fjerne den stiplede border ved links ?
Fra : Claus

Dato : 04-03-01 22:44

Hejsa

Er der nogen som ved hvordan man undgår den stiplede linie, som kommer når
man trykker på en billede, der er et link ?

mvh Claus

Fra : CHRistian

Dato : 04-03-01 22:50

"Claus" <descent@earthling.net>'s posting:

>Er der nogen som ved hvordan man undgår den stiplede linie, som kommer når
>man trykker på en billede, der er et link ?

Hvilken stiplede linje? Sådan en ser jeg da aldrig.

--
Newbie? Test din viden om usenet...
http://www.whitehat.dk/cbh/ng/

Ved du, hvad et FUT betyder? Det vidste 37% ikke.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-03-01 23:02

Sun, 4 Mar 2001 22:44:29 +0100, skrev "Claus"
<descent@earthling.net>:

>Er der nogen som ved hvordan man undgår den stiplede linie, som kommer når
>man trykker på en billede, der er et link ?

Men overvej lige, om disse stiplede linjer virkerlig er generende.

Når du bruger ovenstående, så kan man ikke navigere på siden med
tastaturet - og det er irriterende, når man helst vil undgå at bruge
mus.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-03-01 23:03

"Claus" <descent@earthling.net> writes:

> Er der nogen som ved hvordan man undgår den stiplede linie, som kommer når
> man trykker på en billede, der er et link ?

tilføj onclick="this.blur()" til dig IMG tag.

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-03-01 09:50

"Claus" <descent@earthling.net> wrote in message
> Er der nogen som ved hvordan man undgår den stiplede linie, som kommer når
> man trykker på en billede, der er et link ?

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, uden at fjerne funktionalitet fra
browseren. Og du ønsker vel ikke at lægge begrænsinger på dine besøgende,
vel?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Kasper Ovi

Dato : 05-03-01 13:54

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, uden at fjerne funktionalitet fra
> browseren. Og du ønsker vel ikke at lægge begrænsinger på dine besøgende,
> vel?

Undskyld at jeg brokker mig lidt, men når Claus spørger hvordan man fjerner
det "fokus" når man klikker på et billede/link så er det vel med god grund -
mange gange er det faktisk ret irriterende at se det fokus når man klikker
på billeder, og da det jo er de færreste som kun bruger keyboard
efterhånden, såååååå... eller tager jeg fejl?

Men det er da rigtigt at man bør overveje om siden skal være nem at gå til -
også med keyboard.

Hilsen
Kasper

Fra : Leonard

Dato : 05-03-01 14:09

"Kasper Ovi" <kasper@ovi.dk> skrev:

>og da det jo er de færreste som kun bruger keyboard
>efterhånden, såååååå... eller tager jeg fejl?

Jeg tror du tager fejl.
Jeg bruger mus, trackman og tastatur i flæng for at undgå museskader
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Kasper Ovi

Dato : 05-03-01 14:49

> Jeg tror du tager fejl.
> Jeg bruger mus, trackman og tastatur i flæng for at undgå museskader

Well, jeg bruger en Graphire pen og derfor tænker jeg ikke lige i de
baner...

Kasper

Fra : Lars Nyberg

Dato : 05-03-01 16:04

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, uden at fjerne funktionalitet fra
> browseren. Og du ønsker vel ikke at lægge begrænsinger på dine besøgende,
> vel?

Hvad er det for en funktionalitet man fjerner når man bruger:
onclick="this.blur()" Der er vel kun problemer hvis man bruger
onFocus="this.blur()".
I det første eksempel kommer der stiplede liner rundt om linksene når man
bruger tab-tasten, men de forsvinder igen når man aktiverer linket. Bruger
man istedet onFocus="this.blur()" så kommer der ingenting når man bruger
tastaturet og har derfor svært ved at finde ud hvilket link man har
aktiveret. Men altså, der er vel ikke noget galt med den første metode?

Lars

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-03-01 09:23

"Lars Nyberg" <Lars@rnospamnyberg.gs> wrote in message

> Hvad er det for en funktionalitet man fjerner når man bruger:
> onclick="this.blur()"

Hmm... Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen problemer med den. Det ser
ud til at være løsningen, hvis der er et problem. :)

Mvh.

Niels Andersen