Hvordan skal vi klare togturen...?
Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 07-12-02 09:57

Hej i gruppen

Min kat på 2 år skal med ud at køre i tog i julen. Det bliver han nok ikke
så glad for, da det tager 2 ½ time hver vej. Hvordan gør jeg bedst for at
han kan slappe af, og evt. sove under turen. Han har indtil nu kun kørt
korte ture i bus, men det kan han ikke lide. Han klager sig og bliver
ophidset og forpustet.

Kan han klare sig uden vand til jeg er fremme, eller skal jeg have noget
med. Der er ikke meget plads i transportkassen til skåle i kassen, for
Buster er noget af en krabat... ;)

Mvh. Morten

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-12-02 10:06

On 07/12/2002 09:57, in article assd6a$2i2h$1@news.cybercity.dk, "M. G.
Nielsen." <test@test.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan han klare sig uden vand til jeg er fremme, eller skal jeg have noget
> med. Der er ikke meget plads i transportkassen til skåle i kassen, for

Det er min erfaring at katte og tog går fint i spænd sammen. Mine katte kan
ikke lide at køre I bil, men tog ture tager de med ophøjet ro. Jeg tror, der
er noget beroligende ved togets rytme eller sådan noget.

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 07-12-02 14:50

> så glad for, da det tager 2 ½ time hver vej. Hvordan gør jeg bedst for at
> han kan slappe af, og evt. sove under turen.

Jeg er misundelig jeg skal ha freja med på en 6 timers tur,!!! og hun hader
det
jeg fik nogen gode råd i tråden tur til jyllan/noget at sove på fra d. 29-11

Hun hadede sin transportkasse så jeg har indledt træningsprogram nu elsker
hun den!

jeg smed godbider i den i et par dag og stilte den så ovenpå mit akvarie så
bliver den dejlig varm, så kunne den pludselig god bruges så rådet med
varmedunken fra den tidligere tråd tror jeg er et godt råd

Mvh Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-12-02 15:06

Sørg for at der er varmt i kassen, og dæk den til. Det vil give katten ro.
Ellers findes der et naturmedicin, jeg har set virke flere gange. Det hedder
YPSILOHEEL. Du kan købe dem via www.bionordic.dk
Det er vigtigt det bliver givet 1/2 til 1 time inden katten bliver udsat for
stress-påvirkningen, så det når at virke.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 07-12-02 15:21

"M. G. Nielsen." <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> Kan han klare sig uden vand til jeg er fremme, eller skal jeg have noget
> med. Der er ikke meget plads i transportkassen til skåle i kassen, for
> Buster er noget af en krabat... ;)

Det kan han sagtens, men lad være med at lade ham
mæske sig i tørfodder inden I tager af sted, så han bliver
tørstig Jeg lader faktisk aldrig nogen af mine katte spise
inden de skal transporteres - så jeg ikke risikerer, at de
kaster op eller skal på bakken.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Annie & John

Dato : 07-12-02 23:43

Hej Morten,

Min kat har været vant til, at transportkassen står fremme, så indimellem
sover den i kassen. En sele var den også trænet til at have på. Katten
fandt hurtigt ud af, at en tur i sele betød nye oplevelser. Det, at den blev
lukket inde i kassen blev den aldrig særlig glad for, men fandt sig i det.

Katten kunne spise og drikke som den plejede inden vi rejste med tog - og
den drak og spiste intet under turen - der skete også alt for meget
spændende, til at den ville have noget, selvom jeg bød på det (vand & mad
havde jeg i hver sin lille plasticboks).

Når jeg havde sat mig i toget fra København til Århus, tog jeg snoren til
selen om livet, den blev lidt kort, men alligevel lang nok til, at katten
kunne sidde og ligge på mit skød og blive kælet for.

Tænk..... til hverdag var han lidt af en bisse, og absolut ikke en
skøddekat, men i toget bedårede han alle, viste en udpræget stolthed og
kælenhed, som gjorde mig blød om hjertet. Når vi så kom frem til Jylland og
blev hentet ved stationen, blev han sur over at være i kassen igen, men når
vi nærmede os bestemmelsesstedet, så ville han ud af kassen, for nu vidste
han, at det betød nogle spændende dage - med gåture i naturen.

Han var lejlighedskat i København i 3 år - har nu været en herlig
fritløbende landkat her i det jydske i 5 år.

Held og lykke med din og kattens tur til jul!

Kærlig hilsen
Annie

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 08-12-02 14:20

Hejsa!

Jeg har også en kat der ikke er skide glæd for at køre i bil... Tog reagerer
hun ikke ret meget på.
Min teori er at det larmer for meget i bilen. Jeg har lagt mærke til at hvis
man tænder for radioen i bilen "skriger" hun endnu højere. I tog er der
ingen problemer når man er i en kupe, men hvis man bevæger sig ud i
mellemgangen (der hvor man går ind/ud) begynder hun at jamre.

Du kan også lægge lidt katteurt i transprot kassen (hvis din kat altså
reagerer på katteurt) og yndlings legetøjet...

Jeg plejer (hvis kattene skal i pension) at lægge en t-shirt som lugter af
"mor" i kassen, det er mine i hvert fald glade for...

Håber I får en behagelig tur.

Glædelig Jul

MVH. Mette