Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
En dejlig søndag ved Roskilde Fjord
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-03-01 22:47

Hej allesammen

Det har været en rigtig dejlig søndag, med et utroligt flot lys, jeg har
været en tur i Frederikssund, og der var masser af gode motiver.

Jeg var også ude med kameraet i går og i fredags, men der var lyset kun middelmådigt.

Nede ved Roskilde Fjord fik jeg en stribe gode billeder, bemærk især
(filnavn: svane-37.jpg) det ligger i mappen "Nye fotos" sammen med 111
andre nye billeder fra uge 9 2001, så der er lidt at se på.

Som en pendant til "sølvridderne", så kan jeg lige fortælle, at jeg har
uploadet et billede af Skenkelsø Mølle, der er optaget med mit
mellemformat kamera, på en 64 ASA Kodak Ektachome diaposetiv film, det
er scannet på Crosfield tromlescanner, (filnavn:
skenkelsoe_moelle-01.jpg) det kan I så sammenligne med de andre
billeder, der er lavet digitalt i optagelsen.

Niels Riis Ebbesen

Fra : Fotografering.org

Dato : 05-03-01 16:57

> [...]
> skenkelsoe_moelle-01.jpg) det kan I så sammenligne med de andre
> billeder, der er lavet digitalt i optagelsen.

Det hedder altså "Emulsion-ridder" - TAK!

Det omtalte billede kan jeg ikke finde, men det vil sikkert også være svært
at se på en skærm.
Jeg vil hellere sammenligne 2 forstørrelser på 70x100 cm.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-03-01 19:40

"Fotografering.org" wrote:

> Det omtalte billede kan jeg ikke finde, men det vil sikkert også være svært
> at se på en skærm.

Skenkelsø Mølle har elles sit helt eget directory, men du kan da få
nogle direkte links:

Analogt optaget og scannet:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skenkelsoe_moelle/skenkelsoe_moelle-01.jpg

Digitalt optaget:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skenkelsoe_moelle/skenkelsoe_moelle-21.jpg
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skenkelsoe_moelle/skenkelsoe_moelle-20.jpg

> Jeg vil hellere sammenligne 2 forstørrelser på 70x100 cm.

Betaler du udprintningen, så skal jeg gerne levere dig to print.

Jeg kan også e-maile dig et par TIF'er, de fylder ca. 20 Megabyte pr. stk.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen