Christian Brøns "Mind mig om"???
Fra : Christoffer A. W.

Dato : 06-12-02 12:59

Er det bare mig eller minder Christian Brøns nye sang "Mind mig om" (spilles
flittigt på P3) om en Joe Cocker sang, som jeg dog ikke lige kan huske hvad
hedder - er der nogle der kan?

Christoffer.

Fra : Jeppe Nørgaard

Dato : 09-12-02 14:40

Det er rigtigt. Forspillet lyder lidt som Joe Cockers fortolkning af "With a
little help from my freinds"
Derudover er der noget kor i selve sangen som også kunne minde lidt om det.

Jeppe

Fra : Christoffer A. W.

Dato : 10-12-02 10:01

Tak, det var den!

Christoffer.

Fra : Troels

Dato : 10-12-02 16:41

> [...]
(spilles
> flittigt på P3) om en Joe Cocker sang, som jeg dog ikke lige kan huske

Og da han spillede live på p3 i dag spillede han et nummer hvor akkorderne
lød rigtigt meget som Save tonight og One of us

/Troels

Fra : Peter Nielsen

Dato : 15-12-02 09:29

> Og da han spillede live på p3 i dag spillede han et nummer hvor akkorderne
> lød rigtigt meget som Save tonight og One of us

Skulle man til at kigge alle numre igennem og se om der var lavet et
tidligere på de samme akkorder, ville stort set alt musik der bliver
lavet i dag være ren kopi. Du vil sikkert også kunne finde et ældre
nummer end Save Tonight med de samme akkorder, for dem er der ikke
meget hokus-pokus i!

I øvrigt mener jeg ikke at den sang Christian fyrede af i radioen
minder om Save Tonight overhovedet, men - korrekt - det er vist samme
akkord-gang, men brugt på en anden rytme-mæssig måde.

Peter

Fra : Troels

Dato : 15-12-02 20:29

> [...]
> lavet i dag være ren kopi. Du vil sikkert også kunne finde et ældre
> nummer end Save Tonight med de samme akkorder, for dem er der ikke

Jep, jeg er godt klar over at det er nærmest umligt at lave en række
akkorder, der ikke lyder som noget der er lavet før (ihvertfald hvis det
skal lyde ordentligt)

> I øvrigt mener jeg ikke at den sang Christian fyrede af i radioen
> minder om Save Tonight overhovedet, men - korrekt - det er vist samme
> akkord-gang, men brugt på en anden rytme-mæssig måde.

Tjoh. Det er selvfølgeligt lidt en smagsag hvor meget man synes de minder om
hinanden, men jeg kom til at tænke på den, så lidt må der være om det

/Troels