Søger endnu et spil
Fra : AN

Dato : 04-12-02 12:46

Hey

Jeg forstyrrer lige igen. Denne gang vil jeg høre om der er en (eller
flere), der kender et gammel spil jeg engang spillede på enten en Comadore
eller en Amstrat. D.v.s. at vi snakker om et spil der er over 10-12 år
gammelt.

Det gik ud på at man skulle gå rundt i en form for et laboratorium og samle
reagensglas sammen. Banen bestod af ca. 25 "rum". Forestil jer et kvadrat
på 5x5 skærmbilleder. Man startede i øverste miderste rum, hvor det skulle
se ud som om man var fløjet dertil i et luftskib. Derfra kun man gå fra rum
til rum og lede efter reagensglassene uden at man behøvede at gennemsøge
rummene i en bestemt rækkefølge.

Jeg mener at kunne hukse at underlægningsmusikken var Mozarts [Rondo] Alla
turca. For dem hvor dette navn ikke lige siger dem noget, har jeg lagt dette
stykke musik i dk.binaer i følgende mail:

Håber det siger nogen noget, så I kan fortælle mig hvad det hedder og at I
måske ved om det er muligt, at jeg kan komme til at spille dette spil igen
på en pc.

Mvh

Anders

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-12-02 17:23

AN wrote:
> [...]
> til rum og lede efter reagensglassene uden at man behøvede at gennemsøge

Et bud er Dynamite Dan som vist både var til ZX Spectrum og Amstrad
(Eller hvordan det nu staves) og koceptet minder også en del om Jet Set
Willy.

mvh

Bruno

Fra : AN

Dato : 05-12-02 09:40

Yep!

Har nu søgt lidt på nettet efter Dynamite Dan og fundet ud af at det var det
spil jeg søgte. Nu vil jeg så forsøge og finde ud af om der er en mulighed
for at spille dette spil på en pc. Jeg har downloadet noget jeg troede var
dette spil, men da jeg unzippede lå der kun to filer i mappen. En
dynamda.dsk fil og en file_id.diz fil. Hvad er det jeg har hentet ned, og
vil jeg kunne komme til at spille dette spil på en pc?

Mvh
Anders

Fra : SonofonoS

Dato : 05-12-02 10:25

Hej

Jeg ved ikke lige hvad det er for en fil du har fundet. Du kan hente
dynamite dan og en Spectrum emulator her:
http://www.geocities.com/siliconvalley/file/5267/main.html

SonofonoS

Fra : AN

Dato : 05-12-02 10:55

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved ikke lige hvad det er for en fil du har fundet. Du kan hente
> dynamite dan og en Spectrum emulator her:

Hej

Hvor er det stort! Det virker sq det skidt.

Tak for hælpen til alle!

Mvh
Anders

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 04-12-02 18:43

> [...]
dette
> stykke musik i dk.binaer i følgende mail:

Spilbeskrivelsen siger mig ikke noget, men jeg kan huske et basketball-spil,
som havde samme underlægningsmusik. Det hed vist noget i stil med
four-point-basket, og var ret simpelt i og med at man bare skulle kaste mod
kurven fra tre eller fire forskellige steder på banen.

Er der nogen der kender det?

Kim

Fra : eli

Dato : 04-12-02 19:24

måske var det til amiga, men Rick Dangerous kunne være et bud.

--
M.v.h
Dan