SMS via ICQ
Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 04-12-02 20:32

Har fundet frem til at det er muligt at sende og modtage SMS via ICQ, det
koster formodentlig ikke noget at sende fra en PC ud over hvad det nu koster
at være på nettet, men hvad koster set så den anden vej fra mobilen til ICQ
det er et nummer der begynder med +8869 og er på 15 cifre.

Kan det gøres med den SMS takst man nu har aftalt med sin udbyder.

--
JeHj >>>Hjørring<<<
jehj99@mail1.stofanet.dk

Fra : Th Frydensberg

Dato : 04-12-02 20:42

alm. sms takst .fra mobilen ...
max 10 daglig fra icq.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-12-02 22:32

"Th Frydensberg" <frydensberg@tdcadsl.dk> wrote in message
> alm. sms takst .fra mobilen ...
> max 10 daglig fra icq.

Men af en eller anden grund, kan jeg ikke i øjeblikket...

Jeg bruger det nok ikke mere end højst 1 gang om ugen... Men nu siger den
hele tiden:

The Cellular network is currently unable to send your message to the
recipient. Please try again later.

Det er vist en TDC mobil

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-12-02 22:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> wrote in message

> Men af en eller anden grund, kan jeg ikke i øjeblikket...

Kan det måske være noget med, at der skal åbnes for porte i Routeren?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-12-02 22:36

> Kan det måske være noget med, at der skal åbnes for porte i Routeren?

Hmm, det kan det ikke være.. Det virker til min egen mobil. Som jeg har med
Telmore

Ahh, min fejl.. Jeg havde tastet danmarks landekode.. Så det åbenbart stod
+45 2 gange... Men nu virker det da

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 04-12-02 22:42

Har lige netop samme problem, nemlig til en TDC kunde, så måske De ikke er
med på den form for SMS.

Virker fint til Telia, så måske vi her kan lave en liste over hvem der
virker og hvem der ikke virker.

--
JeHj >>>Hjørring<<<
jehj99@mail1.stofanet.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 05-12-02 18:07

http://web.icq.com/sms/smsnetworks/

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 04-12-02 21:21

Tak for hurtigt svar.

Jeg vil straks gå i gang med at bruge det.

--
JeHj >>>Hjørring<<<
jehj99@mail1.stofanet.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-12-02 21:42

> [...]
> ud over hvad det nu koster at være på nettet, men hvad koster
> set så den anden vej fra mobilen til ICQ det er et nummer der

Må vi andre ikke få det nummer?

Lars Raaby

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 04-12-02 22:15

Nummer ? du skal selv have en ICQ konto og nogle kontakter som har et mobil
nummer.

Klik på en kontakt og vælg skriv SMS, skriv din tekst og den spørger efter
modtagerens nummer, nummeret huskes så til senere.

Det er i den SMS der modtages på mobilen der er sendt fra det nummer der
hedder +8869 og er på 15 cifre.

Hvis personen så sender svar på din SMS kommer den til din ICQ, ganske
snildt og ikke mindst gratis for afsenderen med en PC, og bredbånd til fast
pris. $-)

Her er mit ICQ nummer hvis det kan bruges til noget 120032212

--
JeHj >>>Hjørring<<<
jehj99@mail1.stofanet.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-12-02 08:18

> Nummer ? du skal selv have en ICQ konto og nogle kontakter som
> har et mobil nummer.

Når jeg går ind i ICQ og sender til mig selv virker det ikke. Jeg
har Telmore.

Lars Raaby

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-12-02 14:46

> Når jeg går ind i ICQ og sender til mig selv virker det ikke. Jeg
> har Telmore.

Jeg har haft nogle problemer med at sende fra det icq program jeg har
installeret på min computer (2002a) men bruger jeg browserversionen som
findes på http://go.icq.com er der ingen problemer.
Se i øvrigt min signatur.

--
Michael
Send GRATIS SMS til alle danske og udenlandske mobiltelefoner

Fra : / / dentro / /

Dato : 05-12-02 18:09

| Det er i den SMS der modtages på mobilen der er sendt fra det nummer
der
| hedder +8869 og er på 15 cifre.

Så vidt jeg har erfaret så kan man ikke sende fra en mobil til ICQ.
Man kan kun "besvare" beskeder fra ICQ.

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 06-12-02 07:38

Der er en SIMicq derude som har mulighed for at sende til telefoner og den
tjekker ikke efter netværket! Den prøver at sparke dem afsted på alle måder!