har næsten lige stillet det samme spørgsmål
http://www.kandu.dk/dk/spg/8727
Her er dog ikke kommet nogle svar/eller kommentarer der kan bruges,så
jeg prøver at stille samme spørgsmål og sætter den til 500 point,i håb
om at der nu kommer et brugelig svar,til glæde for både mig (og Catbody)
MVH Brian

http://www.kandu.dk/

Fra : Leony

Dato : 07-12-02 12:26

"briani" <briani.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en derude der på godt dansk kan beskrive trin for trin hvordan
> man gør og hvilken program man skal bruge?(findes der et program på
> dansk,er det bare dejlig)

Du sætter dit anlæg til computeren. Line-out på anlægget forbindes til
Line-in på computeren )hvis du ikke har Line-out på anlægget kan du bruge
hovedtelefonsudgangen). Så skal du have et program der kan optage fra
Line-in, det kunne eksempelvis være Audiograbber:
http://www.audiograbber.com-us.net/
Du skal bruge den der hedder "Line-in sampling". Så starter du din
båndoptager og trykker på record i Audigrabber.

> Indstillinger for lydegenskaber,hvordan skal det stå?

Du skal i hvert fald skrue op for Line-in. Resten skal du eksperimentere dig
frem til, da det er forskelligt fra lydkort til lydkort og anlæg til anlæg.

God fornøjelse.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : briani

Dato : 07-12-02 16:11

Tak for svaret Leony.
MVH Brian

http://www.kandu.dk/

Fra : Pico

Dato : 07-12-02 17:03

Leony wrote:
> "briani" <briani.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

KLIP
> optage fra Line-in, det kunne eksempelvis være Audiograbber:
> http://www.audiograbber.com-us.net/
> Du skal bruge den der hedder "Line-in sampling". Så starter du din
> båndoptager og trykker på record i Audigrabber.

Hvor finder du "Line-in sampling" i Audiograbber ?
Pico

Fra : Leony

Dato : 08-12-02 18:16

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du "Line-in sampling" i Audiograbber ?

I menuen file. Du kan se den på skærmbilledet her:
http://www.audiograbber.com-us.net/maintour.html
Billedet under pingvinerne.

Fra : Pico

Dato : 11-12-02 22:09

Leony wrote:
> "Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I menuen file. Du kan se den på skærmbilledet her:
> http://www.audiograbber.com-us.net/maintour.html
> Billedet under pingvinerne.

OK, tak for det. Jeg har ikke den mulighed. Min er v. 1.31 så
det kan være jeg skal overveje en opgradering.
Pico

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-12-02 19:40

briani wrote:
> gode casettebånd

Det skal det også være for at få et nogenlunde
resultat. Hvis båndene er noget slidt går det
udover lydkvaliteten. Min erfaring.

De bedste resultater jeg har lavet er med en walkman
og en ledning med minijackstik i begge ender. Som
software er det lydredigereings program der er indbygget
i Nero Burn ganske udmærket.

mvh
Henning