MS Windows
briani 27239
Deaktivere 'Caps Lock' i Win XP-Pro (DK)?
Fra : Rasmus A. N.

Dato : 07-12-02 00:56

Kan man deaktivere 'Caps Lock' i Windows XP-Pro (DK)?
Softwaren til mit Key Tronic tastatur lader mig ikke
deaktivere 'Caps Lock', men kan det ikke gøre det i
'Reg Edit' eller på en eller anden smart måde?

Vil nødigt skulle fjerne tasten manuelt... =)

--
Best Regards: Rasmus.
My homepage: www.spectrus.dk - lidt af hvert.

Fra : Leony

Dato : 07-12-02 12:30

"Rasmus A. N." <spectrus@spectrus.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man deaktivere 'Caps Lock' i Windows XP-Pro (DK)?
> Softwaren til mit Key Tronic tastatur lader mig ikke
> deaktivere 'Caps Lock', men kan det ikke gøre det i
> 'Reg Edit' eller på en eller anden smart måde?

Du kan læse hvordan det gøres i registreringsdatabasen her:
http://www.cybertechhelp.com/html/tutorials/tutorial.php/id/44

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-12-02 15:05

Der er væsentlig forskel på numlock og capslock.

Fra : Leony

Dato : 08-12-02 18:18

> Der er væsentlig forskel på numlock og capslock.

Min fejl - sorry.
Jeg læste det som Num lock (hvilket fremgår tydeligt), undskyld igen.
Kigger lige på sagen for at se om jeg kan finde noget.

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 07-12-02 15:16

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev

> Du kan læse hvordan det gøres i registreringsdatabasen her:
> http://www.cybertechhelp.com/html/tutorials/tutorial.php/id/44

Caps lock er desværre ikke nævnt på siden.

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 07-12-02 15:29

Har fundet en løsning der virker, og der tilmed
er nem.
Det er en lille streng, der tilføjes ved at dobbeltklikke
på iconet.
Strengen kan hentes her:
http://hjem.get2net.dk/surtceps/disable_caps_lock_xp.reg

Fra : Morten Larsen

Dato : 08-12-02 17:41

> Strengen kan hentes her:
> http://hjem.get2net.dk/surtceps/disable_caps_lock_xp.reg

Det var et lidt farligt link
Jeg havde nær tilføjet det i min reg-base ved at
vælge åbn. på linket.

Morten

Fra : Rasmus A. N.

Dato : 08-12-02 18:19

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev:

> Det var et lidt farligt link
> Jeg havde nær tilføjet det i min reg-base ved at
> vælge åbn. på linket.

Havde jeg ikke lige tænkt over - burde nok ha' Zippet den.

Fra : Leony

Dato : 08-12-02 18:32

> [...]

> deaktivere 'Caps Lock', men kan det ikke gøre det i
> 'Reg Edit' eller på en eller anden smart måde?

Prøv at læse disse:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1017256194
http://www.via.ecp.fr/~remi/win/trucs_en.php3
(på denne side kan du downloade en regfil, ved dog ikke om det er den der
deaktiverer Caps Lock, men mon ikke da det er overskriften på artiklen),
tror dog at det er en "permanent" løsning, men det er måske det du ønsker.
Jeg har ikke prøvet den, men umiddelbart synes jeg det ligner det du
efterlyser (denne gang er det i hvert fald til Caps Lock