MS Windows
briani 27239
Win2000 Boot problem
Fra : Matt Paulsen

Dato : 07-12-02 08:48

Jeg har et lille problem med min Windows 2000 maskine, der består i at når
den når til windows boot screen så rebooter den spontant. jeg kan altså ikke
engang komme ind i windows,
Der skulle vel aldrig være en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man
løser dette irriterende problem? :)

Fra : Never Winternights

Dato : 07-12-02 09:47

Boot i Safe-mode og kig i "LOGS-bogen" og se hvad der er galt...

Mvh,
NWN

Fra : Matt Paulsen

Dato : 07-12-02 11:06

Jeg glemte vist at nævne at den det samme trick i safe mode.

Fra : Never Winternights

Dato : 07-12-02 11:17

Så er det grafikkortet, der laver ged.. Indsæt et andet kort i og se om det
kan løse problemet.

Fra : Pico

Dato : 07-12-02 12:18

Never Winternights wrote:
> Så er det grafikkortet, der laver ged.. Indsæt et andet kort i og se
> om det kan løse problemet.

Det kan da vist også være alt muligt andet. Prøv at rip maskinen for alt
ikke nødvendigt og prøv at starte. Kan den nu må du prøve at sætte en
ting i af gangen og blive ved indtil du finder fejlen.
Hvis den ikke kan starte har du minimeret til fejlmulighederne til bundkort,
ram, grafikkort og HD. Prøv at skifte dem ud en af gangen, start evt. med
ram hvis du har mere end en klods er det let at hive en ud af gangen.
Held og lykke.
Pico

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 07-12-02 22:11

"Matt Paulsen" <darkxorzist@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> engang komme ind i windows,
> Der skulle vel aldrig være en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man

Jeg har været heldig i mange gange at løse problemet ved at gå ind i bios og
bruge default opsætningen.

mvh
Mogens